• Anonym (Kaffedraken)

    Vi som SKA gå ner i vikt 2019!

    Den här tråden är till för oss som vill gå ner i vikt i år och så vi kan peppa varandra. 

    Började med periodisk fasta igår (dvs 16:8 dieten, man äter under 8-timmars period av dygnet och fastar sedan 16 timmar).



    Kört periodisk fasta innan, för ca 5 år sedan. Och gick då ner 35kg på ca 1 år. Jag gymmade inte då heller utan tog en 30-mins powerwalk några dagar i veckan. Kalorier räknade jag då oxå, men nu är alla kalorier "fast" i mitt huvud så behöver inte liksom väga maten nu, utan har ett "hum" om vad allt innehåller.
    Annars så gjorde jag inte så mycket :D men jobbar inom hemtjänsten så får ganska lätt 10.000 steg om dagen beroende på om jag har bil eller ej.



    Gick ju tyvärr upp från 58-82kg nu under 2 år pga depression (anti depressiva samt tröstätning) men nu när jag äntligen börjar må bättre så har jag lite motivation till att ta tag i vikten igen.



    Denna ggn ska jag dock gymma några ggr i veckan med, så kommer nog inte gå ner lika mycket (bygger muskler med styrketräning) men då är det viktigt med måttband! Ska mäta runt midjan samt väga mig på fredagar hade ja tänkt!


    Jag skriver gärna mina resultat varje vecka o hjälper/peppar er andra!


     Citera
Svar på tråden Vi som SKA gå ner i vikt 2019!