• Kantarellen89

    Vad händer med min kropp?

    Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i snart två års tid, hittills aldrig plussat. Har alltid haft regelbunden ägglossning + mens. Aldrig något som ändrar sig. Denna månad har jag känt mig lite annorlunda, haft så ömmande bröst, varit trött, ingen aptit, väldigt törstig och ett diffust illamående.

    Tog ett grav test bim - 5 som var negativt. Diffus mensvärk veckan innan bim, ljus rosa flytning (start som vanligt en dag innan bim), där försvann även de ömmande brösten. Sedan fått en kraftig mensvärk med rejäla kramper vilket jag ALDRIG har. Men mensen kommer inte riktigt igång. Bim +1 idag, haft vidrigaste mensvärken. Känts som jag borde blöda mycket, men nästan ingenting har kommit. Har nästan kunnat bara ha trosskydd. En Liten blödning under morgonen, men sen har mensen nästan helt avtagit igen. I normala fall borde den ha varit som rikligast igår eller idag. Fortfarande diffus smärta samt just nu sura uppstötningar.

    Vad är det som händer med min kropp? Varför kom mensen aldrig igång? (första gången någonsin). Jag över analyserar antagligen allt, men jag förstår inte varför min kropp gör såhär. Någon som varit med om liknande?

    (Är mindre stressad nu kring barnverkstaden än vad jag varit förut då vi nu står i IVF kö och valt att förlita oss på att det blir rätt sätt för oss. Så det här borde inte vara stressorsakat..... Annars vore det en rimlig tanke).

  • Svar på tråden Vad händer med min kropp?
  • Anonym (Z)

    Mens kan ju hoppa lite om man är lite stressad... det är i alla fall inte ovanligt..... du kanske är lite stressad ändå?

    Har mensen kommit igång? Om inte så kan du ta ett till test?

Svar på tråden Vad händer med min kropp?