• Äldre 14 Mar 21:17
    181 visningar
    0 svar
    0
    181

    söker anonyma personer till ett projekt

    hej allihopa!

    Det är så att jag söker personer till ett arbete om  att vara anhörig till  en person/ personer med psykisk ohälsa  eller- och  missbruk/beroende.

    Mitt arbete handlar om  medberoend. Mina frågor som jag kommer ställa  handlar om  hur du som anhörig upplever situationen med din anhöriga som  har psykisk ohälsa eller- och missbruk/beroende. 

    Jag är utbildad behandlingsassistent,  och diplomerad samtalsterapeut  och det är till de sistnämnda som jag  håller på med detta jobbet. 

    Viktigt att tillägga är att den informationen jag är ute efter är  hur  ditt mående, ditt sätt att tänka och ditt handlingssätt  har/är varit under denna tiden. Jag är ej  ute efter att fiska i  hur din anhörigas problematik har/ser  ut. däremot kan de vara relevant att få  vetskap i hur ditt liv och  hur du agerat har sett  ut i relation till din anhörigas svårighet. 

    Ett exempel på frågor kan vara 

    1. vad har du haft/har för tankar och känslor runt din anhöriga?
    2. kan du beskriva hur de känns som närstående och eller medberoende att stå bredvid din anhöriga? 
    3. hur tänker man som anhörig? 
    4. hur  har ditt egna liv sett/ ser ut under denna tiden?

    Detta är ett exempel på vilka frågor som kan komma.

    osv.

    Jag har själv en bakgrund inom medberoende  som följt med sen barndomen  men har också levt i en relation i vuxen ålder  till en som jag var medberoende till. 

    I detta arbete är varje person 100% anonym. Är det så att du känner att du vill ha råd och stöd under tiden  så ska jag hjälpa dig i den mån som jag har möjlighet. Du kommer även få ta del av  resultatet när det är klart om du så vill.

    Känns det obekvämt att inte veta om jag faktiskt är utbildad till dessa utbildningar som jag uppgett ovan så kan jag bifoga mina betyg till dig  så att du kan se att de stämmer.

    Du får möjligheten att  endast sköta kommunikation via mail eller om så önskas så finns jag också tillgänglig på skype. 

    Känns detta som något du vill ställa upp på så kan du kontakta mig på martinaterapi@outlook.com

    Välmött. 

    /Martina.

Svar på tråden söker anonyma personer till ett projekt