• Less is more

    Övernattningar

    Skulle vara intressant att höra vad ni tycker.

    Vi har en dotter på snart 10 år som ingår i ett litet gäng med både kill- och tjejkompisar. De leker så klart ihop och vill nu övernatta hos varandra.

    Min dotter har sovit över hos en av killkompisarna och han hos oss. Det har

    har gått bra. De har kollat på film, spelat spel, byggt lego, varit ute och lekt mm. Det är en hygglig pojke - och trevliga föräldrar.

    Nu vill våra barn övernatta fler gånger hos varandra. Det är klart att de har roligt ihop.

    Men min man tvärvägrar. Han tycker inte att de ska få övernatta fler gånger. Nu har de prövat det. Istället kan hon få testa övernattningar med andra kompisar någon natt.

    Min mans vägran hör ihop med att det är en killkompis - även om det är en sjysst sådan.

    Själv tycker jag att det fortfarande är harmlöst i den här åldern. De är inte i puberditeten riktigt än - så det kan ju inte hända något, tänker jag.

    Så jag tycker att de borde kunna få - men inte min man. Det är ju hans dotter också så då blir det ju ett nej.

    Han har även frågat en kollega som också tyckte absolut nej. Mina föräldrar (alltså normor och morfar ) tyckte också det var konstigt att han fick sova över första gången.

    Men alltså - vad är det jag missat. Jag tycker det är harmlöst - är det inte ?

  • Svar på tråden Övernattningar
  • Zirkon

    Jag håller med dig, min dotter är snart 9 och hennes killkompis har fått sova över här. Dom har hur kul som helst! Varför neka dom den glädjen bara för att det är tjej kille? Inte fan håller dom på med något förbjudet än på några år >.

  • EmberEyes

    Hur kan man skaffa barn med en man med den sortens värderingar?

    Självklart ska barn som är kompisar få sova över hos varandra helt oavsett vad de råkar ha mellan benen, och vilken sexuell läggning barnen har.

Svar på tråden Övernattningar