• Anonym (mm345)

    Erfarenheter av sex med äldre kvinna

    Undrar vad eran erfarenhet år av att ha sex med en kvinna som är äldre än er själva (10 år minst)?  


    Nyfiken själv men tillfället har inte visat sig än Tungan ute

  • Svar på tråden Erfarenheter av sex med äldre kvinna
  • Sgtwolf

    Beror på vilken ålder vi pratar om.

    Mitt intryck är att 15-18 åringar har stor lust och är nyfikna och vill njuta. 20-45 åringar låter ofta lusten stå tillbaka för att mer bry sig om barn, karriär, anseende osv. Eller ser sex som en prestation som ska avklaras med så bra prestation som möjligt. Där man faktiskt glömmer att njuta och vara närvarande i nuet just för man vill visa en bra yta. För att efter klimakteriet bli trygga i sig själv och åter kan hänge sig åt lusten. Dom funderar inte på om frisyren är snygg eller om det är dags att byta sängkläder eller vad barnen måste ha med sig till skolan eller hur dom ska hinna med att ge chefen rapporten. Dom har sex och är närvarande.

    Sen är äldre kvinnor lika som män. Det kommer rynkor, ärr och saker börjar hänga. Kroppen fungerar inte alltid som man vill. Vissa saker gör ont. Typ dåliga knän så det blir svårt med ställningar där man står på knä osv.....

  • Anonym (Jolle)
    Sgtwolf skrev 2019-03-13 00:32:10 följande:

    Beror på vilken ålder vi pratar om.

    Mitt intryck är att 15-18 åringar har stor lust och är nyfikna och vill njuta. 20-45 åringar låter ofta lusten stå tillbaka för att mer bry sig om barn, karriär, anseende osv. Eller ser sex som en prestation som ska avklaras med så bra prestation som möjligt. Där man faktiskt glömmer att njuta och vara närvarande i nuet just för man vill visa en bra yta. För att efter klimakteriet bli trygga i sig själv och åter kan hänge sig åt lusten. Dom funderar inte på om frisyren är snygg eller om det är dags att byta sängkläder eller vad barnen måste ha med sig till skolan eller hur dom ska hinna med att ge chefen rapporten. Dom har sex och är närvarande.

    Sen är äldre kvinnor lika som män. Det kommer rynkor, ärr och saker börjar hänga. Kroppen fungerar inte alltid som man vill. Vissa saker gör ont. Typ dåliga knän så det blir svårt med ställningar där man står på knä osv.....


    Håller helt med dig med klimakteriet! Jag har är 25år och har haft sex med en del tjejer/kvimnor varav 2 var i klimakteriet och det bästa sexet är absolut i klimakteriet! Särskilt en av dom (den äldsta 50år) hon visste vad hon gjorde. Njöt och tog för sig! Kände sig som en riktig nybörjare själv haha.
  • Anonym (Jag är som en man)
    Sgtwolf skrev 2019-03-13 00:32:10 följande:

    Sen är äldre kvinnor lika som män. Det kommer rynkor, ärr och saker börjar hänga. Kroppen fungerar inte alltid som man vill. Vissa saker gör ont. Typ dåliga knän så det blir svårt med ställningar där man står på knä osv.....


    Vad har förvånat dig mest under de här samtalen?


    ? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert... utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera "jag är som en man" eller "jag känner mig som en man". Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Bortom stereotyper
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. Kanske kan mannen få slippa oket av att vara den evige förföraren och i stället få vara den mer följsamme, föreslår hon.
  • Anonym (norrmannen)
    Anonym (Jolle) skrev 2019-03-17 21:06:20 följande:
    Håller helt med dig med klimakteriet! Jag har är 25år och har haft sex med en del tjejer/kvimnor varav 2 var i klimakteriet och det bästa sexet är absolut i klimakteriet! Särskilt en av dom (den äldsta 50år) hon visste vad hon gjorde. Njöt och tog för sig! Kände sig som en riktig nybörjare själv haha.
     Kan bara instämma till 100 %
  • Anonym (Fullt ös)

    Stämmer på mig. Är kvinna, 50, har aldrig haft sån lust som nu och lever ut. Trygg, säker och kunnig. Har dessutom en vältränad fin kropp som de unga männen gillar. 

  • Miss Sunny
    Anonym (Fullt ös) skrev 2023-01-02 10:26:28 följande:

    Stämmer på mig. Är kvinna, 50, har aldrig haft sån lust som nu och lever ut. Trygg, säker och kunnig. Har dessutom en vältränad fin kropp som de unga männen gillar. 


    Håller med. Och lusten minskar inte, tvärt om.  Är strax 64 nu, ( men ser yngre ut) och det är ingen brist på unga älskare. Sällan nån över 40. 
  • Anonym (Calle)

    Hade sex som 17 åring med en grannfru jag spanat in ett tag. Bara positiva erfarenheter 

  • Anonym (Vanilj)

    Bland det bästa sexet
    .. efter klimakteriet .. inget tjafs ingen risk att bli gravid ... Var 45 och hon 60..  
     Men gissar  att  myten om slut med sex på äldre dagar. Beror nog på mer på slaka snoppar än torra fittor.. samt  gamla värderingar om lust och sex.

  • Anonym (Vanilj)

    Bland det bästa sexet
    .. efter klimakteriet .. inget tjafs ingen risk att bli gravid ... Var 45 och hon 60..  
     Men gissar  att  myten om slut med sex på äldre dagar. Beror nog på mer på slaka snoppar än torra fittor.. samt  gamla värderingar om lust och sex.

  • Anonym (I LOVE MILF)

    Äldre kvinnor? MUMS!
    Bara goda erfarenheter!

Svar på tråden Erfarenheter av sex med äldre kvinna