• krutet

    Ni som tempar under graviditeten, vad tror ni om min temp i v 10?

    Hej alla kloka kvinnor!

    Ni som fortsatt tempat under graviditeten, hur har era temperaturkurvor sett ut, har det varit stabilt eller har ni fått avvikelser?

    Jag är nu i vecka 10(9+2) och tempar enligt konstens alla regler, dock ej varje dag. Tycker det varit hyfsat stabilt fram till idag och blir såklart lite orolig för om det är normalt eller inte. Berätta hur har det varit för er?



    Obs, i denna tråd kan man svara anonymt, tog fel i förra!!

  • Svar på tråden Ni som tempar under graviditeten, vad tror ni om min temp i v 10?
  • Anonym (Normalt)

    Hej! Jag har tagit tempat i många år, dock inte längre än två veckor in i graviditet men jag läste en intressant artikel om kroppstemperatur och graviditet när jag och en kompis undrade om man får träna högintensivt under graviditet. Det var en artikel ur läkartidningen och i den står att kroppstemperaturen sjunker successivt under graviditeten, ca 0,1 grad per månad och att den vid förlossningen ligger ca 0,8 grader lägre än efter ägglossningen. Så den ska sjunka. Jag tror inte att du behöver oroa dig, och om tempen stressar dig kanske du ska sluta? Man säger väl generellt sett att temp under graviditet inte visar på något? Kram!

  • krutet
    Anonym (Normalt) skrev 2019-03-07 16:48:17 följande:

    Hej! Jag har tagit tempat i många år, dock inte längre än två veckor in i graviditet men jag läste en intressant artikel om kroppstemperatur och graviditet när jag och en kompis undrade om man får träna högintensivt under graviditet. Det var en artikel ur läkartidningen och i den står att kroppstemperaturen sjunker successivt under graviditeten, ca 0,1 grad per månad och att den vid förlossningen ligger ca 0,8 grader lägre än efter ägglossningen. Så den ska sjunka. Jag tror inte att du behöver oroa dig, och om tempen stressar dig kanske du ska sluta? Man säger väl generellt sett att temp under graviditet inte visar på något? Kram!


    Tusen tack för ett superbra och lugnande svar! Ja, kanske borde jag sluta nu när tempen ändå inte kanske säger jättemycket om hur graviditeten går. Tack igen!
  • Anonym (14/2)

    Jag fick två tokdippar (under coverline) och fick panik. Pratade med nån här som tipsade om att sluta tempa, vilket jag faktiskt gjorde! Oron är mycket mindre och jag är fortf gravid :) är i v.8 :)

  • Anonym (Normalt)
    krutet skrev 2019-03-07 20:01:45 följande:

    Tusen tack för ett superbra och lugnande svar! Ja, kanske borde jag sluta nu när tempen ändå inte kanske säger jättemycket om hur graviditeten går. Tack igen!


    Det var så lite :) Jag vet precis hur det är att oroa sig för smådetaljer under graviditeten! Jag tog faktiskt tempen nu på morgonen för att jämföra med tidigare i graviditeten, jag är i vecka 17+6 idag. Under min lutealfas nu när jag blev gravid hade jag konstant 37,3 och nu idag hade jag 37,0. Jag har känt bebisen sparka en massa sen jag vaknade så uppenbarligen är allt som det ska därinne. Så min kropp följer det Läkartidningens artikel sa iaf :) Kram!
  • krutet
    Anonym (Normalt) skrev 2019-03-08 06:08:17 följande:

    Det var så lite :) Jag vet precis hur det är att oroa sig för smådetaljer under graviditeten! Jag tog faktiskt tempen nu på morgonen för att jämföra med tidigare i graviditeten, jag är i vecka 17+6 idag. Under min lutealfas nu när jag blev gravid hade jag konstant 37,3 och nu idag hade jag 37,0. Jag har känt bebisen sparka en massa sen jag vaknade så uppenbarligen är allt som det ska därinne. Så min kropp följer det Läkartidningens artikel sa iaf :) Kram!


    Åh, känns ännu tryggare nu, tusen tack! Gud va jag längtar tills jag kan se att magen växer och känna min lilla bebis i magen!
  • Anonym (Gravid)

    Får jag fråga varför man tempar sig under graviditeten?

  • Anonym (undrar samma)
    Anonym (Gravid) skrev 2019-04-16 20:39:04 följande:

    Får jag fråga varför man tempar sig under graviditeten?


    Undrar samma.
  • Anonym (14/2)
    Anonym (Gravid) skrev 2019-04-16 20:39:04 följande:

    Får jag fråga varför man tempar sig under graviditeten?


    Jag tempade för jag hade nån form av kontrollbehov. Ville veta exakt hur graviditeten fortlöpte. Dock fick jag flera tokdippar och fick panik, så efter råd i denna tråd slutade jag tempa och lät kroppen göra sitt. Är idag i v.13+3
  • Anonym (undrar samma)
    Anonym (14/2) skrev 2019-04-17 20:57:39 följande:
    Jag tempade för jag hade nån form av kontrollbehov. Ville veta exakt hur graviditeten fortlöpte. Dock fick jag flera tokdippar och fick panik, så efter råd i denna tråd slutade jag tempa och lät kroppen göra sitt. Är idag i v.13+3
    Ok tack för info!

    Vad är det som är grejen då, att man hela tiden ska stiga i temp, då är allt "bra"? Typ så?
  • Anonym (undrar samma)
    Anonym (14/2) skrev 2019-04-17 20:57:39 följande:
    Jag tempade för jag hade nån form av kontrollbehov. Ville veta exakt hur graviditeten fortlöpte. Dock fick jag flera tokdippar och fick panik, så efter råd i denna tråd slutade jag tempa och lät kroppen göra sitt. Är idag i v.13+3
    Dvs innebär en dipp i tempen att det eventuellt inte är som det ska?
Svar på tråden Ni som tempar under graviditeten, vad tror ni om min temp i v 10?