• Anonym (Fredde)

    Pip i öronen

    Hej!

    Jag fick panikångest för några dagar sedan och dagen efter så vaknade jag av att det pep i öronen och nu har jag haft det mer eller mindre i 4 dagar. Kan det vara tillfällig tinnitus som orsakats av stress och oro? Är det någon annan som har liknande problem?
  • Svar på tråden Pip i öronen
  • Anonym (Hum)

    Har du haft långvarig panikångest? Är du deprimerad? Utmattad?

  • Anonym (A)

    Som tidigare inlägg så är det nog stressrelaterat. 

  • Anonym (lina)

    Hej! Har haft brus/sus i öronen när jag gick in i "väggen" och det försvann sedan
    när jag mådde bra igen. Stress orsakar mycket skit.

  • Anonym (Fredde)

    Jag har varit deprimerad och haft ångest i några år och jag är stresskänslig som person. Så det är säkert stressrelaterat så jag hoppas att det blir bättre med tiden.

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Z) skrev 2019-03-14 17:36:11 följande:

    Benzo ger tinnitus, så du vet.


    Skönt för dig att det försvann på dig:) Hur länge hade du suset/bruset i öronen innan det försvann?
  • Anonym (Fredde)
    Anonym (lina) skrev 2019-03-14 16:18:23 följande:

    Hej! Har haft brus/sus i öronen när jag gick in i "väggen" och det försvann sedan
    när jag mådde bra igen. Stress orsakar mycket skit.


    Skönt för dig att det försvann på dig:) Hur länge hade du suset/bruset i öronen innan det försvann?
  • Anonym (lina)
    Anonym (Fredde) skrev 2019-03-14 18:22:43 följande:
    Skönt för dig att det försvann på dig:) Hur länge hade du suset/bruset i öronen innan det försvann?
    Vet inte exakt hur länge jag hade det. Men tror att det var ungefär ett halvår.
  • Anonym (Fredde)

    Det går upp och ner ibland hör jag det inte och ibland gör jag det men jag hoppas att det försvinner helt med tiden när man mår bättre

Svar på tråden Pip i öronen