• Anonym (Man 44)

    Man välj en utländsk kvinna

    Som rubriken lyder man varför välja en kvinna som är feminist och har glömt bort all kvinnlighet och vikten av att ta hand om hem och barn. Lever själv ihop med en kvinna från Filippinerna sedan många år. Obs det skiljer endast 3 år mellan oss. Utländska kvinnor är mer familjeorienterade prioriterar hem och barn. Värderingar som många svenska kvinnor saknar idag. Så män om ni vill leva lyckliga gift er med en konservativ svensk kvinna eller en tjej från utlandet som är konservativ.

  • Svar på tråden Man välj en utländsk kvinna
  • Tom Araya
    jrockyracoon skrev 2019-03-12 19:12:12 följande:
    Forskningen säger inte att alla genkombinationer av olika genpooler ger en genetisk livskraftig avkomma, utan att det är större chans att avkomman blir livskraftig när generna kommer från olika genpooler. Det innebär att vissa blandrashundar inte får livskraftiga gener, men att blandrashundar generellt är bättre genetiskt utrustade än de raser med en sämre genpool.

    När det gäller hundraser så har ju de avlats fram av människor just genom att blanda olika andra raser. Dessa hundar har sedan parats med varandra och har som en följd fått problem p.g.a. väldigt lika gener (inavel), d.v.s. en alltför fattig genpool. Detta har inneburit att många raser har fått stora problem med sjukdomar. Som ett exempel hade vi en Cavalier King Charles Spaniel. Den rasen drabbas ofta av hjärtfel (en följd av dålig genpool såvitt jag har förstått).

    Så även för hundar finns det mycket genetiskt att vinna på att blanda olika raser för att öka genpoolen.
    Tom Araya skrev 2019-03-12 22:11:20 följande:
    Nja...

    Rent teoretisk har du en poäng...

    Men inom större raser skulle det nog räcka med om parning skedde mer förutsättningslöst med mer spridning än med urval för önskade egenskaper, för att få en bättre genpool.
    Samt att man helt låter bli att para sjuka individer och individer med känt dåliga gener.

    Men nu är det bara hundar jag snackar om...

  • Anonym (Sofia)

    Det finns ganska många konservativa kvinnor här i Sverige som gärna vill ha likasinnade män. Det gäller bara att leta på rätt ställe.

    Däremot är det tråkigt att s.k karriärs kvinnor ser ner på oss som faktiskt vill ta hand om våra familjer.

    Vi är allt ifrån lata,dumma obildade till parasiter som inte kan ta hand om vår egen ekonomi och givetvis är vi våra mäns hushållerskor och älskarinnor ( det läste jag senast idag). Ni feminister är väldigt mycket för systerskap, men tyvärr verkar det bara sträcka sig till kvinnor som lever som ni.

    Jag väljer aktivt att umgås med kvinnor som inte delar mina åsikter i allt ( självklart har vi någon gemensam nämnare) och det har gjort att jag utvecklas som människa. Ni kanske borde göra något liknande, vem vet, ni kanske blir överraskade ????....

  • Tom Araya
    Anonym (Sofia) skrev 2019-03-12 23:25:19 följande:

    Det finns ganska många konservativa kvinnor här i Sverige som gärna vill ha likasinnade män. Det gäller bara att leta på rätt ställe.

    Däremot är det tråkigt att s.k karriärs kvinnor ser ner på oss som faktiskt vill ta hand om våra familjer.

    Vi är allt ifrån lata,dumma obildade till parasiter som inte kan ta hand om vår egen ekonomi och givetvis är vi våra mäns hushållerskor och älskarinnor ( det läste jag senast idag). Ni feminister är väldigt mycket för systerskap, men tyvärr verkar det bara sträcka sig till kvinnor som lever som ni.

    Jag väljer aktivt att umgås med kvinnor som inte delar mina åsikter i allt ( självklart har vi någon gemensam nämnare) och det har gjort att jag utvecklas som människa. Ni kanske borde göra något liknande, vem vet, ni kanske blir överraskade ????....


    Du har rätt till dina val, så länge den omgivning du påverkar också är nöjd med valen. Det ger ingen rätt att vara nedlåtande mot dig eller andra som gör andra och kanske inte helt vanliga val i livet.

    Men jag tycker ändå generellt, att man nog inte ska ha det man inte är villig att ta ansvar över.
    Hushållsysslor är en sak, det kan man betala andra för att sköta, men barn, sin egen avkomma ska man ta ansvar för själv, såväl mamma som pappa.
  • jrockyracoon
    Anonym (Olof) skrev 2019-03-12 21:57:55 följande:
    Du skrev det själv, sämre genpoler. Mer än så kan man nog inte skriva på familjeliv...

    Sedan handlar det förstås också om att bevara raserna.
    Du tolkar tydligen världen genom ditt ganska trånga och självcensurerade filter.

    Vill du inte ta till dig av vetenskap som inte stödjer din främlingsfientliga inställning så är det helt upp till dig. Men tro sedan inte att du har en hållning som går att försvara etiskt, vetenskapligt eller att du har minsta koll på verkligheten som den är.
  • jrockyracoon
    Anonym (Olof) skrev 2019-03-12 21:57:55 följande:
    Du skrev det själv, sämre genpoler. Mer än så kan man nog inte skriva på familjeliv...

    Sedan handlar det förstås också om att bevara raserna.
    Du tolkar tydligen världen genom ditt ganska trånga och självcensurerade filter.

    Vill du inte ta till dig av vetenskap som inte stödjer din främlingsfientliga inställning så är det helt upp till dig. Men tro sedan inte att du har en hållning som går att försvara etiskt, vetenskapligt eller att du har minsta koll på verkligheten som den är.
  • Anonym (Man 44)

    Ja min fru jobbar såklart. Hon har jobbat sedan dag ett i Sverige. Självklart är jag tillsammans med mina barn så ofta jag har möjlighet till. Prova med att prioritera hem och familj ni mår bättre då.

  • Anonym (förälder till två)
    Anonym (Man 44) skrev 2019-03-10 20:58:58 följande:

    Som rubriken lyder man varför välja en kvinna som är feminist och har glömt bort all kvinnlighet och vikten av att ta hand om hem och barn. Lever själv ihop med en kvinna från Filippinerna sedan många år. Obs det skiljer endast 3 år mellan oss. Utländska kvinnor är mer familjeorienterade prioriterar hem och barn. Värderingar som många svenska kvinnor saknar idag. Så män om ni vill leva lyckliga gift er med en konservativ svensk kvinna eller en tjej från utlandet som är konservativ.


    Hur menar du att alla utländska kvinnor är mer familjeorienterade än alla svenska kvinnor?
    Du skriver att du din fru jobbar precis som de flesta svenska kvinnor.
    Menar du att hon sen gör allt hemma, lagar mat, tvättar, städar osv
    Men att svenska kvinnor inte gör det?
    Eller menar du att din fru gör allt hemma när hon kommer hem ifrån jobbet och du inget.
    Menar du att svenska kvinnor inte vill göra det utan vill dela hemarbetet med sin män vilket ju är normalt om bägge jobbar.
    Nej då menar jag inte att man delar allt exakt lika utan att man gör det man är bra på och vill göra, det bestämmer man i familjen.

    Kan du förklara vad du menar för jag undrar verkligen vad du menar med att utländska kvinnor är mer familjeorienterade.
    Jag och min man prioriterar våra barn, följer med dom på aktiviteter, gör utflykter tillsammans på helger osv. 
    Menar du att svenska kvinnor inte tillbringar tid ihop med sina barn och man, dvs sin familj?

    Jag förstår inte heller vad du menar då vi i min släkt har ingifta kvinnor som har asiatiskt resp sydamerikanskt påbrå som bägge är högskoleutbildade och jobbar heltid och jag tycker vi lägger ner lika mycket tid på våra familjer och lever ungefär likadant.

    Så förklara gärna vad du menar.
  • Mimosa86
    Anonym (Man 44) skrev 2019-03-10 20:58:58 följande:

    Som rubriken lyder man varför välja en kvinna som är feminist och har glömt bort all kvinnlighet och vikten av att ta hand om hem och barn. Lever själv ihop med en kvinna från Filippinerna sedan många år. Obs det skiljer endast 3 år mellan oss. Utländska kvinnor är mer familjeorienterade prioriterar hem och barn. Värderingar som många svenska kvinnor saknar idag. Så män om ni vill leva lyckliga gift er med en konservativ svensk kvinna eller en tjej från utlandet som är konservativ.


    Man väljer väl inte vem man blir kär i? Hur styr man känslor?

    Eller ja... det kanske inte är kärlek den här tråden egentligen handlar om.
  • GGN
    Anonym (Man 44) skrev 2019-03-13 21:40:11 följande:

    Ja min fru jobbar såklart. Hon har jobbat sedan dag ett i Sverige. Självklart är jag tillsammans med mina barn så ofta jag har möjlighet till. Prova med att prioritera hem och familj ni mår bättre då.


    Så hon jobbar OCH tar hand om hemmet?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Man 44) skrev 2019-03-13 21:40:11 följande:

    Ja min fru jobbar såklart. Hon har jobbat sedan dag ett i Sverige. Självklart är jag tillsammans med mina barn så ofta jag har möjlighet till. Prova med att prioritera hem och familj ni mår bättre då.


    Så hon jobbar? Och sen åker hon hem och tar hand om familjen och hemmet? Vad gör du då?
  • Anonym (Olof)
    jrockyracoon skrev 2019-03-13 20:57:35 följande:

    Du tolkar tydligen världen genom ditt ganska trånga och självcensurerade filter.

    Vill du inte ta till dig av vetenskap som inte stödjer din främlingsfientliga inställning så är det helt upp till dig. Men tro sedan inte att du har en hållning som går att försvara etiskt, vetenskapligt eller att du har minsta koll på verkligheten som den är.


    Ungefär som sfu då? Som inte vill gå med på att människoraserna skiljer sig åt trots att det finns forskning på det...?
  • Anonym (Olof)
    jrockyracoon skrev 2019-03-13 20:57:35 följande:

    Du tolkar tydligen världen genom ditt ganska trånga och självcensurerade filter.

    Vill du inte ta till dig av vetenskap som inte stödjer din främlingsfientliga inställning så är det helt upp till dig. Men tro sedan inte att du har en hållning som går att försvara etiskt, vetenskapligt eller att du har minsta koll på verkligheten som den är.


    Ungefär som sfu då? Som inte vill gå med på att människoraserna skiljer sig åt trots att det finns forskning på det...?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Olof) skrev 2019-03-14 22:16:03 följande:

    Ungefär som sfu då? Som inte vill gå med på att människoraserna skiljer sig åt trots att det finns forskning på det...?


    Forskningen visar att det inte finns några olika människoraser.
  • jrockyracoon
    Anonym (Olof) skrev 2019-03-14 22:16:03 följande:
    Ungefär som sfu då? Som inte vill gå med på att människoraserna skiljer sig åt trots att det finns forskning på det...?
    Nu har jag inte uttryckt detta i tråden men du har gissat rätt. Jag tror inte att människoraserna skiljer sig åt, eftersom det inte finns några människoraser. Det här med att indela människor i raser är ett gammalt och förlegat sätt att indela människor. Det finns inte tillräckligt stora genetiska skillnader för att det ska vara någon vits med det. Forskare har lagt de försöken på hyllan för länge sedan.

    Vad är det för forskning du menar finns som stödjer existensen av människoraser? Länka gärna någon artikel...

    Att människoraser, om vi nu skulle köpa konceptet (vilket jag inte gör), skiljer sig åt är ju enligt definition i så fall, så det är ju inte konstigt.

    Ungefär som om jag skulle dela in alla människor i ett rum efter skostorlek, och efteråt säga att de olika grupperna skiljer sig åt. Ja, de gör de givetvis eftersom de har olika skostorlekar.
  • Junibarn

    Min bror väljer alltid utländska kvinnor och jag tror/vet att för hand del handlar det om flera olika saker. Det ena är att han är rätt liten och kort och tycker att vi svenska tjejer är för stora.... ????

    Det andra är att han inte VILL ha någon som kan kommunicera 100% med honom. Han vill inte ha argumentationer och ?prat?.

    Sen vill han ha en kvinna som ser upp till honom på ett annat sätt än de flesta självständiga kvinnor i betogs 2019

  • Anonym (Olof)
    Anonym (Suck) skrev 2019-03-15 05:08:13 följande:

    Forskningen visar att det inte finns några olika människoraser.


    jrockyracoon skrev 2019-03-15 20:11:06 följande:

    Nu har jag inte uttryckt detta i tråden men du har gissat rätt. Jag tror inte att människoraserna skiljer sig åt, eftersom det inte finns några människoraser. Det här med att indela människor i raser är ett gammalt och förlegat sätt att indela människor. Det finns inte tillräckligt stora genetiska skillnader för att det ska vara någon vits med det. Forskare har lagt de försöken på hyllan för länge sedan.

    Vad är det för forskning du menar finns som stödjer existensen av människoraser? Länka gärna någon artikel...

    Att människoraser, om vi nu skulle köpa konceptet (vilket jag inte gör), skiljer sig åt är ju enligt definition i så fall, så det är ju inte konstigt.

    Ungefär som om jag skulle dela in alla människor i ett rum efter skostorlek, och efteråt säga att de olika grupperna skiljer sig åt. Ja, de gör de givetvis eftersom de har olika skostorlekar.


    Märkligt det där hur människan är den enda varelsen som inte påverkats av evolutionen. Tydligen.

    Självklart anpassar sig alla varelser efter sin miljö. Självklart har vi olika egenskaper, varför skulle människan vara så jäkla unik?

    Det är dessutom viktigt att känna till det. Vården måste veta hur mörkhyade påverkas i mörka länder med D-vitaminbrist. Hur ljushyade löper högre risk för hudcancer i Australien. Att östasiater tål mindre alkohol. Att ett kast i Indien ofta inte tål en viss narkos. Hur kombinationen liten Thailändsk kvinna och stor nordman ofta leder till svåra förlossningar(se exempelvis dödsfallet på sophia-hemmet). Det är bara att googla.

    Hur ställer du dig förresten till dagens uttalande av MP-ledamoten Leila al-whatever om att vi borde skapa register över just människors raser för att minska rasismen i Sverige....?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Olof) skrev 2019-03-16 02:30:45 följande:

    Märkligt det där hur människan är den enda varelsen som inte påverkats av evolutionen. Tydligen.

    Självklart anpassar sig alla varelser efter sin miljö. Självklart har vi olika egenskaper, varför skulle människan vara så jäkla unik?

    Det är dessutom viktigt att känna till det. Vården måste veta hur mörkhyade påverkas i mörka länder med D-vitaminbrist. Hur ljushyade löper högre risk för hudcancer i Australien. Att östasiater tål mindre alkohol. Att ett kast i Indien ofta inte tål en viss narkos. Hur kombinationen liten Thailändsk kvinna och stor nordman ofta leder till svåra förlossningar(se exempelvis dödsfallet på sophia-hemmet). Det är bara att googla.

    Hur ställer du dig förresten till dagens uttalande av MP-ledamoten Leila al-whatever om att vi borde skapa register över just människors raser för att minska rasismen i Sverige....?


    Självklart finns det olikheter och anpassningar utifrån miljön vi bor i. Men genetiskt sett är vi inte tillräckligt olika för att kunna delas upp i olika raser.
  • GGN
    Junibarn skrev 2019-03-16 00:10:52 följande:

    Min bror väljer alltid utländska kvinnor och jag tror/vet att för hand del handlar det om flera olika saker. Det ena är att han är rätt liten och kort och tycker att vi svenska tjejer är för stora.... ????

    Det andra är att han inte VILL ha någon som kan kommunicera 100% med honom. Han vill inte ha argumentationer och ?prat?.

    Sen vill han ha en kvinna som ser upp till honom på ett annat sätt än de flesta självständiga kvinnor i betogs 2019


    Ser upp till honom på ett annat sätt, hur då?
  • Anonym (Tess)

    Jag är en konservativ tjej som värdesätter familjelivet och att vara hemma med mina barn, tror inte det är bra för barnet att sättas på dagis vid 1 års ålder, enbart för att mamman ska kunna börja jobba heltid så fort som möjligt, för att mannen gör det. Så vi finns allt, men känner som dig TS oro inför denna feminismvåg som hypnotiserar de flesta. 

Svar på tråden Man välj en utländsk kvinna