• conya

    hjälp

    Hej

    fick min mens den 5/1 och hade äl den 29/1 (planerar barn).

    fick en liten blödning den 7/2 som en 50 öring sen inget mer tog test den 12/2 och det var svagt positivt men ändå positivt. har sedan typ nästan varje dag tagit nytt test för att se om och blivit starkare vilket det inte gjort. skall tilläga att jag kräkte ett par dagar innan jag testade.

    o h sedan fortsatt kräka får inte behålla något alls. köpte ett cb veckoindikator i helgen och det visade negativt. jag vet inte vad jag ska tro. ska till bm i morgon på kontroll då jag ringde och bad om råd, och är väldigt nervös hur kommer jag reagera om jag inte är gravid, så många test kan väl inte lura mig!?

  • Svar på tråden hjälp
  • liranlaran
    conya skrev 2019-03-04 23:47:56 följande:

    Hej

    fick min mens den 5/1 och hade äl den 29/1 (planerar barn).

    fick en liten blödning den 7/2 som en 50 öring sen inget mer tog test den 12/2 och det var svagt positivt men ändå positivt. har sedan typ nästan varje dag tagit nytt test för att se om och blivit starkare vilket det inte gjort. skall tilläga att jag kräkte ett par dagar innan jag testade.

    o h sedan fortsatt kräka får inte behålla något alls. köpte ett cb veckoindikator i helgen och det visade negativt. jag vet inte vad jag ska tro. ska till bm i morgon på kontroll då jag ringde och bad om råd, och är väldigt nervös hur kommer jag reagera om jag inte är gravid, så många test kan väl inte lura mig!?


    Onekligen spännande!

    Svårt att säga, din kropp behöver ju inte ha hunnit producera tillräckligt högt hcg ännu. Håller tummarna för positivt snart :)
  • conya

    kan det verkligen ta så lång tid för det att stiga? hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer få vårt efterlängtade barn. fick missfall vi denna tiden 2017

  • liranlaran

    Är du helt säker på att äl var när du tror?

    Tar ju lite olika tid för ägget att fästa också. Låghormonare?

  • conya

    var hos bm idag och hon blev inte klok hon heller vilket gjorde mig ledsen så ska på vul och ta blodprov på måndag. hon sa att deras test där inte alls är känsligt hade med mig mina test som jag plussat på. hon tyckte det var konstigt att det inte var plus på deras test. jag har tidigare plussat sent i mina tidigare graviditeter men har inte riktigt koll på hur sent.

  • liranlaran
    conya skrev 2019-03-05 19:39:21 följande:

    var hos bm idag och hon blev inte klok hon heller vilket gjorde mig ledsen så ska på vul och ta blodprov på måndag. hon sa att deras test där inte alls är känsligt hade med mig mina test som jag plussat på. hon tyckte det var konstigt att det inte var plus på deras test. jag har tidigare plussat sent i mina tidigare graviditeter men har inte riktigt koll på hur sent.


    Du låter ju lite som en låghormonare om du har plussat sent förut. Skönt med blodprov, då blir det ju svart på vitt iaf :)
  • conya

    ja verkligen. men ja jag hoppas inte längre är bara så besviken. kan inte fatta att det inte visar på andra test än gravidkollens och rfsu.

  • liranlaran
    conya skrev 2019-03-05 21:36:05 följande:

    ja verkligen. men ja jag hoppas inte längre är bara så besviken. kan inte fatta att det inte visar på andra test än gravidkollens och rfsu.


    Är det dom som mäter lägst nivå på hcg?
  • Anonym (Ciao)

    Åh, hoppas verkligen att det ser bra ut på Måndag, lycka till!! :) Du får gärna berätta hur det går om det känns bra. Kramar!

  • conya

    jag tror att det är dem som mäter det lägsta, men är inte helt 100. bm sa att cb är dem som det visar fortast på för dem är super känsliga.

  • conya

    ja jag vill gärna dela med mig om detta så andra som är i samma sitts kan hitta lite om det.?

Svar på tråden hjälp