• Äldre 14 Mar 08:30
    141 visningar
    2 svar
    2
    141

    Vad är det för fel i ryggen?

    Hej.

    Jag har problem med min rygg sen många år tillbaka.

    Jag fick diagnosen skolios när jag var runt 12 års ålder är 34 nu. Har rätt stark kröning men inte tillräckligt för att de skulle operera.

    Nu för ca 1 1/2 år sedan så rasade jag i källartrappan och slog i ryggen rejält. Gick över efter 1-2 månader. Kollade hos läkaren men de svarade att det var ingen fara.

    Nu för ca 4 mån sedan så blev ryggen sämre igen, har så ont över 2 kotor mellan skulderbladen och det strålar ner i svanken/höften och ner i låren.

    Varit hos vc 2 ggr men blir bara hemskickad med Alvedon, rekommenderar vila och kortare promenader samt ska boka tid till sjukgymnast.

    Har så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart, knastrar och knakar i ryggen så fort jag rör mig, reser mig ur soffan m.m

    Har även en grabb på 10 mån hemma och det är knappt jag orkar lyfta honom.

    Någon som vet vad detta ev kan vara? Nån här kanske har haft liknande symptom el liknande.

  • Svar på tråden Vad är det för fel i ryggen?
  • Äldre 14 Mar 08:56
    #1

    Gå till en naprapat som för känna igenom dig. Låter som ett diskbråck med nerver som ligger i kläm. VC ger bara smärtstillande.

  • Äldre 14 Mar 09:33
    #2

    Okej får se om jag kan hitta någon här i närheten som är en naprapat då :)

    Som tur är så är jag ju föräldraledig till 1:a maj så hoppas jag får nån ordning på ryggen tills dess. Annars får jag nog svårt att klara av jobbet tyvärr som det känns nu :(

Svar på tråden Vad är det för fel i ryggen?