• Anna60

    Mormor lägger sig i allt

    Bryt kontakten. Att ha en sån negativ energislukare i livet är inte värt. Inte ens till sin mamma. Hon är en besserwisser och avundsjuk. Kanske väldigt ensam också? 

    För din egen skull borde du prata med henne. Säg till henne att verkligen tänka till två gånger innan hon öppnar munnen. Säg till henne att om hon inte kan ta hänsyn till andra utan att såra så skall ni överhuvudtaget inte umgås.

    Pallar du inte ta samtalet med henne, och ge henne en varning, så klipp direkt.

  • Anna60

    Hur ofta är hon hos er? Dra in umgänget med max 2 dgr i månaden. Och de två dagarna kan du kanske stå ut med? om inte, stryp kontakten.

  • Anna60
    Gravid16 skrev 2019-03-15 11:08:31 följande:
    Hon är på besök varannan månad och stannar mellan 3-7 dagar.
    Hon bor på hotell da min sambo fick nog av att himla sig i allt.
    Hon vågar inte säga något när han är hemma längre. Jag sa att jag ville ha en paus, men tror inte att hon förstår vad det innebär helt tyvärr.
    En vecka varannan månad? Herregud. Det hade inte jag stått ut med, inte med en sån kärring. Min egen mamma däremot hade jag t o m gärna haft boende hos mig, men hon var en underbar mamma. 

    Vad bra att hon inte vågar säga något när din man är hemma. Du får också sätta ner foten. Nu. Nästa gång hon ringer och föreslår något datum så säger du att "tyvärr är vi inte hemma då". Då kommer hon föreslå ett nytt datum, och då säger du även då att ni inte är hemma. Begriper hon inte budskapet, så säg i klartext att "Mamma, jag vill inte att du hälsar på alls det närmaste året". Sen får du ta det därifrån. Blir det gräl så blir det. Men få henne att fatta att hon måste ändra attityd. Nån gång trillar kanske polletten ner.
Svar på tråden Mormor lägger sig i allt