• Anonym (Anhän­gare)
    Äldre 14 Mar 18:43
    310 visningar
    4 svar
    4
    310

    Sektmedlem

    Jag har en liten annorlunda fråga. En sekt jag är medlem i dyker upp på olika ställen och i olika skepnader. Jag hör namnet ganska ofta i olika sammanhang, ser pennor med loggor på som påminner om sekten, bilar med loggor, men mest är det i huvudet som jag ständigt tänker och påminns. Tänker på alla bra saker som sekten får mig att känna, den närhet och den fantastiska gemenskap som fanns. Kommer jag någonsin uppleva den närheten igen? Usch så många tankar och frågor som jag står med, jag vågar inte riktigt prata med någon om detta då det är väldigt hemligt. Dessutom nästan kusligt andligt. Mina vänner skulle rent krasst tro att jag är knäpp om jag bekände färg här.

    Blir liksom aldrig helt fri, detta äter upp mig inifrån och jag vill bara tillbaka. Kommer inte riktigt ur mitt läge, känns som jag sitter fast i ett par klor, det är som en inre dragkamp till något jag vill ha men inte kan få. Jag känner mig hel i dess närvaro, låter väldigt knasigt är väl medveten om det.

    Sekten är inte ond på något sätt, men jag gillar inte att jag känner mig så uppslukad av den och jag gillar inte det beroende jag känner.

    Någon som kan komma med lite handfasta tips hur man tar sig ur, rent mentalt och känslomässigt.

  • Svar på tråden Sektmedlem
  • Anonym (FRI)
    Äldre 14 Mar 19:07
    #1

    Jag har ett handfast råd, ta kontakt med organisationen FRI (föreningen rädda individen) www.fri-sverige.se/


    Jag sökte hjälp inom psykiatrin men det är svårt att på måfå finna någon som verkligen är insatt i dessa svårigheter. Det finns ju en orsak till att man gick med och svårigheter som kommer av att lämna.

  • Anonym (Det Allsee­nde Ögat)
    Äldre 14 Mar 19:12
    #2

    Iluminati!

  • Äldre 14 Mar 19:14
    #3

    Du får bygga upp en ny identitet, det är den sekten snott ifrån dig.


    hur många meter var det?
  • Anonym (ingen är frivil­lig sektme­dlem)
    Sat 8 Jun 2019 11:23
    #4

    Finns sekten? Har nämligen aldrig hört en sektmedlem säga att de är med i en sekt. Detta extremt hemliga sällskap, där pennor med loggor, bilar kan få dig att känna dig lite förföljd nästan, de dyker ju upp nästan lite överallt.. Möts ni på en fysisk plats, eller har de en andlig närvaro i ditt huvud, som röster eller ljud  kanske? Du behöver prata med någon om detta, snarast. Någon du känner eller en helt utomstående. En fysisk person. Lycka till!

Svar på tråden Sektmedlem