• Brandt

    Present till 1-åring

    Hej på er.

    Jag är bjuden till en flickas 1-års kalas och undrar om ni har några bra tips på vad man kan ge till en ettåring?

    Vill inte ge pengar eller presentkort då föräldrar och andra släktingar säkert kommer ge det.

    Uppskattar alla tips.

    Tack ????

  • Svar på tråden Present till 1-åring
  • Anonym (ett)
    Brandt skrev 2019-03-08 11:30:13 följande:

    Hej på er.

    Jag är bjuden till en flickas 1-års kalas och undrar om ni har några bra tips på vad man kan ge till en ettåring?

    Vill inte ge pengar eller presentkort då föräldrar och andra släktingar säkert kommer ge det.

    Uppskattar alla tips.

    Tack ????


    I den åldern har mina barn gillat:

    Parkeringsgarage med bilar.
    Lära-gå-vagn där man också kan lägga en docka eller andra saker. 
    Sandlådesaker som hink, spadar och liknande.
    Mjukdjur att krama.
    Sångbok som man kan bläddra i och sjunga med en vuxen.
    En sån där telefon som man kan dra i ett snöre som har ögon, olika ljud.
    Duplo-lego, lite tidigt kanske, men snart nog.
    Plocklåda där barnet ska lägga ned olika former i sina passande hål.
    Leksaksspis med matgrejer till, både kastruller och låtsasmat.

    Sen så gillar de ofta leksaker som låter, men det kan vara mindre populärt hos föräldrarna :)
  • Fliselisan

    Beror ju på hur mycket du tänkt handla för?

    En dragleksak kanske?

    Fin bok som du kan skriva: till x från x på 1 årsdagen. (Min son älskar böcker med luckor.)

    Ett piano för bebisar, eller annat instrument.

    En bobbycar.

  • MaaxMaax

    Asså, en ettåring blir ju typ glad gör lite presentsnöre. Köp något vettigt, typ kläder. 


    Simul Justus et Peccator
  • Anonym (ett)
    MaaxMaax skrev 2019-03-08 12:52:10 följande:

    Asså, en ettåring blir ju typ glad gör lite presentsnöre. Köp något vettigt, typ kläder. 


    På vilket sätt är kläder vettigare än leksaker till en ettåring? Barnet kanske har mer kläder än det gör av med men blir jätteglad och leker i flera år med sin leksaksspis? Är då klänningen som passade i två månader vettigare?
  • Minis4567

    Kläder är alltid kul att ge. Newbie från Kappahl har ju hur mycket fint.

    Barnkammarböckerna är också fina. Brukar finnas en cd i boken också.

    Ett silverhalsband, eller ett armband hon kan ha när hon blir äldre.

    Allt med Babblarna är ju hur mysigt som helst. Finns gosedjur, böcker m.m

  • legomum

    Det mina lekte/aktiverade sig med vid ett års ålder var

    Bollar, bilar/fordon, böcker m hårda sidor, duplo, såpbubblor, ballonger, dragleksaker, gosedjur, plocka i och ur, sång, kritor. Om och om igen och med lite variation. Ute var det pinnar löv stenar osv.

    Det mina inte var intresserade av var sandleksaker, leksakskök, läragå vagn, bobbycar. Med det vill jag bara säga att det är olika från barn till barn.

  • trollhona
    Brandt skrev 2019-03-08 11:30:13 följande:

    Hej på er.

    Jag är bjuden till en flickas 1-års kalas och undrar om ni har några bra tips på vad man kan ge till en ettåring?

    Vill inte ge pengar eller presentkort då föräldrar och andra släktingar säkert kommer ge det.

    Uppskattar alla tips.

    Tack ????


    Mitt tips är att du kommer med en heliumballong i massa färger. Det fick mitt barn och det var bästa presenten. Att sitta och rycka i snöret och se hur ballongen rör sig. Och ett grattiskort som spelade Happy Birthday när man öppnar det.

    Sedan kan du lägga till saker som pussel, klossar, kläder (fast kolla med föräldrarna så de inte har massor redan) eller saker som en 1åring faktiskt använder: blöjor, D-vitamin droppar, varianter på klämpåsar, en liten tandborste. Allt sådant går åt.
Svar på tråden Present till 1-åring