• Anonym (Jhjh)

    Min man tar på mig när jag sover.

    Alltså vi har varit tillsammans i 13 år. Nu har jag flera gånger de senaste 2 åren vaknat av att han har fingrarna i mig. Oftast i rumpan/analen vad ni nu kallar det för. Ibland väknar jag av att han tafsar på mig och funkar. En gång vaknade jag av att han försökte ha sex med mig.

    Varje gång det har hänt har jag tagit bort honom. Så han vet att jag inte vill.

    Alltså är det här normalt? Jag känner mig kränkt, inte attraherad och arg på honom och gjort så länge nu. Samtidigt är det en tillräckligt stor anledning att vilja lämna någon när man har barn och familj eller är det bara själviskt?

  • Svar på tråden Min man tar på mig när jag sover.
  • Mickezzz

    En som inte respekterar din/dina viljor skall du lämna.

    Ett långvarigt förhållande bygger på ömsesidig respekt.

  • Anonym (J)

    Helt sjukt vad många trådar det finns om män som tar på sina tjejer medan de sover.. Männen påstår tydligen också att de sover ibland. Allt för att det inte ska räknas som våldtäkt. Men det är just vad det är. Ren och skär våldtäkt.

  • Anonym (Kvinna)

    Det här är inte första gången jag hör det här. Verkar vara vanligare än man skulle tro. De gånger jag hört en man berätta sin synvinkel på saken så verkar personen alltid vara av åsikten att det inte är något fel i det för det är ett parförhållande och de har sex annars också. 

    Du skriver att du alltid visar åt honom att du vill att han slutar men har du pratat med honom om det? Har du sagt åt honom att du tycker det känns obehagligt att vakna av att han tar på dig? Förstås är det här en sak som han borde förstå men om han själv tycker det skulle vara häftigt att vakna av att du tar på honom kanske han inte på riktigt kan tänka sig att du finner det obehagligt.

  • Anonym (Ritva)

    Det är väl ingen anledning till att skilja sig. Varför inte ge honom sex så blir han lugn och du får somna om? Förstår att det är irriterande att bli väckt men kan ni inte ha sex före lägg dax då?

    I ett förhållande får man ge tycker jag fast man inte har lust och det gäller även honom. Ni har ju ändå varit ihop så länge så prata med varandra. Säg att sex ska ske på dagen men ej på natten. Ta initiativ själv till sex innan ni lägger er så kommer du få sova.

  • Anonym (Jhjh)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-03-12 05:54:31 följande:

    Du skriver att du alltid visar åt honom att du vill att han slutar men har du pratat med honom om det? Har du sagt åt honom att du tycker det känns obehagligt att vakna av att han tar på dig? Förstås är det här en sak som han borde förstå men om han själv tycker det skulle vara häftigt att vakna av att du tar på honom kanske han inte på riktigt kan tänka sig att du finner det obehagligt.


    En klok reflektion.

    Jag har pratat med honom om det. Och han rycker på axlarna och säger typ men jag är ju din man, du har så vacker kropp och ibland vill du inte.

    Visst vi är gifta men det måste ju finnas gränser. Sedan är han extremt intresserad av rumpor och får inte göra så mycket och ofta med mig som han hade velat. Men är inte det var porr är till för? Eller?
  • Anonym (Jhjh)
    Anonym (Ritva) skrev 2019-03-12 06:19:17 följande:

    Det är väl ingen anledning till att skilja sig. Varför inte ge honom sex så blir han lugn och du får somna om? Förstår att det är irriterande att bli väckt men kan ni inte ha sex före lägg dax då?

    I ett förhållande får man ge tycker jag fast man inte har lust och det gäller även honom. Ni har ju ändå varit ihop så länge så prata med varandra. Säg att sex ska ske på dagen men ej på natten. Ta initiativ själv till sex innan ni lägger er så kommer du få sova.


    Att ha sex med någon som inte har lust är inte upphetsande eller givande för någon.

    Oftast somnar jag när jag nattar barnen. Eftersom jag arbetar heltid, tre barn och måste ta hand om hushållet helt själv för han anser att han inte får tillräckligt med egentid då han alltid hämtar barnen. Så när jag kommer hem ska jag fixa undan efter maten, göra läxor, städa undan med barnen, tvätta, vika gårdagens tvätt, dammsuga lgh (vet inte vad vi gör för fel men efter bara en dag är det smuts överallt på golvet), förbereda för morgondagen, planera vad maken behöver handla till nästa dag. Eftersom han bara jobbar 14 dagar i veckan därav varannan helg så han är ofta hemma.

    Så när det väl är kväll känner jag mig inte så kåt på min make som har suttit med mobilen i soffan efter att ha varit hemma själv. Medan jag har stressat och fixat hela eftermiddagen och kvällen för att våra barn ska må bra.
  • Anonym (Jhjh)
    Anonym (Ritva) skrev 2019-03-12 06:19:17 följande:

    Det är väl ingen anledning till att skilja sig. Varför inte ge honom sex så blir han lugn och du får somna om? Förstår att det är irriterande att bli väckt men kan ni inte ha sex före lägg dax då?

    I ett förhållande får man ge tycker jag fast man inte har lust och det gäller även honom. Ni har ju ändå varit ihop så länge så prata med varandra. Säg att sex ska ske på dagen men ej på natten. Ta initiativ själv till sex innan ni lägger er så kommer du få sova.


    Att ha sex med någon som inte har lust är inte upphetsande eller givande för någon.

    Oftast somnar jag när jag nattar barnen. Eftersom jag arbetar heltid, tre barn och måste ta hand om hushållet helt själv för han anser att han inte får tillräckligt med egentid då han alltid hämtar barnen. Så när jag kommer hem ska jag fixa undan efter maten, göra läxor, städa undan med barnen, tvätta, vika gårdagens tvätt, dammsuga lgh (vet inte vad vi gör för fel men efter bara en dag är det smuts överallt på golvet), förbereda för morgondagen, planera vad maken behöver handla till nästa dag. Eftersom han bara jobbar 14 dagar i veckan därav varannan helg så han är ofta hemma.

    Så när det väl är kväll känner jag mig inte så kåt på min make som har suttit med mobilen i soffan efter att ha varit hemma själv. Medan jag har stressat och fixat hela eftermiddagen och kvällen för att våra barn ska må bra.
  • Anonym (Sömntafsning)

    Att hålla på med någon som sover är en slags "kink" eller fetisch så det behöver inte vara så att det är fel på sexlivet i övrigt och den som är vaken är sexuellt utsvulten.

    Att den andre är omedveten om det och sover är nästan hela grejen. Rätt sjuk fetisch faktiskt. Jag tror det är vanligare att kvinnor har fetischen än män.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jhjh) skrev 2019-03-12 06:22:10 följande:
    En klok reflektion.

    Jag har pratat med honom om det. Och han rycker på axlarna och säger typ men jag är ju din man, du har så vacker kropp och ibland vill du inte.

    Visst vi är gifta men det måste ju finnas gränser. Sedan är han extremt intresserad av rumpor och får inte göra så mycket och ofta med mig som han hade velat. Men är inte det var porr är till för? Eller?
    Så han säger att du ibland inte vill ha sex, han tar på dig när du sover trots att han vet att du inte vill det? Det är våldtäkt. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Jhjh) skrev 2019-03-12 06:44:53 följande:
    Att ha sex med någon som inte har lust är inte upphetsande eller givande för någon.

    Oftast somnar jag när jag nattar barnen. Eftersom jag arbetar heltid, tre barn och måste ta hand om hushållet helt själv för han anser att han inte får tillräckligt med egentid då han alltid hämtar barnen. Så när jag kommer hem ska jag fixa undan efter maten, göra läxor, städa undan med barnen, tvätta, vika gårdagens tvätt, dammsuga lgh (vet inte vad vi gör för fel men efter bara en dag är det smuts överallt på golvet), förbereda för morgondagen, planera vad maken behöver handla till nästa dag. Eftersom han bara jobbar 14 dagar i veckan därav varannan helg så han är ofta hemma.

    Så när det väl är kväll känner jag mig inte så kåt på min make som har suttit med mobilen i soffan efter att ha varit hemma själv. Medan jag har stressat och fixat hela eftermiddagen och kvällen för att våra barn ska må bra.
    Han struntar alltså i dig på alla sätt man kan.
    Om du ser något som är värt att rädda i denna relation tycker jag att du redan idag beställer tid för familjerådgivning.
    Om han inte är villig att ändra sig kan jag inte ge dig något annat råd än att separera.
Svar på tråden Min man tar på mig när jag sover.