• MammaM87

    Varför visa utåt att förhållandet är dåligt fast de inte är det?

    Varför ger min sambo den bilden av att vårat förhållande är dåligt utåt till sina vänner o sin nya vän av det motsatta könet? Jag förstår verkligen inte vad som orsakar detta? Hemma är allt bra men utåt beter sambon sig som att de vore ett helvete här hemma.

  • Svar på tråden Varför visa utåt att förhållandet är dåligt fast de inte är det?
  • Robert 832

    Vad säger han då när han påstår att det är ett helvete? Kan ju faktiskt vara så att han hade velat ha saker och ting annorlunda?

    Kan också vara så att han beklagar sig och hoppas få nån slags uppmuntran utifrån. Helt omöjligt att svara på med så lite information.

  • CitronTulo

    Går inte att säga generellt varför just din sambo gör så. Det vet han nog bara själv!
    Men jag tänker att vissa människor bara ÄR gnälliga, och de gnäller även när det inte finns något att gnälla på!
    Har både vänner och kollegor som är så, det gnälls om deras partners och jobbet, svärmor och ungarna.. Finns alltid något!
    Tänker också att det finns de som är tvärt om, som verkligen har ett helvete hemma men aldrig säger något.

    Är det något särskilt som din man gnäller på?

Svar på tråden Varför visa utåt att förhållandet är dåligt fast de inte är det?