• Äldre 8 Mar 13:22
    303 visningar
    2 svar
    2
    303

    11 dagar sen mens, negativt test?

    Hej!

    Det är 11 dagar sedan jag skulle fått min mens, jag har inga direkta symtom att den är på g mer än molande värk och uppsvälld mage. Jag har fått halsbränna & sura uppstötningar, detta har jag nästan aldrig haft innan. Brösten är större, jag är hungrig jämt, trött som bara den & ont i leder.. Lite illamående ibland.
    Jag har funderat på om jag kan vara gravid, detta är välkommet om det skulle vara så :) Jag och min sambo har slutat med skydd för ett tag sedan och har sagt att blir det något så blir vi bara glada, vi har haft ganska mycket sex det senaste.. 
    Jag gjorde ett gravtest för 2 dagar sedan på morgonen, tog ett RFSU testa tidigt, detta visade dock negativt. Men jag funderar på om jag kan ha gjort fel.
    Jag samlade nämligen kiss i en kopp, och när jag skulle doppa stickan så höll jag allt väldigt lutande och jag såg att det rann in kiss på hela testområdet och först vart det helt rosa en stund och sedan bara 1 sträck. Kan jag ha förstört testet då?  

    Funderar på att åka inom apoteket och köpa cb och testa igen, kan jag göra det mitt på dagen nu? Eller bör jag göra det imorgon bitti?

  • Svar på tråden 11 dagar sen mens, negativt test?
  • Äldre 8 Mar 15:05
    #1

    Du är inte gravid. Vill du bekräfta din icke-graviditet så kan du köpa ett till test, men det vore bara att kasta pengar i ån.

  • Äldre 8 Mar 15:31
    #2

    Troligaste förklaringen är att du inte haft ägglossning denna månad och dÄrför har mensen uteblivit.

Svar på tråden 11 dagar sen mens, negativt test?