• Cissi201616

    Dålig mamma - bra farmor

    Hej,

    Har pga vissa anledningar börjat umgås mycket med farmor och barnen samtidigt. Det kan vara 2-3 eftermiddagar mellan 16-20 och sen kanske hon hjälper till även på helgen. Har två barn.

    Nu till saken: jag känner mig utkonkurrerad och börjar bli bortvald av min stora tjej.

    Vanligtvis som farmor låter man sitt barnbarn lite mer än föräldern. Problemet är att hon umgås ganska mkt med dem med ?attityden? att de alltid ska få extra från farmor för att hon är just deras farmor men när Hon umgås så mkt borde hon börja sätta gränser själv ex inte godis varje gång vi ses eller varje gång tillåta dem få det de vill trots att jag säger nej ?ja men låt dem...äsch ge dem lite..? så blir jag den dåliga mamman i det hela.

    Ska jag bryta relationen? Kan min relation till barnen skadas för jag alltid framstår som den onda då jag ?förbjuder? saker hela tiden?

    Hon är ju en farmor som ska göra saker som farmor gör, men vi umgås inte som med en farmor utan näst intill en partner....hur ska jag göra? Hon förstår inte alls vad jag menar när jag säger detta till henne.

  • Svar på tråden Dålig mamma - bra farmor
  • erikaABC

    Ja ni träffas nog alldeles för ofta.
    Då blir det ofta så, man nöter på varandra hela tiden och en massa irritation uppstår.
    Nej , då kan inte äta godsaker hela tiden.
    Träffas mer sällan.

Svar på tråden Dålig mamma - bra farmor