• Äldre 12 Mar 02:08
    1019 visningar
    10 svar
    10
    1019

    Hans styvpappa

    Hej.

    Min fästmans styvpappa är hemsk. De åren jag känt honom har han haft en fasad för familjen att han är så ?god? men slänger ur sig spydiga kommentarer (?skämt?) som sårar mig. Jag har alltid varit trevlig mot honom, detta är alltså hans personlighet.

    Han var hemsk mot min pojkvän under hans uppväxt och mamman förstod aldrig detta.

    Vi ?måste? umgås med denna hemska man då vi vill ha en relation med hans mamma och syskon.

    Vi ska ha barn snart och hela familjen är exalterad. Hur ska vi göra då den blivande farmodern vill ha mycket kontakt med barnet? Jag vill inte ha barnet nära denna hemska man, nånsin. Jag vill inte att han konmer på vårt bröllop eller har nått med oss att göra. Hur löser man detta utan att förstöra allt?

  • Svar på tråden Hans styvpappa
  • Anonym (Ja duy)
    Äldre 16 Mar 03:21
    #1

    Ja du... tufft

  • Äldre 17 Mar 22:29
    #2

    Ingen som har några tankar?

  • Äldre 3 Apr 00:55
    #3

    Din man måste nog ta tjuren vid hornen och konfrontera sin mamma och styvpappa om saken. Det blir aldrig bättre, om man inte ens försöker göra något åt det. Har han syskon, ta hjälp av dem!

  • Äldre 18 Apr 10:06
    #4
    Johan70 skrev 2019-04-03 00:55:34 följande:

    Din man måste nog ta tjuren vid hornen och konfrontera sin mamma och styvpappa om saken. Det blir aldrig bättre, om man inte ens försöker göra något åt det. Har han syskon, ta hjälp av dem!


    Tack för ditt svar! Min fästman har pratat med sin mamma men hon förstår inte alls vad han menar och påstår att styvpappan är som en far för honom och att han tagit hand om min fästman och min man borde skämmas som säger så. Han har syskon men syskonet är biologiskt barn till mannen och är väldigt mycket som honom. Pappa är inte elak mot sitt eget barn dessutom är han tonåring och vi kan inte få hjälp av honom tyvärr. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Min fästman älskar sin mamma jättemycket och vill umgås med henne. Känns som att jag kommer bli tvingad att ha denna mannen (styvpappan) på mitt bröllop, och i mitt liv?
  • Anonym (J)
    Äldre 18 Apr 10:17
    #5
    StinaLinn skrev 2019-04-18 10:06:15 följande:

    Tack för ditt svar! Min fästman har pratat med sin mamma men hon förstår inte alls vad han menar och påstår att styvpappan är som en far för honom och att han tagit hand om min fästman och min man borde skämmas som säger så. Han har syskon men syskonet är biologiskt barn till mannen och är väldigt mycket som honom. Pappa är inte elak mot sitt eget barn dessutom är han tonåring och vi kan inte få hjälp av honom tyvärr. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Min fästman älskar sin mamma jättemycket och vill umgås med henne. Känns som att jag kommer bli tvingad att ha denna mannen (styvpappan) på mitt bröllop, och i mitt liv?


    Jag skulle sluta umgås med båda om det inte gick att prata med dem.

    Aldrig att jag skulle utsätta mig själv och mitt barn för elaka människor.

    Jag har brytit med min far och hans tjej av den anledningen.

    Livet är för kort för att slösa på elaka människor.
  • Anonym (J)
    Äldre 18 Apr 10:17
    #5
    StinaLinn skrev 2019-04-18 10:06:15 följande:

    Tack för ditt svar! Min fästman har pratat med sin mamma men hon förstår inte alls vad han menar och påstår att styvpappan är som en far för honom och att han tagit hand om min fästman och min man borde skämmas som säger så. Han har syskon men syskonet är biologiskt barn till mannen och är väldigt mycket som honom. Pappa är inte elak mot sitt eget barn dessutom är han tonåring och vi kan inte få hjälp av honom tyvärr. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Min fästman älskar sin mamma jättemycket och vill umgås med henne. Känns som att jag kommer bli tvingad att ha denna mannen (styvpappan) på mitt bröllop, och i mitt liv?


    Jag skulle sluta umgås med båda om det inte gick att prata med dem.

    Aldrig att jag skulle utsätta mig själv och mitt barn för elaka människor.

    Jag har brytit med min far och hans tjej av den anledningen.

    Livet är för kort för att slösa på elaka människor.
  • Anonym (Ja duy)
    Sun 4 Oct 2020 10:26
    #6

    Hur gick det?

  • Tue 24 Jan 2023 11:34
    #10

    Hej, går av någon anledning inte att citera  
    såg att någon frågat hur det gick  


    Relationen höll inte mellan mig och barnets pappa tyvärr så nu är vi separerade och min son träffar denna mannen ibland pga hans pappa tar med honom till sin mamma och han är där. Så det gick inte undvika. 

Svar på tråden Hans styvpappa