• Äldre 12 Mar 22:51
    539 visningar
    9 svar
    9
    539

    Svagare plus, mf på g?

    Jag plussade för en vecka sedan, lyckan är omätbar <3 men, jag känner mig inte ett dugg gravid.. jag borde vara i v. 6-7 och allt jag känner är lite humörsvängningar. Molvärken som jag hade på bim och kanske 2-3 dagar efter är som bortblåst. Har testat och fått 3+ på CB Digital i söndags, tog även ett RFSU test då. Men så testar nojjiga jag även nu ikväll och får ett streck som ser myclet svagare ut..

    Är det svagare pga liksom testet i sig, att det kanske bara är denna? Eller är det mf på gång tro? Jag känner ju ingenting så det är naturligtvis det jag misstänker först :( jag är helt knäckt här och vet egentligen inte vilka svar jag vill ha, men är det någon som kan säga något..

  • Svar på tråden Svagare plus, mf på g?
  • Äldre 12 Mar 22:52
    #1

    Bilden i inlägget ovanför är testet från ikväll, här är det från i söndags.. samma urin som visade ?3+? på CB Digital..

  • Äldre 13 Mar 00:58
    #2

    Öh dom är ju lika starka... tror knappast ett test kan bli mycket starkare än så. Sluta testa, du är gravid grattis

  • Äldre 13 Mar 18:11
    #3

    Starkaste testen jag sett nånsin här på F.l tror jag! Käre nån. Inte ens om nu testen hade varit svaga hade man kunnat tyda det som missfall- m.f går inte bedöma utifrån gravtest nämligen utan då måste man mäta hcg i blodet.

  • Äldre 13 Mar 18:17
    #4

    Det där är verkligen inget svagt test. Jag sa likaså att jag inte kände mig gravid och testade som en galning. Veckan därpå började jag spy som en galning istället. Lycka till och grattis!

  • Äldre 13 Mar 19:44
    #5

    Det kan inte bli starkare streck än det där, alla har inte tydliga symptom i början så tycker inte att du ska oroa dig. Låt bli att testa mer, det kommer bara göra dig orolig i onödan..

  • Äldre 13 Mar 21:45
    #6
    syntharen skrev 2019-03-13 00:58:05 följande:

    Öh dom är ju lika starka... tror knappast ett test kan bli mycket starkare än så. Sluta testa, du är gravid grattis


    Pimpinellan skrev 2019-03-13 18:11:45 följande:

    Starkaste testen jag sett nånsin här på F.l tror jag! Käre nån. Inte ens om nu testen hade varit svaga hade man kunnat tyda det som missfall- m.f går inte bedöma utifrån gravtest nämligen utan då måste man mäta hcg i blodet.


    askyfullofstars skrev 2019-03-13 18:17:13 följande:

    Det där är verkligen inget svagt test. Jag sa likaså att jag inte kände mig gravid och testade som en galning. Veckan därpå började jag spy som en galning istället. Lycka till och grattis!


    B0bbo skrev 2019-03-13 19:44:42 följande:

    Det kan inte bli starkare streck än det där, alla har inte tydliga symptom i början så tycker inte att du ska oroa dig. Låt bli att testa mer, det kommer bara göra dig orolig i onödan..


    Förlåt för att jag är störtlöjlig, jag har aldrig varit så här nojjig i hela mitt liv. Tänk att en graviditet kan sätta såna griller i skallen :( ni ska ha ett stort tack för att ni tog er tid att svara, att ni svarade så snällt och för att ni är så förstående. Verkligen, tack hörrni <3 ska ta åt mig av era ord och försöka lugna mig. Men nu hoppas jag nästan att mina symtom kan få dyka upp, liite gravid kan jag väl få känna mig iaf.. haha, hur man är egentligen.. :)
  • Äldre 13 Mar 22:34
    #7

    Hej, tänkte jag skriver här då jag inte vet vem jag ska vänds mig till.

    Min mens var 10 dagar sen - tog ett graviditetstest som var positivt. Tog ett till som också var starkt plus (på fredagen) men lördagen började de kännas som om mensen skulle komma. Det kom massa blod. På söndagen kom en jätte stor klump ut med blod.

    Nu blöder jag bara lite grann, mest brunt. Tog ett till test idag som visade positivt.

    Jag har inte mått illa eller haft speciellt ont. Haft lite ont i nedre ryggen men ingenting som jag läser att alla andra har haft, massor av smärta. Jag har mått bra.

    Vad tror ni? Fick jag ett missfall eller kan jag fortfarande vara gravid?

    Tacksam för er alla!

  • Äldre 13 Mar 22:37
    #8
    J111M skrev 2019-03-13 22:34:24 följande:

    Hej, tänkte jag skriver här då jag inte vet vem jag ska vänds mig till.

    Min mens var 10 dagar sen - tog ett graviditetstest som var positivt. Tog ett till som också var starkt plus (på fredagen) men lördagen började de kännas som om mensen skulle komma. Det kom massa blod. På söndagen kom en jätte stor klump ut med blod.

    Nu blöder jag bara lite grann, mest brunt. Tog ett till test idag som visade positivt.

    Jag har inte mått illa eller haft speciellt ont. Haft lite ont i nedre ryggen men ingenting som jag läser att alla andra har haft, massor av smärta. Jag har mått bra.

    Vad tror ni? Fick jag ett missfall eller kan jag fortfarande vara gravid?

    Tacksam för er alla!


    Det är ju jättesvårt att svara på, kan vara en normal blödning eller missfall. Testa om några dagar igen och se hur styrkan är på gravtestet. <3 håller tummarna!
  • Äldre 13 Mar 22:42
    #9
    Lala90 skrev 2019-03-13 21:45:38 följande:

    Förlåt för att jag är störtlöjlig, jag har aldrig varit så här nojjig i hela mitt liv. Tänk att en graviditet kan sätta såna griller i skallen :( ni ska ha ett stort tack för att ni tog er tid att svara, att ni svarade så snällt och för att ni är så förstående. Verkligen, tack hörrni <3 ska ta åt mig av era ord och försöka lugna mig. Men nu hoppas jag nästan att mina symtom kan få dyka upp, liite gravid kan jag väl få känna mig iaf.. haha, hur man är egentligen.. :)


    Jag förstår dig precis. Vissa symtom kopplar man inte ihop med graviditet heller. Jag hade mensvärk och brösten svullna som symtom (precis som innan mens). Annars inget förrän i mitten på v.6 då började jag må illa och spy - fram tills v. 18 ;). Däremellan hade jag huvudvärk, ont i ligamentet, ömma bröst, känslig mot dofter osv.

    Tyvärr så försvinner inte dessa griller i skallen oavsett hur långt gången man är - uppstår nya saker hela tiden ;). Försök njuta nu! Boka in ett tidigt VUL så du får se fostret - brukar stilla oron <3
Svar på tråden Svagare plus, mf på g?