• Marcellan

    Avbrutet ivf hur länge sitter hormonerna kvar

    Hej!

    Gjort vårt 4e ivf-behandling och fick avbryta pga att äggen ej var kvar vid andra UL. Gynekologen kunde se en vätska (men den var ej på rätt ställe, dvs i äggstocken, så jag antar i ledarna?). Tidigare hade hon sett 2 ägg.

    Vi har haft väldigt svårt att få fram mer än några få ägg under tidigare behandlingar, äggdonation rekommenderas. Jag är 39 men mina äggstockarna ser äldre ut säger de. Dåliga reserver och ev dålig kvalitet.

    Men min fråga till er är hur länge jag ska påverkas av dessa hormoner? Brösten är svullna och superkänsliga, jag känner mig matt och orkar inte så värst mycket, svajig i humöret kan man ju förstå. Men jag tog hög dos under behandlingen och tog ju sen ingen ägglossningsspruta eftersom äggen var väck. Det är två veckor sedan jag tog sista sprutorna. Hur länge ska jag må såhär??

    Ytterligare en sak är att vi chansade och hade oskyddat sex eftersom äggen ju var där "nånstans". Liten chans men vi gjorde det. Så det bidrar ju till ångest kring detta. Vad är det kroppen säger. Men mest vill jag veta hur länge man normalt ska vänta på blödning efter avbruten behandling.

  • Svar på tråden Avbrutet ivf hur länge sitter hormonerna kvar
  • Ellifant

    Jag blev gravid så. Vi fick avsluta ivf försöket för jag hade endast tre ägg och inte i rätt storlek. Vi hade sex varannan dag efter det fast vi inte fick ta ägglossningsprutan. Sen efter det när jag tyckte att mensen var för sen tog jag test för att ringa in och påbörja ett nytt försök. Men chokade blev vi när vi fick plus på testet. Så omöjligt är det inte.

    Nu är jag 29 och har pco och sambon hade lite slöasimmare.

    Men ta ett test, bättre att gå och vara skengravid som jag har varit så många gånger när jag verkligen har trott att jag var gravid. Kram

  • Marcellan

    Å vad underbart bara tanken på att det kan gå! Ska njuta av den tanken en stund, sen ta test imorgon på morgonen om inget blod kommit.

    Hur mådde du? Jag menar hinner ivf sprutorna klinga av och ev tidiga graviditetstecken kännas av eller flyter det ihop? Själv känner jag mig i en dvala och är väldigt trött. Försökt försiktig träning och promenader men blir så trött efteråt. Tänkte ett tag att jag fått nån komplikation av behandlingen, och samtidigt hela tiden hoppats på att det jag känner är tidiga graviditetskänningar.

  • Ellifant

    Har du gjort långa eller korta? Jag gjorde korta med Gondel f. Tyvärr kan jag inte riktig säga hur jag mådde efter för jag kommer inte riktigt i håg. För jag var helt förstörd och har nog förträngt mycket. Men jag hade inte super mycket syntom som gravid ihäller. Mest trött.

    Nu är min Nils 6 mån så jag jag har som sagt förträngt mycket för jag tyckte hela ivf processen var hemsk (psykiskt)

    Jag ska hålla tummar och tår för att du får ett mirakel (som vi kallade Nils)

Svar på tråden Avbrutet ivf hur länge sitter hormonerna kvar