• Äldre 10 Mar 07:43
    1215 visningar
    1 svar
    1
    1215

    Andra barnet, gravidkänningar i tidigt skede?

    Hej på er!

    Ny här. Har en dotter sen tidigare som idag är 2,5 år.

    Vi har för första gången försökt med ett syskon. Nu går jag och blir galen och känner efter hela tiden. Lusläser varenda tråd på internet om tidiga gravidsymptom!

    Den 7/3 hade jag äl. Vi försökte den 6 & 7e. Igår och idag tycker jag mina bröst känns tunga. De spänner inte nämnvärt, men jag känner av dem så att säga.

    Jag minns att jag tidigt fick ömma bröst med dottern, men då var det ooolidligt.

    Har även känt mig trött i ryggslutet sen igår. Inte fruktansvärt ont, utan bara en trött känsla.

    Vet ju att det är förbaskat tidigt fortfarande, men tänker att kroppen ju vet vad den ska göra då den har gjort detta tidigare?

    I min familj är vi ganska fertila och har lätt för att bli gravida (på gott och ont).

    Detta är som sagt första försöket för ett syskon. Förra graviditeten tog det sig på andra försöket, första försöket var inte riktigt i fas med ägglossning.

    Ni som väntar/har väntat nummer 2, hur tidigt kände ni symptom? Någon som haft ?inbillningssymptom??

    Kan tillägga att mina bröst blir lite spända inför mens, men tidigast två dagar innan.

  • Svar på tråden Andra barnet, gravidkänningar i tidigt skede?
  • Äldre 10 Mar 09:05
    #1

    Jag är i vecka 5 nu i känner ingenting. Jo hade lite molvärk igår men för övrigt inget.

    Förra månaden hade jag ALLA gravigsymtommen fick mens .....

    Man kan nog inte känna någonting förrän tidigast 7 till 10 dagar efter ägglossning då ägget simmar runt i livmodern... och det tar ju några dygn innan det fäster så det kan ju vara något annat du känner.

    Men jag önskar dig verkligen ett plus!

Svar på tråden Andra barnet, gravidkänningar i tidigt skede?