• Anonym (1921)

    Hur får jag ligga?

    Jag är SNART 26 år, har inget jobb just nu och min akademiska karriär har varit sådäär. Jag ser heller inte ut som Brad Pitt och har ingen tjock plånbok. Jag förlorade oskulden till en prostituerad och är tämligen sexuell oerfaren.

    Hur fan får jag ligga egentligen?

    Jag är inte ung längre, så tjejer ser en arbetslös kille med låg ambition och inga framtidsplaner. Det torde inte spela roll för att hitta ett ligg men varför får jag inget? Är det för att jag inte är snygg? Jag är vit så jag kan inte heller köra "black cock"-game heller.

  • Svar på tråden Hur får jag ligga?
  • Anonym (Fröken)
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 20:55:04 följande:

    Goda sidor? Jag är lika god som gemene man skulle jag säga.


    Är du? Vad är bra med dig?
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 20:55:04 följande:

    Är det något om tjejer som jag är 100% säker på så är det att det inte finns något viktigare än utseendet för dem.


    Går inte hela tråden ut på att du INTE känner till hur tjejer funkar?
  • Marvinio

    Jag har haft utseendet med mig får jag nog säga, över mediokert. Men jag hade ingen chans förrens jag arbetade på det andra.

  • Marvinio

    Utseendet kommer man inte långt med om man inte har det andra, och utseendet går alltid arbeta på hur man än ser ut.

    Börja träna och kläd dig bättre så kommer man uppa åtminstone 4 poäng

  • Anonym (1921)
    Anonym (Fröken) skrev 2019-03-15 21:43:20 följande:
    Är du? Vad är bra med dig?
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 20:55:04 följande:

    Är det något om tjejer som jag är 100% säker på så är det att det inte finns något viktigare än utseendet för dem.


    Går inte hela tråden ut på att du INTE känner till hur tjejer funkar?
    Vadå vad är bra med mig? Jag är en snäll och omtänksam kille.

    Tråden går ut på att hur jag FÅR LIGGA. Jag vet av erfarenhet att tjejer värderar utseende väldigt mycket som många män också gör. Men det måste finnas sätt att få ligga ändå.
  • Anonym (Duh)
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 23:24:00 följande:
    Vadå vad är bra med mig? Jag är en snäll och omtänksam kille.

    Tråden går ut på att hur jag FÅR LIGGA. Jag vet av erfarenhet att tjejer värderar utseende väldigt mycket som många män också gör. Men det måste finnas sätt att få ligga ändå.
    Snäll och omtänksam är ett basicläge. Det är inget som får kvinnor att vilja ha sex automatiskt. Det måste du väl inse?

    Du kan inte utgå från din egen lägstanivå som du skulle nöja dig med bara för att ligga. Du måste jämföra med vad ni män förväntar er hos en kvinna för att vilja ha en relation med henne. 

    Jag är också snäll och omtänksam. Jag hjälper min gamla mamma, pratar vänligt med grannarna och är omtyckt på jobbet.

    Tror du män blir kära i mig av den anledningen? Tror du att det får dem att vilja ha en relation med mig? Vilja flytta ihop och planera bröllop?

    Nej, för de kräver lite mer. De vill t ex att jag ska ha en kvinnlig utstrålning, att jag ska vara social och kul att umgås med och att jag ska vara snygg och välvårdad.

    De vill även att jag ska ha ett liv som inte kretsar kring att desperat leta en pojkvän, vilken som helst, och att jag inte ska vara klängig och krävande. Män får panik om de känner att kvinnan snabbt försöker tvinga in honom i en stel partnerroll med en massa förpliktelser bara för att hon inte vill leva ensam. 

    Det tror jag inte att du skulle uppskatta heller. Du skulle fly fortare än ögat. Män blir inte kära i en kvinna som bara vill ha en man att uppfylla den lediga platsen som pojkvän. Sådana kvinnor definierar män som halvgalna och emotionellt instabila.

    Men det du signalerar när du är kravlös och "bara vill ligga" är en manlig version av detta. 

    Kvinnor kommer uppfatta dig som desperat och klängig, som att vad som helst duger och som att deras behov kommer långt ner på listan. Och det kommer göra att de springer åt andra hållet. 
  • Anonym (Ook)
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 23:24:00 följande:

    Vadå vad är bra med mig? Jag är en snäll och omtänksam kille.

    Tråden går ut på att hur jag FÅR LIGGA. Jag vet av erfarenhet att tjejer värderar utseende väldigt mycket som många män också gör. Men det måste finnas sätt att få ligga ändå.


    Absolut bör man tycka en man se bra ut, det är ju självklart. Är man inte grundsnygg på ett sånt där sätt som gör att man kommer undan med att se ut som en slusk så är kläder, hår, välvårdad och väldoftande key.

    Jag har flera manliga vänner som när de snyggar till sig är riktiga babes i mina ögon, men ofta låter de det gå lite för lång tid mellan klippningar, tar inte alltid hand om sin hy, tänker inte genom klädval etc.

    Jämför det med hur en tjej som alltid brukade klä sig snyggt och grundsminkade sig degar ner sig i en relation. Väldigt liten insats kan göra väldigt stor skillnad.

    Min sambo är sjukt snygg i mina ögon, men jag vet ju hur han såg ut för 10 år sen innan han hittade sin egen stil och anammade att ta hand om sig själv, och det var inte jättevackert. (Han kommer från en liten håla där de flesta killar verkar anse att den enda insatsen man bör göra för att bli attraktiv för tjejer är att köpa Volvo). Han är noga med kläder, klipper sig frekvent hos en bra frisör, har tänkt över hur han bäst ansar skägget för att framhäva sina bästa drag och vårdar sin hy. Han är ljusblond så vi till och med färgar hans fransar lite i smyg.

    Balansen mellan slusk och fjolla kan vara svårt att hitta men gör underverk.

    De allra flesta kan höja sin snyggpoäng många steg bara genom att ta hand om sig själva.

    Sen är det nog bara lite självförtroende som fattas.
  • Storlom
    Anonym (1921) skrev 2019-03-13 20:33:54 följande:

    Jag är SNART 26 år, har inget jobb just nu och min akademiska karriär har varit sådäär. Jag ser heller inte ut som Brad Pitt och har ingen tjock plånbok. Jag förlorade oskulden till en prostituerad och är tämligen sexuell oerfaren.

    Hur fan får jag ligga egentligen?

    Jag är inte ung längre, så tjejer ser en arbetslös kille med låg ambition och inga framtidsplaner. Det torde inte spela roll för att hitta ett ligg men varför får jag inget? Är det för att jag inte är snygg? Jag är vit så jag kan inte heller köra "black cock"-game heller.


    1) Utbilda dig

    2) Skaffa dig ett jobb

    3) Ta ansvar för dig själv och andra

    4) Bjud ut närmaste kvinna du finner intressant, ta nästa om du får ett nej, och nästa osv.

    De som inte får ligga får inte det för att de saknar självförtroende och initiativförmåga.

    Egentligen behöver du varken utbildning och jobb för att få ligga men jag la till det för att jag utgår från att du vill ha längre relation.
  • Storlom
    Anonym (1921) skrev 2019-03-15 23:24:00 följande:

    Vadå vad är bra med mig? Jag är en snäll och omtänksam kille.


    Snäll och omtänksam är ingen tillgång om du vill ligga, utan ett problem.
  • Anonym (Amen!)
    Anonym (Duh) skrev 2019-03-16 08:23:49 följande:
    Snäll och omtänksam är ett basicläge. Det är inget som får kvinnor att vilja ha sex automatiskt. Det måste du väl inse? Du kan inte utgå från din egen lägstanivå som du skulle nöja dig med bara för att ligga. Du måste jämföra med vad ni män förväntar er hos en kvinna för att vilja ha en relation med henne.  Jag är också snäll och omtänksam. Jag hjälper min gamla mamma, pratar vänligt med grannarna och är omtyckt på jobbet. Tror du män blir kära i mig av den anledningen? Tror du att det får dem att vilja ha en relation med mig? Vilja flytta ihop och planera bröllop? Nej, för de kräver lite mer. De vill t ex att jag ska ha en kvinnlig utstrålning, att jag ska vara social och kul att umgås med och att jag ska vara snygg och välvårdad. De vill även att jag ska ha ett liv som inte kretsar kring att desperat leta en pojkvän, vilken som helst, och att jag inte ska vara klängig och krävande. Män får panik om de känner att kvinnan snabbt försöker tvinga in honom i en stel partnerroll med en massa förpliktelser bara för att hon inte vill leva ensam.  Det tror jag inte att du skulle uppskatta heller. Du skulle fly fortare än ögat. Män blir inte kära i en kvinna som bara vill ha en man att uppfylla den lediga platsen som pojkvän. Sådana kvinnor definierar män som halvgalna och emotionellt instabila. Men det du signalerar när du är kravlös och "bara vill ligga" är en manlig version av detta.  Kvinnor kommer uppfatta dig som desperat och klängig, som att vad som helst duger och som att deras behov kommer långt ner på listan. Och det kommer göra att de springer åt andra hållet. 

    Exakt så! Riktigt bra skrivet.
  • Anonym (Duh)
    Storlom skrev 2019-03-16 08:50:42 följande:
    Snäll och omtänksam är ingen tillgång om du vill ligga, utan ett problem.
    Bara om man vill ha ONS med tjejer som har en svaghet för badboys.

    Och många män brukar vilja ha de där tjejerna som gillar badboys. Tjejerna som letar snälla och omtänksamma män är mycket osynligare och ointressantare i mäns ögon. 

    Kanske för att de tjejerna i mindre grad letar ONS och i högre grad förhållanden. Det brukar inte stå lika högt på mäns önskelista. Män vill hellre ha framgång hos kvinnor som söker spännande och lite farliga killar. Särskilt om de som ts uttryckligen säger att han bara vill ligga. 

    Så absolut, Om ts vill ligga med tjejer som dras till badboys för att han tycker att den sortens tjejer är sexigast, eller för att han själv önskar att han hade en mer spännande stil, då kan det helt klart vara en nackdel. Det är lite upp till honom. 
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (1921) skrev 2019-03-13 20:33:54 följande:

    Jag är SNART 26 år, har inget jobb just nu och min akademiska karriär har varit sådäär. Jag ser heller inte ut som Brad Pitt och har ingen tjock plånbok. Jag förlorade oskulden till en prostituerad och är tämligen sexuell oerfaren.

    Hur fan får jag ligga egentligen?

    Jag är inte ung längre, så tjejer ser en arbetslös kille med låg ambition och inga framtidsplaner. Det torde inte spela roll för att hitta ett ligg men varför får jag inget? Är det för att jag inte är snygg? Jag är vit så jag kan inte heller köra "black cock"-game heller.


    Inte ung längre?! Det är ju precis det du är!

    Skaffa dig en hobby, ett jobb, framtidsutsikter, en vettig människosyn och ett självförtroende så ska du se att saker och ting kommer att förändras. Desperation är fruktansvärt avtändande och sånt märks, vare sig man vill det eller ej.
Svar på tråden Hur får jag ligga?