Forum Tvillingar - Gravid
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Hur och när fick ni veta att ni väntade flerlingar?

Fre 8 mar 21:03 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Fre 8 mar 21:03

Som rubriken säger: Hur och när fick ni veta att ni väntade tvillingar/flerlingar? 
    Eget ul? Symptom? vanliga ul v 18-20? Surprise?

• Lör 9 mar 10:33 #1

Vi fick reda på det vid tidigt UL i vecka 8+6. Chocken har fortfarande inte lagt sig och är ju i vecka 10+3 :)

• Lör 9 mar 10:39 #2

... kan tillägga att detta förklarade mitt sjukliga graviditetsillamående som jag inte haft vid tidigare graviditeter!

• Lör 9 mar 11:14 #3

Varför var ni på tidigt ul? Jag trodde man bara var på ul runt v 18-20. Det kanske är olika mellan länen? Eller var det privat?

• Lör 9 mar 15:24 #4

Det är visst olika. I Skåne erbjuds alla KUB och för att daterad för att få den i rätt vecka erbjuds man ofta tidigt UL. I alla fall om man inte har helt regelbunden cykel :)

• Tis 12 mar 09:21 #5 +1

Hade gått hos gyn innan pga oro för att något var knas med mensen etc. Efter sista besöket fick jag "order" om att ringa när jag plussade nästa gång så skulle vi se till att det gick hela vägen. Så v7+5 var jag där för att göra ett VUL och fick då veta att det låg två i magen. Det är 6 år sen snart.

• Tis 12 mar 09:28 #6

Så här såg det ut, den 19 mars, 2013. Hade inga symtom etc som gjorde att jag misstänkte att det låg fler än en där inne.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll