• Anonym (-)

    Blir slagen och våldtagen av min man - VÅGAR inte lämna!

    Min man misshandlar mig dagligen, såväl psykiskt som fysiskt. Dessutom utnyttjar han mig sexuellt, och han är inte den enda, även hans likasinnade vänner har våldtagit mig. Har dålig ekonomi, och han bra ekonomi, samt att han styr mina pengar så det förekommer ekonomi misshandel. 

    Vågar inte lämna för att:
    - Jag är nedtryckt och manipulerad, han visar sina supergoa sidor då och då.
    - Jag är ekonomiskt beroende
    - Jag är LIVRÄDD. Lämnar jag honom blir jag ihjälslagen. Först kommer jag komma till en kvinnojour, vilket är tryggt och bra. Men vilket liv väntar efter det? Jag måste ha skyddad identitet och FLYTTA från den staden där jag alltid bott och trivs som fisken i vattnet, från min stora familj och släkt plus alla mina vänner. Trots att jag kommer bo i ny stad med ny identitet kommer jag ändå aldrig känna mig säker. Plus den förlusten att inte kunna träffa vänner, familj, släkt eller bo där jag trivs. Ja det är nästan så man då hellre stannar med honom och står ut, för att få träffa familj, vänner och alla jag älskar... För här är jag ju som sagt RYKT och otrygg för alltid om jag "sviker" honom.

    Åå, skulle aldrig ha börjat dejta vilken jävla sits jag satt mig i...

  • Svar på tråden Blir slagen och våldtagen av min man - VÅGAR inte lämna!
  • Anonym (Vad är frågan?)

    Du har ju redan i din trådstart konstaterat att du hellre stannar kvar hos en man som misshandlar och våldtar dig än att lämna, vad vill du att vi ska hjälpa dig med? Måste säga att du påminner mycket om en användare här på FL som går igång på att visa upp sig i diverse trådar i sexforumet, berätta ingående om sina sexuella eskapader och ha sex med mannens polare men jag kanske har fel...?

  • Anonym (-)
    Anonym (Vad är frågan?) skrev 2019-03-10 12:23:00 följande:

    Du har ju redan i din trådstart konstaterat att du hellre stannar kvar hos en man som misshandlar och våldtar dig än att lämna, vad vill du att vi ska hjälpa dig med? Måste säga att du påminner mycket om en användare här på FL som går igång på att visa upp sig i diverse trådar i sexforumet, berätta ingående om sina sexuella eskapader och ha sex med mannens polare men jag kanske har fel...?


    Du besitter inte liknande erfarenheter som mig, vilket märks i din atityd och bristande förmåga att känna empati, så dig är jag inte intresserad att diskutera med.

    Jag har inte sagt att jag hellre stannar med honom, utan att det KÄNNS som att det nästan är värre att lämna allt man byggt upp och älskar än att bli misshandlad... Då vill jag bolla lite hur man ska lösa det här med dom som har empati och erfarenheter.

    Mer frågor?
  • Anonym (Vad är frågan?)
    Anonym (-) skrev 2019-03-10 12:29:09 följande:
    Du besitter inte liknande erfarenheter som mig, vilket märks i din atityd och bristande förmåga att känna empati, så dig är jag inte intresserad att diskutera med. Jag har inte sagt att jag hellre stannar med honom, utan att det KÄNNS som att det nästan är värre att lämna allt man byggt upp och älskar än att bli misshandlad... Då vill jag bolla lite hur man ska lösa det här med dom som har empati och erfarenheter. Mer frågor?

    Jaså det säger du. Du har ingen aning om vad jag har varit med om i mitt liv. Jag ger gärna goda råd om du ställer konkreta frågor? Vill försäkra mig om att det inte är "älskamigmycket" attentionwhore som har skrivit trådstarten, i så fall är mina råd totalt bortkastade.
  • Anonym (-)
    Anonym (Vad är frågan?) skrev 2019-03-10 12:34:38 följande:

    Jaså det säger du. Du har ingen aning om vad jag har varit med om i mitt liv. Jag ger gärna goda råd om du ställer konkreta frågor? Vill försäkra mig om att det inte är "älskamigmycket" attentionwhore som har skrivit trådstarten, i så fall är mina råd totalt bortkastade.
    Nej det är det inte.

    Kan du sätta in dig i mitt dilemma?

    Är uppvuxt i en familj med 10 syskon, har hela livet haft mycket kontakt med familjen främst mina två systrar. Är barnkär och har god relation med deras barn. Har en stor släkt. Har mycket vänner och är social. Har ett stort intresse för djur och natur, bor i ett härligt landskap i Norrland där jag bott hela mitt liv.

    Lämnar jag kan jag inte bo kvar här, måste lämna ALLT, kan inte ens vara trygg och komma och hälsa på här. Och även där jag flyttat kan jag inte till 100 känna mig trygg (kan jag ju i och för sig inte nu heller..). Dessutom måste jag byta identitet och allt, skaffa nya vänner från grunden.....

    Så vad ska jag göra? Känns som pest eller kolera..
  • Anonym (-)
    Tow2Mater skrev 2019-03-10 14:07:38 följande:

    Vet dina vänner, familj, släkt om vad han utsätter dig for?


    Ja, mina systrar och föräldrar. Dom verkar gilla han ändå...
  • Anonym (A)
    Anonym (-) skrev 2019-03-10 14:10:35 följande:
    Ja, mina systrar och föräldrar. Dom verkar gilla han ändå...
    Hoppas att du har pratat med dom.
  • Anonym (P)

    Fy vilken hemsk sitts. Hemmet ska ju va ens trygga vrå. För mig är hemmet min enda trygghet när jag lever med fysisk och psykisk ohälsa... fy farao säger jag igen.

    Jag har verkligen ingen erfarenhet av det du går igenom men erfarenhet av komplicerade situationer där man förstår att det är inte bara göra si eller så hur lätt som helst. Men det e nog bra att tänka ut olika alternativ. Hur skulle det va om du manipulerar tillbaka på så sätt att du gör så att han gillar dig mindre och mindre .. tror du att det finns någon som helst chans att han skulle vilja lämna dig tillslut om du tex gör dig jätteful, är jättetråkig etc.... att inte du lämnar honom för det brukar ju inte funka men att du får honom att lämna dig.. det är bara en ide på alternativ... vet inte om det är ngt bra råd.

  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2019-03-10 14:21:48 följande:

    Fy vilken hemsk sitts. Hemmet ska ju va ens trygga vrå. För mig är hemmet min enda trygghet när jag lever med fysisk och psykisk ohälsa... fy farao säger jag igen.

    Jag har verkligen ingen erfarenhet av det du går igenom men erfarenhet av komplicerade situationer där man förstår att det är inte bara göra si eller så hur lätt som helst. Men det e nog bra att tänka ut olika alternativ. Hur skulle det va om du manipulerar tillbaka på så sätt att du gör så att han gillar dig mindre och mindre .. tror du att det finns någon som helst chans att han skulle vilja lämna dig tillslut om du tex gör dig jätteful, är jättetråkig etc.... att inte du lämnar honom för det brukar ju inte funka men att du får honom att lämna dig.. det är bara en ide på alternativ... vet inte om det är ngt bra råd.


    Tror tyvärr inte det skulle fungera. Misshandlande män vill se sin kvinna svag och underlägsen. Desto värre jag blev, desto mer skulle han kunna kontrollera och bryta ner mig....
  • Anonym (Simina)

    Har varit i liknande sits. Min ex hade hand om mitt konto också. Ja sanningen är att du kommer ha det bättre på kvinnojour än där du är nu. Visst är man rädd efter man lämnat också men så bra man har det. Jag sökte mig till kvinnojour och bor i egen lägenhet nu. Jag har hand om mina pengar själv. Och får den stöd jag behöver ekonomiskt. Har en massa skulder också och är arbetslös men lycklig och fri!

    Exen skrämmer ofta mer än de gör i verkligheten efter man lämnat. Att leva med rädslan är ändå bättre än stanna kvar och bli nedtryckt varje dag.

  • AmericanMommy
    Anonym (-) skrev 2019-03-10 14:10:35 följande:

    Ja, mina systrar och föräldrar. Dom verkar gilla han ändå...


    Men vad hemskt, det inte normalt att dom är ok med det. Tror kanske också därför det är svårt för dig att se hur fruktansvärd situationen är om din familj accepterar hans beteende.

    Har du barn? Om inte så skulle jag flytta utomlands ett tag, helst USA. Han kan inte komma in i USA om han har en dom emot sig. Om du är under 30 så kan du söka som au pair till USA man kan stanna upp till två år med det visumet. Vet att detta låter extremt men jag känner kvinnor som gjort så. Kramar till dig TS
  • Anonym (Lämna)

    Lämna honom!!

    Förstår att det är svårt för dig att ge upp allt men om du inte gör det så kanske du tillslut förlorar ditt liv. Trist och lite märkligt tycker jag att din familj verkar ta det med ro.

    Gå till polisen nästa gång något händer och sen går du aldrig mer tillbaka.

    Har du lite tur kanske han fattar och lämnar dig ifred så du kan bo kvar, gör han inte det så flytta. Jag har gjort det själv, tog mig över 10 år att bli av med fanskapet och flera flyttar men det har utan tvivel varit värt det

    Livet ska levas inte genomlidas och du bestämmer över ditt, du förtjänar så mycket mer än att vara utnyttjad av en sadistisk människa och knulldocka till hans vänner.

    Lämna honom! Kram

Svar på tråden Blir slagen och våldtagen av min man - VÅGAR inte lämna!