• Anonym (...)
    Äldre 15 Mar 13:18
    2416 visningar
    14 svar
    14
    2416

    Hur tidigt kan man känna av gravid symtom?

    Har två graviditeter att jämföra med (båda slutade dock i ma). Mellan äl och bim (minns inte exakt när) så började jag känna av trötthet, att det "pirrade" i sidan av magen, allt luktade och ischias. Har aldrig i mitt liv haft ischias innan. Ett diffust illamående kom ganska tidigt också, men efter bim. Craving kom inte förrän runt v10. Tror det var cravings i alla fall. Börkade gråta för att jag var så sugen på choklad. Annars började jag äta mycket nya saker rätt tidigt, men var inte sådär hysterisk att jag MÅSTE ha något. Jag kände i alla fall väldigt tydligt innan bim att något var väldigt annorlunda i kroppen. Är jag gravid den här månaden (bim någon gång i början på nästa vecka) så har jag inte alls samma tidiga symtom. Förutom ischias som dök upp igen för någon dag sedan (kan dock hänga kvar från tidigare graviditeter) och lite pirr i magen. Räknar inte med ömma/svullna bröst, känsligt humör och sådant som jag brukar kunna ha innan mens ändå.. 

  • Anonym (...)
    Äldre 15 Mar 13:42
    #8
    fjanten skrev 2019-03-15 13:34:59 följande:

    Alla gånger jag inbillat mig att jag varit gravid, däremot, har jag börjat känna allt möjligt innan mensen ens var beräknad att komma


    Verkar vara otroligt vanligt det där.. att man får "önsketänksymtom". Har själv aldrig varit med om det men vet ju att hjärnan är himla stark.. Sedan hjälper det ju inte till att många symtom är desamma som de man har ändå innan mens..
  • Anonym (...)
    Äldre 16 Mar 09:15
    #11
    Boknördsmamma skrev 2019-03-16 08:15:49 följande:

    Nu har det gått två dagar, jag har alltså 5 dagar kvar till beräknad mens, men jag känner att vissa symptom bara blir värre, så som ömma bröst trötthet och illamående. I dag vaknade jag upp med ont i magen som magknip (gaser) och illamående magknipen hah släppt efter mååååånga pruttar men illamåendet håller i sig.

    Och för att förtydliga, jag vill INTE vara gravid, så önskesymptom är det inte.


    Jag skulle ta ett test. Gravidsymtom beror på hcg-nivåerna, så om det du känner faktiskt är gravidsymtom så är det tillräckligt högt för att mäta. Får du negativt så är det något annat du känner nu (motsatsen till önskesymtom?)
    Det betyder ju dock inte att du fortfarande KAN vara gravid, men att det du känner just nu inte beror på en graviditet. Kanske kan lugna lite?
Svar på tråden Hur tidigt kan man känna av gravid symtom?