• Etttvåtrehjälp

    Tidigt missfall?

    Hej

    I torsdags när jag testade så fick jag en skugga av ett plus på stickan. Trodde inte direkt att det var något, men tog ett nytt test dagen efter som visar ett svagt men ändå helt klart tydligt plus som syns i alla ljus och från alla vinklar. Provade igen på eftermiddagen och då var testet negativt. Testade igen igår morse och idag på morgonen, båda gångerna blev det skuggor av ett plus igen. Har testat med billiga stickor från gravidkollen.

    Har molvärk i rygg och mage och det sticker till mot livmodern ibland från och till. Har haft oreanga flytningat två gånger men inte nu på några dagar.

    Vad tror ni, är det ett tidigt missfall eller kan jag vara gravid ändå? Snälla hjälp, känner mig så handfallen!

  • Svar på tråden Tidigt missfall?
  • UndrandeSökare

    Ta ett Clearblue digitalt graviditetstest på den dagen du förväntar din mens så får du veta om du är gravid. Eller gå till en vårdcentral eller privat Gyn och be att få ta blodprov och mäta hcg, blodprov är säkrast, näst bäst är Clearblue digitala. Jag litar inte på de billiga stickorna med otydliga streck man ska försöka tyda.

  • Etttvåtrehjälp

    Okej, har sett så mycket negativt om cb digital så trodde inte att de går att lita på riktigt! Grejen är att jag har haft oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller så vet inte riktigt när bim är. Blir galen av de tvetydiga resultaten alltså..

  • Omstart2019
    Etttvåtrehjälp skrev 2019-03-10 15:45:46 följande:

    Okej, har sett så mycket negativt om cb digital så trodde inte att de går att lita på riktigt! Grejen är att jag har haft oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller så vet inte riktigt när bim är. Blir galen av de tvetydiga resultaten alltså..


    Jag har aldrig hört nåt negativt om CB digital, tänker du kanske på de vanliga CB-testen? Vet inte hur många dagar efter ägglossningen det är, men minst funderingar blir det ju om du tar testet nån dag efter du skulle haft din mens.
  • UndrandeSökare
    Etttvåtrehjälp skrev 2019-03-10 15:45:46 följande:

    Okej, har sett så mycket negativt om cb digital så trodde inte att de går att lita på riktigt! Grejen är att jag har haft oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller så vet inte riktigt när bim är. Blir galen av de tvetydiga resultaten alltså..


    Köp en blodprovsremiss genom Werlabs.se eller Blodkollen.seså får du säkert svar.
  • Etttvåtrehjälp
    Omstart2019 skrev 2019-03-10 17:27:13 följande:

    Jag har aldrig hört nåt negativt om CB digital, tänker du kanske på de vanliga CB-testen? Vet inte hur många dagar efter ägglossningen det är, men minst funderingar blir det ju om du tar testet nån dag efter du skulle haft din mens.


    Ja det kan nog vara de vanliga nu när jag tänker efter.. ???? tror att jag får ge det en vecka eller så och sen köpa digitalt om inte mensen kommer. Tack!
Svar på tråden Tidigt missfall?