• Nikkilijo

    Hjälp, flertalet positiva äl-stickor med negativa dagar emellan.

    Hej!

    Jag är inne på min andra cykel med inseminationsförsök.

    Förra försöket hade jag positiva äl-test på cykeldag 7, det såg bra ut på ultraljudet och jag blev inseminerad. Fick mens tre veckor senare.

    Nu hade jag mens 22-24/2. Sen dess har äl-testen blivit positiva till och från och hag förstår inte vad som händer.

    25/2 - starkt positivt äl-test. Åkte till kliniken. De såg att äl var på gång, men tyckte jag skulle vänta ett par dagar.

    26/2 - neg

    27/2 -positivt igen. Clearblue digital visade blinkande gubbe. Åkte till kliniken. Det såg ut som att jag nyss hade ägglossning eftersom där var vätska efter en sprucken äggblåsa. Även en till äggblåsa på 14mm som höll på att växa till sig. Allt tydde på att jag nyss hade ägglossat och livmoderväggen var tjock pch fin så jag blev inseminerad.

    28/2-3/3 -neg

    4/3 - positivt men clearblue digital sa neg

    5/3 - positivt, inga digitala tester kvar att prova med.

    Började tempa den 26/2. Ingen signifikant höjning av temp än. Men kanske började för sent i cykeln? Vet någon vad det kan bero på när det går mellan positivt och negativt såhär hela tiden? :/ Går man efter livmodertapp och flytningar borde testet den 27/2 varit rätt.

    Bild på äl-testen:

  • Svar på tråden Hjälp, flertalet positiva äl-stickor med negativa dagar emellan.
Svar på tråden Hjälp, flertalet positiva äl-stickor med negativa dagar emellan.