• Elisaw

    Orolig syster.

    Hej, Jag känner att jag är lite orolig för mina yngre syskon då vi har en väldigt när familjevän som jag nyligen fick veta tar droger (jag vet inte hur ofta men troligtvis varje gång hon är ute och festar vilket är ofta) och jag misstänker att hon har vart påverkad i närheten av mina tonårsystrar mer än en gång vilket jag inte tolererar men jag vet inte hur jag ska konfrontera henne eller om jag ska berätta för någon annan i min familj?

    Det syns oftast på henne då det är kokain hon tar och hon har även sin gudson hos sig var 3 helg och påstår att hon ALDRIG skulle vara påverkad i hans närhet men då ska hon ju även vara emot att vara påverkad runt mina systrar tänker jag men tror inte hon tänker på det.

    Mina systrar ser väldigt mycket upp till henne också och älskar henne väldigt mycket så vill ju inte att deras relation ska bli förstörd men vad ska man annars göra för att beskydda dom?

    Jag blir så satans arg och behöver råd om hur jag ska gå till väga för att konfrontera henne eller få hjälp av någon annan att konfrontera henne.

  • Svar på tråden Orolig syster.
  • Anonym (Klo)

    Berätta för era föräldrar, de har ansvar över din syster.

  • Anonym (ace)
    Anonym (Klo) skrev 2019-03-11 20:36:17 följande:

    Berätta för era föräldrar, de har ansvar över din syster.


    Och gudsonens föräldrar, de har rätt att veta att deras barnvakt är påtänd när hon ska passa barnet.
  • Elisaw

    Jo men hur, min mamma är inte den som tar saker på på lättaste sätt och gör gärna väldigt stor grej av saker occj det är väldigt allvarligt det vet jag men det är lite svårt pch vad jag vet så har hon aldrig vart påtänd i gudsonens närvaro men tänker att det finns möjlighet att det händer och hur lägger jag fram det på bästa sätt? Utan att allt alla går i taket och all tillit försvinner från alla hörn? Vill ju kunna hjälpa henne också

  • Anonym (ace)
    Elisaw skrev 2019-03-14 22:28:23 följande:

    Jo men hur, min mamma är inte den som tar saker på på lättaste sätt och gör gärna väldigt stor grej av saker occj det är väldigt allvarligt det vet jag men det är lite svårt pch vad jag vet så har hon aldrig vart påtänd i gudsonens närvaro men tänker att det finns möjlighet att det händer och hur lägger jag fram det på bästa sätt? Utan att allt alla går i taket och all tillit försvinner från alla hörn? Vill ju kunna hjälpa henne också


    Helt ärligt, din syster är narkoman, det bästa som kan hända henne är att hennes problematik tas på allvar och all tillit till henne försvinner tills hon kan bevisa sig pålitlig igen. Att du väljer att vara medhjälpare till din systers missbruk (och ja, det är exakt vad du är när du vägrar agera) är något du får hitta ett sätt att leva med.
  • Elisaw

    Nej, det är inte min syster! Det är en nära vän till familjen som min syster ser upp til väldigt mycket, kan ha blivit något fel i texten?

  • Elisaw

    Jo det blir ju ett medberoende till slut och jag vill ju verkligen inte vara i en sån situation men det är fortfarande svårt att ta upp, det är inte bara något man kan kasta ur sig över middagen tänker jag och hur ska man få henne att förstå?

  • Anonym (ace)
    Elisaw skrev 2019-03-14 23:30:26 följande:

    Nej, det är inte min syster! Det är en nära vän till familjen som min syster ser upp til väldigt mycket, kan ha blivit något fel i texten?


    Förlåt, jag missförstod det hela. Oavsett vilket så ska dina syskon inte umgås med och se upp till en narkoman, inte heller ska en narkoman barnvakta någons barn.
Svar på tråden Orolig syster.