• Anonym (Hmm)

    Varför är det en sån könsskillnad i otrohet?

    Killar som bedrar är svin, tjejer som gör detsamma lever livet. Varför?

  • Svar på tråden Varför är det en sån könsskillnad i otrohet?
  • Anonym (H)

    Män är svin. Kvinnor är suggor. Finns inget glamoröst eller modigt i att vara otrogen, oavsett kön.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2019-03-12 01:36:21 följande:

    Män är svin. Kvinnor är suggor. Finns inget glamoröst eller modigt i att vara otrogen, oavsett kön.


    Förstår att du tycker så, men här på FL är det inte ovanligt att kvinnor nästan hyllas när de bedrar. Jag tycker att ärlighet är bäst, sen får man dumpa folk hur mycket man vill.
  • Anonym (9)

    Jag har inte läst en tråd där kvinnor blir hyllade av otrohet. Uppenbarligen finns den eftersom du har läst dem.

    Fast nja. Jag har varit med om en väninna som var otrogen och när hon berättade blev reaktionerna inte vad jag hade väntat mig. De flesta av våra vänner såg HENNE som ett offer, för hennes man var lat och såg inte henne, så klart hon tillslut var otrogen. Hennes man blev nog lika sårad och kränkt oavsett.

    Men i det flesta fall har jag upplevt att kvinnor dömer kvinnor hårdare. Eftersom många upplever att de har varit den grupp som blivit "utsatt" så borde de veta bättre. Samt att många fortfarande upplever att kvinnor har ett större ansvar för familjen och när DE är otrogna är de inte bara själviska som män är, de är också elaka mot hela sin familj och har förråt sitt uppdrag som kvinna och mamma.

    Samtidigt kanske det är just därför vissa kvinnor, som i de trådarna du har läst, nästan hyllar andra kvinnor. För då blir kvinnor i deras ögon mer jämställda med män och tar inte på sig en stereotyp roll.

    Oavsett vem som är otrogen är det aldrig ok.

  • Anonym (Hanna)

    Känner jag inte igen. Jag upplever att de som anser att otrohet är nåt av det värsta som finns anser det oavsett könstillhörighet på den otrogne.

    Sen finns det människor som inte tycker att otrohet är så illa, men har inte heller där sett att det generellt skulle anses mer ok med otrohet bland kvinnor än bland män.

    Men om det nu handlar om trådar här där du lyckats se ett mönster där otrogna kvinnor får mer medhåll än män skulle det tex kunna bero på att det finns några få personer som tycker som du skriver och som hänger på fl och skriver i dessa trådar. Det räcker ju ,ed en eller två aktiva personer för att en tråd ska utmärkas av vissa åsikter. Men jag vet inte, då jag ej sett trådarna i fråga.

  • Anonym (Könsskillnaden består i)

    Könsskillnaden består nog mest i att kvinnor om de är otrogna är lite bättre på att ursäkta sitt eget beteende än män. Inför sig själva mestadels. En man kör kanske med: "Jag får inte knulla så mycket med min fru" eller liknande väldigt andefattig ursäkt, medan en kvinna kan köra med grejer som "Jag känner mig inte sedd och bekräftad av min man".

  • Anonym (???)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-03-12 01:30:20 följande:

    Killar som bedrar är svin, tjejer som gör detsamma lever livet. Varför?


    Var har du fått det ifrån? 
    Blandar du inte ihop sexuell frihet med otrohet nu? Det är inte samma sak. 
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-03-12 01:30:20 följande:

    Killar som bedrar är svin, tjejer som gör detsamma lever livet. Varför?


    Så är det ju inte. Fler män än kvinnor är otrogna. Kvinnor är bättre på att lämna sin partner innan de inleder förhållande med en ny medan män gärna både vill äta kakan och ha den kvar. De kvinnor som ändå är otrogna är lika mycket svin som de män so är otrogna. Min mans ex var ett sånt svin. Efter att han upptäckt otroheten och de skilt sig upptäcker han att hon är gravid... och barnet föds långt tidigare än 9 månader efter att de gjort slut = älskarens barn och hon blev gravid medan de fortfarande var gifta. Svinigt som tusan.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-03-12 01:55:04 följande:
    Förstår att du tycker så, men här på FL är det inte ovanligt att kvinnor nästan hyllas när de bedrar. Jag tycker att ärlighet är bäst, sen får man dumpa folk hur mycket man vill.
    Jag har läst många trådar, i flera år, inte en enda gång har jag läst en tråd där otrogna kvinnor hyllas. Tvärtom!!!
  • Anonym (XYZ)

    Det finns en massaq inlägg här på FL där kvinnan uppmuntras att vara otrogen för att maken är kass på sex etc. Eller dumpa honom.

    Är det mannen som klagar däremot så är det han som bör anstränga sig mer för att tillfredsställa sin kvinna.

Svar på tråden Varför är det en sån könsskillnad i otrohet?