• Äldre 5 Mar 22:17
    251 visningar
    11 svar
    11
    251

    Ensam med nr 4

    Jag måste bara få skriva av mig känner jag...

    jag är en 27 årig tjej, varit i samma relation med en man i 11 år (gifta i 5 år) och vi har 3 fina barn födda -10 -12 och -14

    grejen är att jag nu är oplanerat gravid i vecka 5+5... jag har inte haft ägglossning eller mens på ca 2,5 år pgr stress. har berättat att jag inte har preventivmedel och att vill mannen ligga får han använda kondom (han hatar kondomer) eller låta bli att komma i mig. vi har knappt haft sex på nåt år då vi har relationsproblem... men han kom i mig sist vi sexade och jag är nu gravid.

    han vart INTE glad... sa han är lika skyldig till detta!

    vår relation är usel.. hsn söker uppmärksamhet av andra tjejer på nätet och vi pratar knsppt längre...

    vi går i parterapi men hsn är inte särskilt engagerad.

    han kräver nu att jag gör abort medans jag vill behålla även om jag riskerar att bli ensam känns det som hur jag än gör med barnet...

    känner mig ledsen för både mitt och barnets skull... finns det fler i liknande sits? hur gjorde ni? :(

  • Svar på tråden Ensam med nr 4
  • Anonym (Case)
    Äldre 6 Mar 19:58
    #1

    Jag behöll då abort inte var aktuellt för mig. Det är dun kropp gör det som känns rätt i hjärtat. En abort kan bli fruktansvärt om det inte känns rätt.

  • Anonym (Huva)
    Äldre 6 Mar 23:33
    #2

    Men alltså huva hur han tänker!
    För det första är han minst lika delaktig i beslutet att det kan bli barn om han kommer i dig. Sedan kan inte han bestämma nånting, han kan tycka men inte bestämma. Abort måste komma ifrån dig. Jag har gjort misstaget att lyssna på karln, nånting som jag bittert har ångrat gång på gång för att det inte var min egna beslut utan hans. 

    Ta dig en funderare. Det är din kropp och ditt beslut. Du tvingade inte honom till sex och denna påföljd.

  • Pentra
    Äldre 6 Mar 23:51
    #3

    Jag hade valt abort. Du blev oplanerat gravid; barnet var alltså från början inte önskat av någon av er. Du är dessutom i en stressad och usel relation där du riskerar att bli ensamstående; ja, då är det jobbigt nog redan med tre barn. Abort är den bästa lösningen för alla inblandade. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 7 Mar 11:59
    #4
    Pentra skrev 2019-03-06 23:51:03 följande:

    Jag hade valt abort. Du blev oplanerat gravid; barnet var alltså från början inte önskat av någon av er. Du är dessutom i en stressad och usel relation där du riskerar att bli ensamstående; ja, då är det jobbigt nog redan med tre barn. Abort är den bästa lösningen för alla inblandade. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    fast jag har sagt till honom att jag skulle kunna tänka mig flets barn OM jag fick chansen att bli gravid igen. jag har vart sjuk och dessutom knappt haft ägglossning och mens, så jag känner inte för en abort.

    dessutom känns det som om vi kommer gå skilda vägar ändå oavsett ett barn till eller ej så jag är inställd på att ta ansvaret själv redan.
  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 7 Mar 20:29
    #5

    Stackars dig TS! Låter tufft det du går igenom. Du skriver helt sonika att du vill ha fler barn och redan är gravid. Så varför skulle du göra abort? Fördelen här är att det är ett helsyskon så även om pappan försvinner ur bilden så finns det syskon och kärlek runtomkring.

    Kanske har du äntligen fått upp ögonen för hur lite han respekterar er relation med tanke på sina handlingar?

    Följ ditt eget hjärta, du har hela TRE barn från början och vet vad du ger dig in på.

    Stor kram

  • Äldre 7 Mar 21:18
    #6
    LittleSunshine84 skrev 2019-03-07 20:29:17 följande:

    Stackars dig TS! Låter tufft det du går igenom. Du skriver helt sonika att du vill ha fler barn och redan är gravid. Så varför skulle du göra abort? Fördelen här är att det är ett helsyskon så även om pappan försvinner ur bilden så finns det syskon och kärlek runtomkring.

    Kanske har du äntligen fått upp ögonen för hur lite han respekterar er relation med tanke på sina handlingar?

    Följ ditt eget hjärta, du har hela TRE barn från början och vet vad du ger dig in på.

    Stor kram


    Tack snälla för dina ord!

    ja jag har börjat inse att även om pappan är en skit och säger hsn inte vill ha detta barn, så känner jag att det har rätt att bli lika älskat oavsett om det var planerat eller ej. kan jag älska ovh fostra 3 redan, har jag inga problem med en till.

    tror pappan är i chock dock och inte tänker klart så även om vi går isär är jsg säker på att han ändå kommer ta sig an en 4e. ?
  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 8 Mar 14:17
    #7
    Undrandee skrev 2019-03-07 21:18:21 följande:

    Tack snälla för dina ord!

    ja jag har börjat inse att även om pappan är en skit och säger hsn inte vill ha detta barn, så känner jag att det har rätt att bli lika älskat oavsett om det var planerat eller ej. kan jag älska ovh fostra 3 redan, har jag inga problem med en till.

    tror pappan är i chock dock och inte tänker klart så även om vi går isär är jsg säker på att han ändå kommer ta sig an en 4e. ?


    Förminska inte din styrka och vad du redan gått igenom. Jag har ett barn idag och nr två kommer precis närsom. Jag tycker att flerbarnsföräldrar är superhjältar som får allt att gå runt. Har du redan fostrat tre och önskar fler barn och är gravid så är valet enkelt. Pappan borde lärt sig efter tre barn om han inte ville ha fler. Så lägg ingen skuld på dig själv. Han kanske tar till sig barnet, kanske inte, men barnet kommer ha tre helsyskon och en mamma.

    Om pappan inte stöttar och du blir ensam, har du plan B gällande boende? Socialt nätverk? Jobb att gå tillbaka till? Kan bara vara bra saker att planera och ha i åtanke så du inte står helt helt tomhänt sen. Planera för en ensam framtid för dig och barnen, skärper pappan sig är det plus!
  • Anonym (alkol­ina)
    Äldre 9 Mar 00:38
    #8
    +1

    Det låter ju som om du kommer bli ensam oavsett.
    Han söker uppmärksamhet hos andra och ni pratar inte längre...

    Det bästa för dig är att fundera på om du vill bli ensam mamma till 3 eller om du klarar 4. Låt det ta beslutet.

  • Anonym (Power­bitch)
    Äldre 9 Mar 00:46
    #9

    Alla skriver stackars TS men hin verkar vara en otroligt stark kvinna. Visst trist jävla sits du hamnat i men du klarar detta, du har redan bestämt dig för att behålla när jag läser dina inlägg. Good for you...

    Du fixar detta

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 9 Mar 08:19
    #10
    Anonym (Powerbitch) skrev 2019-03-09 00:46:23 följande:

    Alla skriver stackars TS men hin verkar vara en otroligt stark kvinna. Visst trist jävla sits du hamnat i men du klarar detta, du har redan bestämt dig för att behålla när jag läser dina inlägg. Good for you...

    Du fixar detta


    Jag menar stackars som i att det är en otroligt tråkig sits hon hamnat i. Stark är hon! :)
  • Anonym (Mamma till 5)
    Äldre 9 Mar 09:29
    #11
    Pentra skrev 2019-03-06 23:51:03 följande:

    Jag hade valt abort. Du blev oplanerat gravid; barnet var alltså från början inte önskat av någon av er. Du är dessutom i en stressad och usel relation där du riskerar att bli ensamstående; ja, då är det jobbigt nog redan med tre barn. Abort är den bästa lösningen för alla inblandade. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Jag håller med! Han blir ju hur som helst pappa till det hör barnet. Vad händer om han inte vill veta av den utan bara era tidigare barn? Nä jag hade inte utsatt varken mig själv, de tidigare barnen eller kommande barn för denna situation
Svar på tråden Ensam med nr 4