• Chula1

    Preggo?

    Hej! Behöver lite tips och hjälp. Jag och min sambo/pojkvän försöker bli gravida. Hade äl 6 och 7 mars enligt äl test. Dagen efter fick jag lätt "mensvärk" och det har hållit i sig, det blir varken bättre eller sämre och nu har det gått 4-5 dagar. Ska ha min mens den 20 mars! Kan tillägga att jag kan min cykel, har mensapp och den stämmer på pricken??. Borde jag kolla upp mig eller ska jag vänta tills jag kan göra ett gravtest. Har läst att man kan känna typ "mensvärk" när man är gravid men det känns lite väl tidigt att ens känna något... Eller?? Finns det någon som kännt/vart med om samma och hur slutade det? Va det gravititeten eller spökade bara kroppen????

    Mvh

  • Svar på tråden Preggo?
  • Hejohå5324

    Jag va med om exakt samma sak denna månaden, skillnaden är att jag bara trodde jag hade ägglossning för hade så tydliga känningar, vilket gjorde mig ännu mer fundersam eftersom mensen inte kom. Men mensen kom nu 2 veckor sen utan att jag va gravid, jag hade alltså inte ägglossning alls denna månaden och har en mens utan ägglossning. Troligtvis va det bara en cysta som orakade mensvärkskänslorna som satt i i flera veckor.

    Tror inte du ska oroa dig för mycket redan, utan vänta bara o se, som du själv säger har det bara gått några dagar och det finns ingen anledning o stressa upp sig, oavsett vad du gör kommer du inte vara mer eller mindre gravid. :)

  • Chula1

    Ja det är ju bara vänta och se ?? hade äl enligt testen och kände av det (vilket jag brukar) men att det håller i fortfarande gör mig lite fundersam ???? vill veta nu nu nu haha det var därför jag skrev om någon vart med om detta och vad som hände till slut?? men får la bara vänta

  • Sommarskuggan

    Helt omöjligt att känna av eventuell gravidtet dagen efter sex.. Äggrt har inte ens fäst sig då. Men en del kan ibland få värk av själva ägglossningen sägs det. Som tidigast kaaan du få ett positivt resultat om ca 3 dagar med de känsligaste testen om du nu är gravid, men det är inte troligt. Vänta minst en vecka och testa, svårt jag vet :D

Svar på tråden Preggo?