• Anonym (J.E.)

    Hur tolka fysioterapeutens ord

    Hej. Är en 36 årig kille som opererat ryggen 2 gånger p.ga diskskada samt nervförträngning. Idrottande alla år mellan 15 och 30 år spelade fotboll och terränglöpning. Även haft tyngre jobb så min rygg kraschade när jag var 31. jag går hos en fysioterapeut/sjukgymnast alltså en gång i veckan sen 2 år bakåt på massage och akupunktur och stretching mot mina kroniska smärtor ja har kvar pg.a nervskada. Det är en tjej som är 33 tror jag hon är. jag har sambo och även hon. Nu ska jag bara ventilera med er för att få lite argument och tolkningar av hur ni skulle tyda dom kommentarer hon ofta säger. jag drar några kommentarer här som hon sagt.

    1. jävlar vad snygga kallingar du har idag. sitter skitsnyggt på din kropp.

    2. Det märks att du spelat mycket fotboll. du har så stora och muskulösa lår.

    3. Hur är det med runkmuskeln då den här du inte ont i alla fall.

    4. Hur är det med värken när ni ska till då där hemma? Din tjej gör väl själva jobbet förstår jag när du har ont. typ rider o.sv.

    Nu är det så att om jag känt mig kränkt av detta hade jag ju bytt sjukgymnast. men jag va hos många innan som ej var i närheten med samma kompetens och lust att jobba. deras behandlingar gav ingen effekt och var sämre. Den här fysioterapeuten som ja har nu och haft i 2 år hon är skitbra på det hon gör. Hon masserar stenhårt med armbågar i sätet och ryggen och stretchar ut alla triggerpunkter och sen kör hon laser och nålar. och sen ger hon nya övningar emellanåt. Hon är jättetrevlig pigg och glad och alltid skämtsam men ändå djupt förstående för dom problem ja har i kroppen och gör allt. Och visst är hon ganska snygg. blond och ganska vältränad. men som sagt det är ju inte därför jag är där. och hon har aldrig intimt tafsat eller så.

    Så va anser då jag om hennes kommentarer .

    Jag kände henne inte alls innan jag var dit första gången hon är hitflyttad från typ Mellansverige någonstans.

    Jag anser att eftersom dom första 5 gångerna jag var dit så hon aldrig något sånt här utan det här blivit på senare tid.

    Jag tror att hon tycker att hon kan säga så i mitt sällskap för att hon tycker hon känner mig såpass bra nu efter ett tag att hon verkar märka att det går hem och att jag inte tar illa upp. Hon kan säkert läsa av det. jag brukar liksom bara le lite när hon säger så här. Jag tror bara hon är jäkligt spontan av sig. Det har ju liksom inget med raggande att göra då vi bägge har partners. Så förmodligen tror jag hon kan säkert säga så till flera passienter som hon har om hon märker att det kan funka med peronkemi.

    Jag har berättat allt för min sambotjej och hon tror åxå att hon bara är jäkligt spontan och har glimten i ögat.

    Jag har för skojs skull på sista tiden åxå sagt en gång nu till fysioterapeuten att din rumpa är allt snygg du för att testa. Lika där. Hon log.

    Hur tolkar nu ni det hon säger. Tycker ni det är okej om bägge förstår poängen ?

    Tycker ni det är stötande eller kränkande ?

    Vad tror ni att hennes syfte är och tror ni åxå att hon säger så lite till både tjejer och killar?

    Skulle ni kunna tända på sånt här och bli sugna ?

    Skulle ni bli ledsna ? eller skulle ni bara skaka på huvudet eller skulle ni anmäla henne ?

    Själv låter jag det gå. hade jag vart singel kanske man blivit lite sugen åxå eller visst det är ju redan lite sexigt men inte på en nivå som leder mig åt nått håll.

    Och min sambo hon är lugn med det här och säger det viktigaste att hon är bra på det hon gör för att jag ska få mindre ont och hon är ju grym på det säger min sambo..

    Vad säger FL Fältet?

  • Svar på tråden Hur tolka fysioterapeutens ord
  • Anonym (J.E.)

    Patienter så klart och personkemi ska det stå. telefonen vill stava knepigt ibland.

  • Anonym (Lies)

    Att du har hittat på en historia, säger jag. Det blir lätt att genomskåda din lögn när du nämner att din sambo tycker detta är helt okej. Förstår att du har sexuella fantasier och blev hård när du skrev detta men come on dude.

  • Anonym (J.E.)
    Anonym (J.E.) skrev 2019-03-11 02:41:38 följande:

    Hej. Är en 36 årig kille som opererat ryggen 2 gånger p.ga diskskada samt nervförträngning. Idrottande alla år mellan 15 och 30 år spelade fotboll och terränglöpning. Även haft tyngre jobb så min rygg kraschade när jag var 31. jag går hos en fysioterapeut/sjukgymnast alltså en gång i veckan sen 2 år bakåt på massage och akupunktur och stretching mot mina kroniska smärtor ja har kvar pg.a nervskada. Det är en tjej som är 33 tror jag hon är. jag har sambo och även hon. Nu ska jag bara ventilera med er för att få lite argument och tolkningar av hur ni skulle tyda dom kommentarer hon ofta säger. jag drar några kommentarer här som hon sagt.

    1. jävlar vad snygga kallingar du har idag. sitter skitsnyggt på din kropp.

    2. Det märks att du spelat mycket fotboll. du har så stora och muskulösa lår.

    3. Hur är det med runkmuskeln då den här du inte ont i alla fall.

    4. Hur är det med värken när ni ska till då där hemma? Din tjej gör väl själva jobbet förstår jag när du har ont. typ rider o.sv.

    Nu är det så att om jag känt mig kränkt av detta hade jag ju bytt sjukgymnast. men jag va hos många innan som ej var i närheten med samma kompetens och lust att jobba. deras behandlingar gav ingen effekt och var sämre. Den här fysioterapeuten som ja har nu och haft i 2 år hon är skitbra på det hon gör. Hon masserar stenhårt med armbågar i sätet och ryggen och stretchar ut alla triggerpunkter och sen kör hon laser och nålar. och sen ger hon nya övningar emellanåt. Hon är jättetrevlig pigg och glad och alltid skämtsam men ändå djupt förstående för dom problem ja har i kroppen och gör allt. Och visst är hon ganska snygg. blond och ganska vältränad. men som sagt det är ju inte därför jag är där. och hon har aldrig intimt tafsat eller så.

    Så va anser då jag om hennes kommentarer .

    Jag kände henne inte alls innan jag var dit första gången hon är hitflyttad från typ Mellansverige någonstans.

    Jag anser att eftersom dom första 5 gångerna jag var dit så hon aldrig något sånt här utan det här blivit på senare tid.

    Jag tror att hon tycker att hon kan säga så i mitt sällskap för att hon tycker hon känner mig såpass bra nu efter ett tag att hon verkar märka att det går hem och att jag inte tar illa upp. Hon kan säkert läsa av det. jag brukar liksom bara le lite när hon säger så här. Jag tror bara hon är jäkligt spontan av sig. Det har ju liksom inget med raggande att göra då vi bägge har partners. Så förmodligen tror jag hon kan säkert säga så till flera passienter som hon har om hon märker att det kan funka med peronkemi.

    Jag har berättat allt för min sambotjej och hon tror åxå att hon bara är jäkligt spontan och har glimten i ögat.

    Jag har för skojs skull på sista tiden åxå sagt en gång nu till fysioterapeuten att din rumpa är allt snygg du för att testa. Lika där. Hon log.

    Hur tolkar nu ni det hon säger. Tycker ni det är okej om bägge förstår poängen ?

    Tycker ni det är stötande eller kränkande ?

    Vad tror ni att hennes syfte är och tror ni åxå att hon säger så lite till både tjejer och killar?

    Skulle ni kunna tända på sånt här och bli sugna ?

    Skulle ni bli ledsna ? eller skulle ni bara skaka på huvudet eller skulle ni anmäla henne ?

    Själv låter jag det gå. hade jag vart singel kanske man blivit lite sugen åxå eller visst det är ju redan lite sexigt men inte på en nivå som leder mig åt nått håll.

    Och min sambo hon är lugn med det här och säger det viktigaste att hon är bra på det hon gör för att jag ska få mindre ont och hon är ju grym på det säger min sambo..

    Vad säger FL Fältet?


    Om det här skulle varit en sexnovell ,ja då hade jag nog ej valt att fortplanta den storyn på FL. Och jag tror den slagit igenom dåligt även som sexnovell på sådan sida då den innehåller ynkedom med snusk egentligen. Och för egen fantasi,nja det kan säkert vara någon som fått ut nått av denna publicering.

    Och att min sambo tar lätt på det,ja det beror på att hon har tidigare varit tillsammans med en som var otroligt svartsjuk och hon hatar när folk är svartsjuka för småsaker. Det här att bli korsförhörd för minsta detalj i alla lägen bara man hälsar på en person typ ska det förhöras. Och jag har inga problem med dom som ej tror det här är sant. En sån här story kan absolut uppfattas som påhittad det är ingen Nasaforskare om jupiters gravitation som krävs för att se att sådant här skulle kunna hittas på. Nåväl jag kan och tänker ej övertyga någon om dess sanningsstatus men jag själv är ju den som vet att ja det är faktiskt sant. Vi får se alltid kan någon argumentera säkert om vad ni tycker om ni väljer åtminstone och låtsas tro det är sant. Men som sagt inget jag kräver. Ingen krigsdebatt sökes utan synpunkter i allmänhet.
  • Anonym (Xylofon)

    Det första och enda du borde tänka på här är hur grovt övertramp hon gjort. Detta är tillräckligt för att hon ska få sparken.

    Sluta tänk med kuken och sluta rättfärdiga det felaktiga i detta. Detta är verkligen inte någon sexnovell att bli lite kåt av. Tjänstefel heter det.

  • Anonym (...)

    Skulle gissa att hon märkt att du inte tar illa upp, utan tycker det hela är lite kul, och därefter successivt tagit det till nivåer som är ganska personliga och långt ifrån professionella.

    Jag har en vän till tjejen som är helt obekymrad om allt som har med sex att göra, och är lite likadan i sina kommentarer till mig. Även hon upptagen (och ingen som helst intention att vara otrogen skulle jag tro), hon gör det även mitt framför min fru, så det är inget fuffens vid sidan av hon är ute efter. Tror nästan att hon går igång lite på att jag blir generad.

  • Bestemor

    Den där fantasin hade kanske någon mindre begåvad person på flashback trott på, men fullt så korkade är vi inte på familjeliv.

  • Anonym (Spela in)

    Spela in henne i smyg och utpressa henne sen... :)

    Blir en bra novell iaf

  • Bananböjaren

    Ingen tror på din runkktråd. Du vet ju inte ens vad en fysioterapeut gör.

  • Anonym (J.E.)
    Bananböjaren skrev 2019-03-12 10:45:14 följande:

    Ingen tror på din runkktråd. Du vet ju inte ens vad en fysioterapeut gör.


    Om en fysioterapeut inte utför ortopediska tester för att ställa korrekt diagnos och sedan behandlingar i form av traktion, nervmobiliseing, ledmobilisering, mjukdelsbehandling i form av dry needling, bindvävsmassage,djupgående massage samt arbetar antingen efter Mdt eller Omt samt ger träningsprogram och olika rehabförslag . Som sagt om en fysioterapeut inte gör nått av detta ja då vet jag inte vad en lekman med denna yrkestitel gör men dessa behandlingar och åtgärder har hon gjort och gör i mitt fall.

    Jag som haft cauda equina syndrom av akut diskbråck på L5 S1 med kvarvarande nervsmärta har god nytta av detta i kombinationen med min egen träning på crosstrainer styrketräning samt powerwalk. Det är inte så att man blir helt återställd alltid efter 2 ryggoperationer.
  • Anonym (J.E.)
    Anonym (Xylofon) skrev 2019-03-11 18:30:04 följande:

    Det första och enda du borde tänka på här är hur grovt övertramp hon gjort. Detta är tillräckligt för att hon ska få sparken.

    Sluta tänk med kuken och sluta rättfärdiga det felaktiga i detta. Detta är verkligen inte någon sexnovell att bli lite kåt av. Tjänstefel heter det.


    Haha nej det här du allt rätt i helt. Det kan ja väl aldrig tro att någon skulle bli kåt av det här och det va heller inte syftet. Du har åxå helt rätt i att detta materialet är tillräckligt för att få kicken. Hade jag tagit illa upp då hade jag kanske anmält men det överväger inte det övriga,kunnandet behandlingarna och den bra uppföljning man får i mitt fall. Det finns en enda privat naprapat cirka 15 mil bort som åxå jobbar med dessa principer men då blir det mycket åkande och dessutom får man betala 600 kronor för varje behandling. Och ja visst finns det många sjukgymnaster och kiropraktorer i mitt län men jag har prövat de flesta och alla är inte lika duktiga i yrkesutövande så det är bra om hon jobbar kvar.

    Och dessutom har det aldrig förekommit något tafsande eller sexuella närmanden. Och det tror jag både hon och jag vet att till den nivån,ja så lågt sätter vi aldrig ribban. Det skulle jag säkert tycka att gränsen är passerad och dit kommer vi aldrig.
  • Anonym (J.E.)
    Bestemor skrev 2019-03-11 19:36:46 följande:

    Den där fantasin hade kanske någon mindre begåvad person på flashback trott på, men fullt så korkade är vi inte på familjeliv.


    Jag tror inte jag skulle kunna lägga energin på att publicera en sån här artikel som skulle verka som en novell eller ren och skär fantasi faktiskt,och i sådana fall så finns det säkert bra mycket mer lämpliga webbplatser där en sådan fantasi skulle kunna slå igenom. Fast med tanke på det relativt magra innehållet av sexhändelser blir nog historien ej att hamna i topplistan för människor som söker sexuella noveller.

    Men jag har 100 procent full respekt för att du ej tror på det här och självklart går det alltid att bedöma trovärdigheten i sådana artiklar och det är upp till var och en att bilda sig en

    egen uppfattning .
  • Anonym (J.E.)
    Anonym (...) skrev 2019-03-11 19:31:01 följande:

    Skulle gissa att hon märkt att du inte tar illa upp, utan tycker det hela är lite kul, och därefter successivt tagit det till nivåer som är ganska personliga och långt ifrån professionella.

    Jag har en vän till tjejen som är helt obekymrad om allt som har med sex att göra, och är lite likadan i sina kommentarer till mig. Även hon upptagen (och ingen som helst intention att vara otrogen skulle jag tro), hon gör det även mitt framför min fru, så det är inget fuffens vid sidan av hon är ute efter. Tror nästan att hon går igång lite på att jag blir generad.


    Garanterat helt rätt. jag har vart där ofta nu under lång tid och vi kan prata om allt från politik,bilar,träning,väder,fester,husrenovering med mera. Det är ju säkert så enkelt att vi känner varandra så väl att hon åxå märker att man kan skoja lite under bältet åxå så allt säga. kompisnivå nästan.

    Ja du ser ,din tjejs vän där verkar så åxå. upplever du det negativt? eller positivt eller bryr du dig inte? vad tycker din fru?
  • MaryM

    Jag fattar inte varför inte detta skulle kunna vara sant?

    TS, som jag förstår det har ni inget problem? Du tycker inte hennes skämtande är obehagligt och din tjej tycker inte det är jobbigt. Grattis till vettig tjej.

    Jag skulle nog ändå försöka dra ner på nivån, eller i alla fall inte skoja tillbaka likadant. Så att det inte urartar.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Örjan)

    Tvärr TS så tror jag inte för ett ögonblick på att detta är något annat än en ren runkfantasier.

  • Anonym (...)
    Anonym (J.E.) skrev 2019-03-13 01:31:00 följande:

    Garanterat helt rätt. jag har vart där ofta nu under lång tid och vi kan prata om allt från politik,bilar,träning,väder,fester,husrenovering med mera. Det är ju säkert så enkelt att vi känner varandra så väl att hon åxå märker att man kan skoja lite under bältet åxå så allt säga. kompisnivå nästan.

    Ja du ser ,din tjejs vän där verkar så åxå. upplever du det negativt? eller positivt eller bryr du dig inte? vad tycker din fru?


    Jag tycker mest hon är rolig. Lite pinsam. Jag tror hon är en av få personer som kan få mig att rodna. Hon saknar en massa spärrar, inte bara när det gäller sex.

    Min fru skäms ibland om hon är ute på stan eller liknande med henne, just för att det kan komma så mycket privata kommentarer som alla möjliga utomstående kan höra. Så vi träffar aldrig dem ute längre, blir alltid hemma hos nån nästan... men annars så bryr hon sig inte så mycket, de har varit vänner i 30år, så hon är härdad.
  • Bananböjaren
    Anonym (J.E.) skrev 2019-03-13 00:54:43 följande:
    Om en fysioterapeut inte utför ortopediska tester för att ställa korrekt diagnos och sedan behandlingar i form av traktion, nervmobiliseing, ledmobilisering, mjukdelsbehandling i form av dry needling, bindvävsmassage,djupgående massage samt arbetar antingen efter Mdt eller Omt samt ger träningsprogram och olika rehabförslag . Som sagt om en fysioterapeut inte gör nått av detta ja då vet jag inte vad en lekman med denna yrkestitel gör men dessa behandlingar och åtgärder har hon gjort och gör i mitt fall.

    Jag som haft cauda equina syndrom av akut diskbråck på L5 S1 med kvarvarande nervsmärta har god nytta av detta i kombinationen med min egen träning på crosstrainer styrketräning samt powerwalk. Det är inte så att man blir helt återställd alltid efter 2 ryggoperationer.
    *Kiropraktor

    Heter din "fysioterapeut`" möjligtvis Lena Handén?
Svar på tråden Hur tolka fysioterapeutens ord