• Sessie82

    4 åring börjat kissa JÄTTE ofta helt plötsligt

    Min 4 åring har sen i förrgår börjar kissa otroligt ofta och nästan alltid bara några droppar, ibland lite mer.

    Men han springer på riktigt nästan var 5:min och det är väldigt jobbigt för han och även oss föräldrar. Kan inte åka iväg utan toalett.

    Allt började efter förskolan i torsdag eftermiddag ( är lördag nu ) och på bara 1 timme kissade han kanske 5-6 ggr ). Och så fortsätter de så under fredagen. Bokade tid för kissprov och blodsocker värde på fredagen och båda prover visade helt normala värden !

    Sköterskan sa att läkaren hon pratade med (utan oss ) sa att vi skulle vänta en vecka ! Och stå ut med detta tills nästa fredag och är de desamma då så kund den utredning börja. Men en hel vecka med detta kommer bli extremt jobbigt för oss alla och även förskolan !

    Vi trodde ju först att det va nått på riktigt men nu började det kännas mer som kanske ren inbillning från han?

    Han har under ca en veckas tid haft "tics" och harklar konstant när han tex ser på tv eller sätter sig och slappnar av.

    Bvc sa om harklingarna att vi ska absolut inte säga nått för det är vanligt med tics i den åldern och det går över själv.

    KAN de vara ännu ett tics att springa och kissa var 5:e minut?

    Snälla finns de nån där ute som vart med om nått liknande med sitt barn ?

  • Svar på tråden 4 åring börjat kissa JÄTTE ofta helt plötsligt
  • aerial

    Min 6-åring hade en period i höstas där han sprang och skvätte en gång i kvaeten ungefär. Det blev som en grej han var tvungen att göra helt enkelt. Vi såg till att han höll sig eller höll honom sysselsatt och till slut släppte det. Han höll på såhär i några veckor.

  • Sessie82
    aerial skrev 2019-03-09 13:01:08 följande:

    Min 6-åring hade en period i höstas där han sprang och skvätte en gång i kvaeten ungefär. Det blev som en grej han var tvungen att göra helt enkelt. Vi såg till att han höll sig eller höll honom sysselsatt och till slut släppte det. Han höll på såhär i några veckor.


    Ok låter hemskt o säga de men känns skönt o veta att han inte är ensam om o hålla på så här.

    Vi har nu lyckats få han o kissa 1 gång i timmen enbart, genom vara på badhus och annan sysselsättning. Även om han bett om att få gå på toa så här Vi sagt tex nej men vi gör klart detta eller va vi nu sysslat med :)

    Så hoppas hoppas de blir bättre nu under helgen annars blir de jobbigt på förskolan för både han och pedagogerna.
  • Sessie82
    Åttionio89 skrev 2019-03-09 19:11:59 följande:

    Min väninnas dotter höll på likadant för ett tag sen. Bara en fix idé som gick över efter några veckor


    Okey skönt o höra ! Även om det är extremt jobbigt just nu.
Svar på tråden 4 åring börjat kissa JÄTTE ofta helt plötsligt