• tulpanis

    Har du åkt på årets influensa?

    Fy tusan! Är inne på min 6:e dag med hög feber nu! När man läser på nätet står det att det normala är 3-5 dagar med feber men den här varianten verkar extremt seg. Hur länge hade ni feber? När kände ni er friska igen?

    Muskelvärken är borta och är bara lite hostig och snuvig. Ögoninflammation på ena sidan. Ont i huvudet och lock i öronen.

    Haft feberfria timmar men så kommer febern tillbaka igen med hull och hår :(

  • Svar på tråden Har du åkt på årets influensa?
  • Duckan

    Ingen influensa i år men förra året. Hade feber nån vecka och sen fick jag bihåleinflammation och hosta. Fick uppsöka läkare till slut för det gjorde så ont i skallen och varje gång jag hostade trodde jag att huvudet skulle sprängas. Hostan gav med sig på nån vecka men huvudet fortsatte att göra ont bra mycket längre än så.
    Jag hoppas att du tillfrisknar fortare än så.
    Krya på dig!

  • tulpanis

    Tack! Ja, hört att influensan ofta kan leda till andra bakteriella sjukdomar som man kan få antibiotika för, men om man inte får följdsjukdomar fattar jag det som att det bara är att vänta :( Jag har väldigt lite hosta, det är febern som är boven.

  • Duckan

    Feber är nog så jobbigt men som reklamen säger, vila, vätska och en alvedon eller två..

Svar på tråden Har du åkt på årets influensa?