• Gilertes

    "Skaffa inte Barn"P.G.A Klimatförändringarna

    Det är beklämmande när man läser hur en del skriver att man inte bör skaffa barn på grund av klimatförändringar.
    Varför tror många ännu att människan orsakar klimat förändringarna i denna upplysta Värld.
    Jag tror att många läser Mainstream media och går på klimatbluffen de för fram utan att själv ta reda på fakta i ämnet.

    Nu senast gick Patrick Moore Greenpeace medgrundare ut och berättar fakta om klimatbluffen och han jämför med Galileo.


    Då Galileo levde så trodde folk att Jorden var universums medelpunkt och solen roterade runt Jorden. Men då Galileo insåg att det var tvärt om att Jorden roterade runt solen.  
    Han dömdes till döden av katolska kyrkan för denna upptäckt, och endast därför att han tog tillbaka det han sagt fick han behålla livhanken men sattes i husarrest under resten av sin livstid.
    ?Men den styggelse som pågår idag i klimatfrågan är det största hotet mot Upplysningen sedan Galileo fängslades? klargjorde Moore. ?Inget annat kommer i närheten. Detta är något av det värsta bluffen som drabbat vetenskapen någonsin.?
    Här finns det bästa sammanställt om klimatbluffen. Om det är något vi skall vara rädda för så är det betydligt kallare klimat inom närtid.
    Förresten någon som undrar varför Mainstream media aldrig intervjuar någon klimat expert som säger som det är att klimatet beror på naturliga variationer som ex, solens olika växlingar. Klimat alarmisterna får inte (eller törs inte) mötas i debatter med de som har en annan åsikt i mainstream media, men de som får komma till tals är däremot barn som inte gått färdigt skolan, är det inte märkligt??
    Klimatexperter och forskare som har en annan åsikt (liksom Galileo) får inte komma till tals. (Många törs inte heller för att riskera bli utfrysta och mista forskningsbidrag). Var är denna Värld på väg??
  • Svar på tråden "Skaffa inte Barn"P.G.A Klimatförändringarna
  • Maymi

    Vad går klimatbluffen ut på då? Om vi blir lurade till att tro att det är människans fel vad syftet med det? Jag tror till viss det att det är lite överdrivet men visst har vi människor skräpar ner och förstört en hel del. Vi kan ju inte gå å kasta skräp hursom och vi måste ju tänka på hur det vi gör påverkar. Nu funkade tyvärr inte om kärna så jag har inte läst de. Men varför skulle klimathotet vara påhittat?

  • Gilertes
    Maymi skrev 2019-03-12 22:50:54 följande:

    Vad går klimatbluffen ut på då? Om vi blir lurade till att tro att det är människans fel vad syftet med det? Jag tror till viss det att det är lite överdrivet men visst har vi människor skräpar ner och förstört en hel del. Vi kan ju inte gå å kasta skräp hursom och vi måste ju tänka på hur det vi gör påverkar. Nu funkade tyvärr inte om kärna så jag har inte läst de. Men varför skulle klimathotet vara påhittat?


    Vad klimat bluffen går ut på! Det har jag också funderat på, men om man följer länkarna jag bifogade finns mycket intressant att ta till sig, men i grund och botten så handlar det som alltid om pengar och makt.

    Många forskare är beroende av forskarpengar och säger de sådant som går emot allmänna opinionen så får de inte bidrag och många har sin inkomst på jobb att bekämpa just klimatkrisen.

    Nedskräpning och plast i haven och utsläpp som är hälsovådligt för vår hälsa och miljögifter i maten mm är något annat och måste naturligtvis bekämpas.
  • Johnxy

    Under bondestenåldern då Norrland hade hassel och björkskogar med klimat som dagens södra England då Arktis var isfritt sommartid utan problem för isbjörnen då ?

    Var det "klimatkris" då ?

    Nu får man läsa om glaciärerna på Kebnekaise som påstås smälta nån cm ibland, under bondestenåldern fanns öht inga glaciärer i fjällkedjan.

  • Killekille34
    Gilertes skrev 2019-03-12 10:25:58 följande:

    Det är beklämmande när man läser hur en del skriver att man inte bör skaffa barn på grund av klimatförändringar.

    Varför tror många ännu att människan orsakar klimat förändringarna i denna upplysta Värld.

    Jag tror att många läser Mainstream media och går på klimatbluffen de för fram utan att själv ta reda på fakta i ämnet.

    Nu senast gick Patrick Moore Greenpeace medgrundare ut och berättar fakta om klimatbluffen och han jämför med Galileo.


    Då Galileo levde så trodde folk att Jorden var universums medelpunkt och solen roterade runt Jorden. Men då Galileo insåg att det var tvärt om att Jorden roterade runt solen.  
    Han dömdes till döden av katolska kyrkan för denna upptäckt, och endast därför att han tog tillbaka det han sagt fick han behålla livhanken men sattes i husarrest under resten av sin livstid.
    ?Men den styggelse som pågår idag i klimatfrågan är det största hotet mot Upplysningen sedan Galileo fängslades? klargjorde Moore. ?Inget annat kommer i närheten. Detta är något av det värsta bluffen som drabbat vetenskapen någonsin.?
    Här finns det bästa sammanställt om klimatbluffen. Om det är något vi skall vara rädda för så är det betydligt kallare klimat inom närtid.
    Förresten någon som undrar varför Mainstream media aldrig intervjuar någon klimat expert som säger som det är att klimatet beror på naturliga variationer som ex, solens olika växlingar. Klimat alarmisterna får inte (eller törs inte) mötas i debatter med de som har en annan åsikt i mainstream media, men de som får komma till tals är däremot barn som inte gått färdigt skolan, är det inte märkligt??
    Klimatexperter och forskare som har en annan åsikt (liksom Galileo) får inte komma till tals. (Många törs inte heller för att riskera bli utfrysta och mista forskningsbidrag). Var är denna Värld på väg??
    Mycket intressant. Oavsett vad vi människor gör så går kanske jorden ändå samma öde till mötes som vår grannplanet Venus. Många människor menade att Venus en gång i tiden skulle kunna varit jordlik.visst avståndet till solen är ju närmare där men denna planet förstörde sig själv med skenande växthuseffekt och är idag enbart glödhet. samma kanske sker här men i mycket långsammare takt. Flytta till Mars kanske är framtiden. En dag sväller ju solen ändå och eventuellt slukar jorden så om många miljarder år måste nog myndigheter till sist uppmana folk att sluta skaffa barn om inte Mars är alternativet.

    Det som är trist i miljödebatten numera är att fort det råkar bli en solig och varm dag fram i maj ja då ska vi skrämmas direkt att det är sjukt och onaturligt och dom bara letar värmerekord i någon ort för att kunna publicera. Men så länge det är som nu och snöar varenda dag och är iskalla nätter och man bara längtar till våren då är det knäpptyst.

    Om det skulle fortsätta vara vinter ändå till i juni då är allt tyst och lugnt.

    Sen kanske värmeböljan slår till i juni och då blir det liv i luckan.

    men då brukar alltid SMHI säga att så här varm juli har vi ej haft sen 1959. men okej aha det kunde bli så även då alltså. Att ingen hör det. .

    Sen när det gäller miljöförstöring. Tänk bara ett krig. vad allt krigande i världen förstör miljön. dom skjuter hål i stora oljecisterner och det ryker kolsvart och brinner i städer och bilar osv. Tänk industrierna i Kina och Ryssland och Amerika. kinesisk stålindustri är mycket smutsig och det är stora länder vi pratar om. Och tänk alla flygresor alla politiker gör för att åka och skaka hand med andra världsledare för att kanske prata en kvart när dom kunde pratat i telefon i stället, visst vissa resor är väl nödvändiga men inte alla.

    Och alla miljökonferenser det flygs till. En del av dessa kunde dom gjort via nätet. Skype livekonferens. Detta är en del av miiljöförstöringen.

    Men det är bäst att åxå besvara och bemöta attacken som annars kommer från miljöpolitiker. De kommer här att säga att- Så här brukar det låta när man inte är villig att lägga manken till här hemma på hemmaplan. Dom brukar säga så samt att vi skyller på andra och själva inte vill bidra. därför behövs elcyklar högre bränslepris mera skatter os.v säger dom.

    vi ska föregå med gott exempel och vara bäst i världen.

    Visst ska vi vara det det tycker jag åxå fast vi borde arbeta mycket hårdare för att få resten av världen med oss. vi ska kämpa globalt till samman och självklart ska vi alla göra vårt yttersta för att rädda jorden. Sen vill jag inte tro att klimatfrågan är en bluff. Jag litar på mycket av forskningen och alla dom rapporter som kommer in om höjd medeltemp och smältande potatisar med mera. Men det får mig inte att sätta på mig en jacka och mössa och sitta inne i en matbutik och jobba för att vänta in en fråga från kunderna om varför är du fullklädd inne ? för att senare svara Jo det är för att så här mår jorden nu när medeltempen höjs. jorden svettas och det är vårt fel. ja ska åxå svettas.

    Nej så långt går inte jag. Det är enormt med pengar i allt det här. forskningen och hela miljödebatten åxå.

    Sen i slutändan vet vi aldrig hur mycket vi kan påverka ,mänskligheten alltså. Det kanske blir som med Venus ändå att jorden förstör sig ändå. Sen kan det säkert vara möjligt att vi kan bromsa det och det är det ändå värt att hela världen försöker tycker jag. Då har vi gjort allt vi kan för våra barns framtid och samvetet kan vara gott.
  • svartakatten98

    Tja, oavsett ''bluff'' eller inte kommer vi få veta i framtiden. 

    Men ärligt, vi lever i en värld med ett system som är byggt på evig tillväxt och kapitalism, samma intressen styr även de stora medierna. Jag tycker snarare att man överlag förnekar klimatförändringar (alltså mäktiga personer), för de hindrar ökad ekonomisk tillväxt i stunden. Så jag tycker personligen att ''klimatbluffen'' är en bluff. Sedan finns ju de som försöker profitera på klimatförändringar också men det är inte lika utbrett som motsatsen.

    Ni som är helt sålda på ''alternativ media'' är ju lika hjärntvättade som folk som bara läser MSM, men det inser ni väl såklart inte.

  • PehrHolm
    Johnxy skrev 2019-03-13 13:47:49 följande:

    Under bondestenåldern då Norrland hade hassel och björkskogar med klimat som dagens södra England då Arktis var isfritt sommartid utan problem för isbjörnen då ?

    Var det "klimatkris" då ?

    Nu får man läsa om glaciärerna på Kebnekaise som påstås smälta nån cm ibland, under bondestenåldern fanns öht inga glaciärer i fjällkedjan.


    Klimatdebatten är inte nyanserad. Svt, SR och DN sprider skräckpropaganda och vill få oss tro att undergången är nära förestående.

    En 16-årig gymnasist utses av de ovan nämna till en nationell talesperson och messias som vill att vi ska känna panik inför vad som kallas "klimatkrisen".
  • Trollbeppe
    Maymi skrev 2019-03-12 22:50:54 följande:

    Vad går klimatbluffen ut på då? Om vi blir lurade till att tro att det är människans fel vad syftet med det? Jag tror till viss det att det är lite överdrivet men visst har vi människor skräpar ner och förstört en hel del. Vi kan ju inte gå å kasta skräp hursom och vi måste ju tänka på hur det vi gör påverkar. Nu funkade tyvärr inte om kärna så jag har inte läst de. Men varför skulle klimathotet vara påhittat?


    Klimatbluffen går mest ut på att diverse personer trodde på den, och den har fungerat bra för miljön. Det finns ju en massa annat skit som händer med miljön även om inte klimatet förändras. Men det har vi mer eller mindre struntat i tidigare, men klimatbluffen tog skruv med effekter på minskade utsläpp, minskad nedskräpning, mindre slöseri med resurser osv.

    Så resultatet av den är mestadels bra (några undantag, men mestadels bra sett ur ett större perspektiv). sedan har man grävt ner sig i bluffen, för att den fungerar. och den hade fungerat bra mycket längre om inte diverse regeringar (även vår egen) blev giriga och använde klimatbluffen för att beskatta oss hårdare, och med dessa extrapengar finansiera massa annat än miljöarbete. Då spred sig avslöjandet av bluffen även utanför de vanliga foliehattarna som ser konspirationer över allt (Bara för att de just har rätt med denna saken gör de inte mindre tokiga i övrigt) till mer människor, icke foliehattsmänniskor.

    Faran med det om det sprids mer, och verkligen avslöjas som en bluff är att allt gott som bluffen förde med sig kommer sabbas eftersom vi kommer börja skräpa och slösa, smutsa ner på samma sätt som vi gjorde innan bluffen. Dessutom kommer folk i större utsträckning lita på foliehattarna även i andra frågor, för att de hade rätt om just denna och då kan det bli hur tokigt som helst.

    Så det finns liksom ingen vettigare lösning än att fortsätta med bluffen om man inte vill sabba åratal av effektivt miljöarbete.
  • Killekille34
    Killekille34 skrev 2019-03-14 01:15:14 följande:

    Mycket intressant. Oavsett vad vi människor gör så går kanske jorden ändå samma öde till mötes som vår grannplanet Venus. Många människor menade att Venus en gång i tiden skulle kunna varit jordlik.visst avståndet till solen är ju närmare där men denna planet förstörde sig själv med skenande växthuseffekt och är idag enbart glödhet. samma kanske sker här men i mycket långsammare takt. Flytta till Mars kanske är framtiden. En dag sväller ju solen ändå och eventuellt slukar jorden så om många miljarder år måste nog myndigheter till sist uppmana folk att sluta skaffa barn om inte Mars är alternativet.

    Det som är trist i miljödebatten numera är att fort det råkar bli en solig och varm dag fram i maj ja då ska vi skrämmas direkt att det är sjukt och onaturligt och dom bara letar värmerekord i någon ort för att kunna publicera. Men så länge det är som nu och snöar varenda dag och är iskalla nätter och man bara längtar till våren då är det knäpptyst.

    Om det skulle fortsätta vara vinter ändå till i juni då är allt tyst och lugnt.

    Sen kanske värmeböljan slår till i juni och då blir det liv i luckan.

    men då brukar alltid SMHI säga att så här varm juli har vi ej haft sen 1959. men okej aha det kunde bli så även då alltså. Att ingen hör det. .

    Sen när det gäller miljöförstöring. Tänk bara ett krig. vad allt krigande i världen förstör miljön. dom skjuter hål i stora oljecisterner och det ryker kolsvart och brinner i städer och bilar osv. Tänk industrierna i Kina och Ryssland och Amerika. kinesisk stålindustri är mycket smutsig och det är stora länder vi pratar om. Och tänk alla flygresor alla politiker gör för att åka och skaka hand med andra världsledare för att kanske prata en kvart när dom kunde pratat i telefon i stället, visst vissa resor är väl nödvändiga men inte alla.

    Och alla miljökonferenser det flygs till. En del av dessa kunde dom gjort via nätet. Skype livekonferens. Detta är en del av miiljöförstöringen.

    Men det är bäst att åxå besvara och bemöta attacken som annars kommer från miljöpolitiker. De kommer här att säga att- Så här brukar det låta när man inte är villig att lägga manken till här hemma på hemmaplan. Dom brukar säga så samt att vi skyller på andra och själva inte vill bidra. därför behövs elcyklar högre bränslepris mera skatter os.v säger dom.

    vi ska föregå med gott exempel och vara bäst i världen.

    Visst ska vi vara det det tycker jag åxå fast vi borde arbeta mycket hårdare för att få resten av världen med oss. vi ska kämpa globalt till samman och självklart ska vi alla göra vårt yttersta för att rädda jorden. Sen vill jag inte tro att klimatfrågan är en bluff. Jag litar på mycket av forskningen och alla dom rapporter som kommer in om höjd medeltemp och smältande potatisar med mera. Men det får mig inte att sätta på mig en jacka och mössa och sitta inne i en matbutik och jobba för att vänta in en fråga från kunderna om varför är du fullklädd inne ? för att senare svara Jo det är för att så här mår jorden nu när medeltempen höjs. jorden svettas och det är vårt fel. ja ska åxå svettas.

    Nej så långt går inte jag. Det är enormt med pengar i allt det här. forskningen och hela miljödebatten åxå.

    Sen i slutändan vet vi aldrig hur mycket vi kan påverka ,mänskligheten alltså. Det kanske blir som med Venus ändå att jorden förstör sig ändå. Sen kan det säkert vara möjligt att vi kan bromsa det och det är det ändå värt att hela världen försöker tycker jag. Då har vi gjort allt vi kan för våra barns framtid och samvetet kan vara gott.


    Idag var jag på ett köpcentrum och handlade och sen köpte vi oss mat. Det var många ungdomar ute på stan. Och jag reflekterade över dom som satt bredvid oss. De var 4 stycken som sa -Fan va skönt och slippa skolan idag. Tänk vad fint så en av dom .myndigheterna kan få tro att just vi bryr oss om the fucking Klimatet just idag,sen skratta dom och så sen -Tänk den där Greta nu ska hon få fredspris sen skratta dom igen.

    Som bekant har det ju vart skolstrejk idag.

    Det är nog många fler ungdomar förutom dom som ej bryr sig om klimatet utan åker snålskjuts på skolken.

    Men självklart finns de dom som åxå bryr sig helt klart.det förnekar jag ej.

    Och Jonas sjöstedt tycker åxå det är rätt att dom skolkar p.ga av det här så han idag.
  • Killekille34
    Killekille34 skrev 2019-03-16 02:39:31 följande:

    Idag var jag på ett köpcentrum och handlade och sen köpte vi oss mat. Det var många ungdomar ute på stan. Och jag reflekterade över dom som satt bredvid oss. De var 4 stycken som sa -Fan va skönt och slippa skolan idag. Tänk vad fint så en av dom .myndigheterna kan få tro att just vi bryr oss om the fucking Klimatet just idag,sen skratta dom och så sen -Tänk den där Greta nu ska hon få fredspris sen skratta dom igen.

    Som bekant har det ju vart skolstrejk idag.

    Det är nog många fler ungdomar förutom dom som ej bryr sig om klimatet utan åker snålskjuts på skolken.

    Men självklart finns de dom som åxå bryr sig helt klart.det förnekar jag ej.

    Och Jonas sjöstedt tycker åxå det är rätt att dom skolkar p.ga av det här så han idag.


    Börje salming vill ha en ny statsminister
  • Oschlaka
    Killekille34 skrev 2019-03-14 01:15:14 följande:
    Mycket intressant. Oavsett vad vi människor gör så går kanske jorden ändå samma öde till mötes som vår grannplanet Venus. Många människor menade att Venus en gång i tiden skulle kunna varit jordlik.visst avståndet till solen är ju närmare där men denna planet förstörde sig själv med skenande växthuseffekt och är idag enbart glödhet. samma kanske sker här men i mycket långsammare takt. Flytta till Mars kanske är framtiden. En dag sväller ju solen ändå och eventuellt slukar jorden så om många miljarder år måste nog myndigheter till sist uppmana folk att sluta skaffa barn om inte Mars är alternativet.

    Det som är trist i miljödebatten numera är att fort det råkar bli en solig och varm dag fram i maj ja då ska vi skrämmas direkt att det är sjukt och onaturligt och dom bara letar värmerekord i någon ort för att kunna publicera. Men så länge det är som nu och snöar varenda dag och är iskalla nätter och man bara längtar till våren då är det knäpptyst.

    Om det skulle fortsätta vara vinter ändå till i juni då är allt tyst och lugnt.

    Sen kanske värmeböljan slår till i juni och då blir det liv i luckan.

    men då brukar alltid SMHI säga att så här varm juli har vi ej haft sen 1959. men okej aha det kunde bli så även då alltså. Att ingen hör det. .

    Sen när det gäller miljöförstöring. Tänk bara ett krig. vad allt krigande i världen förstör miljön. dom skjuter hål i stora oljecisterner och det ryker kolsvart och brinner i städer och bilar osv. Tänk industrierna i Kina och Ryssland och Amerika. kinesisk stålindustri är mycket smutsig och det är stora länder vi pratar om. Och tänk alla flygresor alla politiker gör för att åka och skaka hand med andra världsledare för att kanske prata en kvart när dom kunde pratat i telefon i stället, visst vissa resor är väl nödvändiga men inte alla.

    Och alla miljökonferenser det flygs till. En del av dessa kunde dom gjort via nätet. Skype livekonferens. Detta är en del av miiljöförstöringen.

    Men det är bäst att åxå besvara och bemöta attacken som annars kommer från miljöpolitiker. De kommer här att säga att- Så här brukar det låta när man inte är villig att lägga manken till här hemma på hemmaplan. Dom brukar säga så samt att vi skyller på andra och själva inte vill bidra. därför behövs elcyklar högre bränslepris mera skatter os.v säger dom.

    vi ska föregå med gott exempel och vara bäst i världen.

    Visst ska vi vara det det tycker jag åxå fast vi borde arbeta mycket hårdare för att få resten av världen med oss. vi ska kämpa globalt till samman och självklart ska vi alla göra vårt yttersta för att rädda jorden. Sen vill jag inte tro att klimatfrågan är en bluff. Jag litar på mycket av forskningen och alla dom rapporter som kommer in om höjd medeltemp och smältande potatisar med mera. Men det får mig inte att sätta på mig en jacka och mössa och sitta inne i en matbutik och jobba för att vänta in en fråga från kunderna om varför är du fullklädd inne ? för att senare svara Jo det är för att så här mår jorden nu när medeltempen höjs. jorden svettas och det är vårt fel. ja ska åxå svettas.

    Nej så långt går inte jag. Det är enormt med pengar i allt det här. forskningen och hela miljödebatten åxå.

    Sen i slutändan vet vi aldrig hur mycket vi kan påverka ,mänskligheten alltså. Det kanske blir som med Venus ändå att jorden förstör sig ändå. Sen kan det säkert vara möjligt att vi kan bromsa det och det är det ändå värt att hela världen försöker tycker jag. Då har vi gjort allt vi kan för våra barns framtid och samvetet kan vara gott.
    jisses...
    Du skriver att att en dag kommer solen sluka jorden som venus och det är lika bra att sluta skaffa barn om inte Mars är ett allternativ

    Du har fel att det är knäpptyst. Växthuseffekt handlar inte om som så många tror om värme. Det handlar om temperaturskillnader! 

    Du skriver att usa ryssland kina krig flyg förstör miljö och då kan vi också lika gärna göra detta

    Tror du har missförstått budskapet
  • Sommarskuggan

    Du har rätt, vi borde lita på en random privatperson på twitter istället för forskning. Precis som alla flat earthers och anti vaxxers gör. *fnizz*

  • Johnxy

    Noterar att "flatearthers" blir sura då man påpekar att Norrland hade hassel och björkskogar med klimat som dagens södra England då Arktis var isfritt sommartid utan problem för isbjörnen under bondestenåldern.

    Fjällkedjan saknade helt glaciärer, nu gör man sensation av en minskning på en cm.

    Detta vet man via isborrkärnorna från Antarktis och Grönland mfl andra proxydata.

    Att det var över 400 ppm CO2 i atmosfären under Romarrikets storhetstid enligt studier av klyvöppningar sopas bara under mattan.

    Innan du kallar folk "flatearthers" bör du läsa på

  • Gilertes

    Måste bara länka till denna artikel, https://samnytt.se/den-millennialistiska-klimatsekten-vansterelitens-folkforakt-i-nya-klader/ mycket bra skrivet och beskriver allt mycket bra som exempel att skrämma barn om klimatet och även andra också för ångest över en mörk framtid helt i onödan.
    Försöker förklara för grabben hur det ligger till att det är solen och inte människan som ibland ger varma perioder då solen har sina olika cykler med kallare och varmare utstrålning.

    Tror också vissa personer som har fått klimathysterin i huvudet är svårövertygad på att hela klimatrörelsen har fel och de som är pålästa och säger att klimatkrisen inte existerar blir i de närmaste utfrysta från debatten.Rynkar på näsan
    Hur många har sett någon person intervjuas i mainstream media som säger att klimatet beror på naturliga variationer och inte av människan? Korrekt ingen! De får inte ens komma till tals.

  • guya

    Patrick Moore verkar sko sig ganska bra på att uppge att han har anknytningar till GeenPeace samtidigt som han i det närmaste verkat som lobbyist i diverse verksamheter som är tveksamma ur ett miljöperspektiv de senaste decennierna för.
    Du själv pratar om att follow the Money. Ja, är det någon i sin tur som verkar vara köpt så verkar det vara Patrick Moore. 

    Det här är samma man som påstod att glyfosat är totalt ofarligt (klassat som cancerframkallande) & påstod att han gärna skulle dricka lite för att bevisa det. Sen lämnade han interrvjun när intervjuaren erbjöd sig att komma in med en skvätt. 

    Du måste granska granskarna. Denna man är en högst tveksam källa. 

    Du verkar heller inte förstå att världsekonomin idag bygger på olja och masskonsumtion. De absolut mäktigaste personerna i världen ekonomiskt sett har noll att vinna på att de stora massorna faktist börjar tror på klimatförändringar, oavsett om de sker eller inte. Som någon annan även skrev, de stora ekonomiska intressena finns i att försöka få folk att tro att det är okej att fortsätta konsumera lika mycket som innan. Och att oljan & kolen är nödvändig, att vi inte kan klara oss utan den. Förnybar el är just det, förnybar. Och går att utvinna lokalt. Masskonsumtion bygger på illusionen om den totala motsatsen av faktumet att vi har ändliga resurser. Vill man tjäna pengar på forskning angående klimatfrågan så ska man bli lobbyist för olje eller kol-branschen. Dom har stora summor pengar som de glatt avvarar för att få någon att publicera vetenskapliga skrifter som skiftar informationen till deras fördel, förmodligen inte genom att förneka allt men göra datan förvirrande nog för att inte kunna dra några som helst slutsatser. 

    Om man inte förstår detta uppenbara & grundläggande samband mellan världsekonomin & klimatfrågan så har man inte förstått mycket... och resten av dina påståenden blir rätt platta. 

  • Bjoer
    Johnxy skrev 2019-03-20 08:28:10 följande:

    Noterar att "flatearthers" blir sura då man påpekar att Norrland hade hassel och björkskogar med klimat som dagens södra England då Arktis var isfritt sommartid utan problem för isbjörnen under bondestenåldern.

    Fjällkedjan saknade helt glaciärer, nu gör man sensation av en minskning på en cm.

    Detta vet man via isborrkärnorna från Antarktis och Grönland mfl andra proxydata.

    Att det var över 400 ppm CO2 i atmosfären under Romarrikets storhetstid enligt studier av klyvöppningar sopas bara under mattan.

    Innan du kallar folk "flatearthers" bör du läsa på


    Källa? För det verkar snarare som att arktisk var isfritt senast för 2.6 miljoner år sedan och att det var minst 800000 år sedan vi hade 400ppm CO2 i atmosfären.

    Men men...

    https://slate.com/technology/2014/12/the-last-time-the-arctic-was-ice-free-in-summer-modern-humans-didn-t-exist.html
Svar på tråden "Skaffa inte Barn"P.G.A Klimatförändringarna