• Osäkertjejhon

    Har jag beställt för stort? Gneis overall

    Nyss beställt en gneis minishape overall 80/86..men kanske borde tagit mindre?

    Sonen är 79 cm lång. Jag mätte hans gamla overall som är från name it i strl 80 som är förliten.. Den var ca 27 cm lång från grenen till golvet.. Den är ca 3 cm för kort..

    Strl 74/80 har en innerbenslängd på 31 cm. 80/86 34..

    Tog jag förstor strl nu?

    Han har en turmalin skaljacka 74/80 som är lite för stor..

  • Svar på tråden Har jag beställt för stort? Gneis overall
  • LaFontaine

    Ja, just när det kommer till Gneis kan det vara för stort. De räknar storlekarna lite annorlunda. Min nästan 90 cm långa dotter har en stl 86 som fortfarande har gott om utrymme i både ben och ärmar .

  • LaFontaine
    Osäkertjejhon skrev 2019-03-05 14:02:59 följande:

    Attans... Trots benlängden?


    Du kan ju prova. Vi beställde en overall i 92 först. Dottern badade verkligen i den. Jag tror att hon skulle kunna ha en 80 nu också, även om den hade varit på gränsen. 
  • Osäkertjejhon

    Ahh. Mailade och bad dom ändra till 74/80.. Om det inte går ändra får jag testa och sen skicka tillbaka.. Hade helst velat den funkar i alla fall i början av nästa vinter med..

    Tack för inputen!

  • Osäkertjejhon

    Sen är ju den nya dubbelstrl därför jag tog 80/86 från början

    Men om dom är så stora så kan man ju inte använda dom om dom är förstora

  • Griseknoen35

    Lite förstort gör ju inget, då kan han säkert ha den nästa år också. Dock måste han kunna röra sig i den utan att snubbla över tyg. Få hem overallen sen prövar du den med skor och vantar och det han brukar ha under, de brukar sitta bättre då. Ofta testar man ytterkläder utan skor och allt och då är de ofta lite större än vad de blir med skor och allt. När vi haft Gneis till barnen så har det vart lite stora i storleken men inte så att det inte har funkat, men sånt beror ju lit spå kroppsform och sånt också.

Svar på tråden Har jag beställt för stort? Gneis overall