• Anonym (Pannkaka)

    Jag är kär i mitt barns lärare...

    Ja, som rubriken lyder; jag har gått och förälskat mig i mitt barns lärare.

    Hon är långt ifrån vad jag brukar attraheras av. Faktum är att hon är inte lik någon flickvän jag någonsin haft - men hon är fantastik! Helt unik!

    Alltid så sprudlande glad, jordnära, trevlig och så otroligt vacker!

    Det som ställer till det, utöver att hon är mitt barns lärare, är att hon är en kvinna - and so am I. Det gör det hela än mer besvärligt.

    När mitt barn inte längre har henne som lärare, så torde det vara fritt fram att visa någon slags signal på intresse från min sida. Men det hela blir så mycket mer komplicerat när hon förmodligen är en heterotjej.

    Vi bor i en liten stad där alla känner alla. Minsta snedsteg och alla vet om det inom en vecka. Jättebra på många vis, men väldigt illa när det är en själv som ?felar?...och att ragga på sitt barns kvinnliga lärare, när man själv är kvinna - och även annars, är väl att fela I guess...

    Det jag vill med tråden är att få tips och råd om hur jag släcker dessa bubblande känslor för denna fantastiska kvinna! Hur tränger man undan känslor? Vad ska man sysselsätta sig med för att få ur henne ur tankesystemet!?

    Jag funderar på att minimera antalet tillfällen att träffa henne; exempelvis att lämna av mitt barn tidigare om mornarna och hinna avlägsna mig innan hon uppenbarar sig.

    Men vad mer kan jag göra? <\3

  • Svar på tråden Jag är kär i mitt barns lärare...
  • Anonym (Cindi)

    Vad får du för vibbar av henne? Känner du liksom i luften att det är nåt där? Om det är en liten stad ni bor i, så tror du inte människor vet om att du dras till kvinnor? Menar, du har väl haft relationer förr? Och...vem bryr sig?! Själv drabbades jag av samma med en ny kollega på mitt jobb, som på ett sätt är min "boss". För ngr år sedan. Jag hade just skilt mig. Vi blev vänner, o det ena gav det andra...idag har vi varit ett par i 3år. Dock vet inte så många om det. Hon är min första kvinna nånsin. Vad vill jag säga...hmm...låt tiden visa hur det blir. Allt är möjligt.

  • Meriall

    Är hon singel? Isf kan du ju försöka närma dig henne på ett vänskapligt sätt först och vara lite tvetydigt flirtig sedan så ser du om det finns intresse på ett säkert sätt.

  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (Cindi) skrev 2019-03-09 17:09:13 följande:

    Vad får du för vibbar av henne? Känner du liksom i luften att det är nåt där? Om det är en liten stad ni bor i, så tror du inte människor vet om att du dras till kvinnor? Menar, du har väl haft relationer förr? Och...vem bryr sig?! Själv drabbades jag av samma med en ny kollega på mitt jobb, som på ett sätt är min "boss". För ngr år sedan. Jag hade just skilt mig. Vi blev vänner, o det ena gav det andra...idag har vi varit ett par i 3år. Dock vet inte så många om det. Hon är min första kvinna nånsin. Vad vill jag säga...hmm...låt tiden visa hur det blir. Allt är möjligt.


    Jo, jag tror att många känner till att jag attraheras av kvinnor. Men det är inte där skon klämmer.

    Och nej, det finns nog ingenting alls i luften - inget jag lyckats uppfatta iaf. Det är bara jag som, efter en tid nu, fått upp ögonen för henne. Men jag har inte alls känt att detta skulle vara ömsesidigt. Det gör det hela ännu mer märkligt, inte sant?

    Usch, detta är så sjukt jobbigt! Jag vill inte ha de här känslorna för mitt barns lärare. Jag vill bara ha tips om hur jag kan sluta tänka på henne...
  • Anonym (Pannkaka)
    Meriall skrev 2019-03-09 17:09:52 följande:

    Är hon singel? Isf kan du ju försöka närma dig henne på ett vänskapligt sätt först och vara lite tvetydigt flirtig sedan så ser du om det finns intresse på ett säkert sätt.


    Jag tror att hon är singel, men jag har faktiskt ingen aning.

    Jag uppskattar din välvilja, men jag vill på riktigt bara ha tips på hur man stänger av känslor och får de att försvinna.
  • Anonym (Pannkaka)

    Är det ingen som har några tips på hur man förtränger kärlek och känslor?

  • Mompreneur

    Jag ber om ursäkt på förhand men jag tycker att det här är otroligt romantiskt på ngt vis. Jag tycker inte alls att du borde förtränga känslorna utan istället ge efter för de och se vart det leder. Jag har däremot inga tips på hur man närmar sig sitt barns fröken utan att riskera att förstöra all slags kontakt framöver. Det kan ju bli väldigt fel tänker jag men det kan ju också bli väldigt vackert!!! Hur många år till ska barnet ha henne som fröken? Är det bara den här terminen så tycker jag att du ska gå in för det! Då har du verkligen inget att förlora på det. Lycka till! Uppdatera gärna!

  • Anonym (Pannkaka)
    Mompreneur skrev 2019-03-09 18:19:04 följande:

    Jag ber om ursäkt på förhand men jag tycker att det här är otroligt romantiskt på ngt vis. Jag tycker inte alls att du borde förtränga känslorna utan istället ge efter för de och se vart det leder. Jag har däremot inga tips på hur man närmar sig sitt barns fröken utan att riskera att förstöra all slags kontakt framöver. Det kan ju bli väldigt fel tänker jag men det kan ju också bli väldigt vackert!!! Hur många år till ska barnet ha henne som fröken? Är det bara den här terminen så tycker jag att du ska gå in för det! Då har du verkligen inget att förlora på det. Lycka till! Uppdatera gärna!


    Tack, men jag vill som sagt bara få ur henne ur systemet.

    Mitt barn ska förmodligen ha henne i ytterligare två år, men oavsett vilket så vill jag inte ens försöka. Det kan bli så fel. Särskilt eftersom att jag inte har några som helst indikationer på att hon skulle vara intresserad; av tjejer i allmänhet och mig i synnerhet.

    Jag vill som sagt bara veta hur man förtränger känslor. Jag kan ju inte vara den enda i världen som förälskat mig i förbjuden frukt...
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2019-03-09 18:13:39 följande:

    Är det ingen som har några tips på hur man förtränger kärlek och känslor?


    Du kan inte lura dina känslor. Inte läst alla inlägg, men undvik såklart kontakt med henne. Hade aldrig tagit kontakt med mitt barns lärare om jag funnit honom intressant. Tänker du på henne all vaken tid och när du onanerar?
  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (Jennie) skrev 2019-03-09 18:26:35 följande:

    Du kan inte lura dina känslor. Inte läst alla inlägg, men undvik såklart kontakt med henne. Hade aldrig tagit kontakt med mitt barns lärare om jag funnit honom intressant. Tänker du på henne all vaken tid och när du onanerar?


    Ja, men det är så jag tänker; att jag undviker all -onödig- kontakt och enbart har kontakt när man måste.

    Men jag har svårt att tro att känslorna bara kommer att försvinna huxflux. Jag behöver verkligen ett mirakeltips på hur man bara stänger av och går vidare.

    Och ja, jag tänker på henne i princip all vaken tid - men, nej, inte när jag DET (vilket jag för övrigt sällan gör).
  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2019-03-09 18:31:45 följande:

    Ja, men det är så jag tänker; att jag undviker all -onödig- kontakt och enbart har kontakt när man måste.

    Men jag har svårt att tro att känslorna bara kommer att försvinna huxflux. Jag behöver verkligen ett mirakeltips på hur man bara stänger av och går vidare.

    Och ja, jag tänker på henne i princip all vaken tid - men, nej, inte när jag DET (vilket jag för övrigt sällan gör).


    När jag _gör_ DET, skulle det stå.
Svar på tråden Jag är kär i mitt barns lärare...