• Anonym (felix­)
    Äldre 15 Mar 09:33
    1115 visningar
    29 svar
    29
    1115

    Hjälp mig att döma mig själv? (Lite ovanlig situation)

    Du har större problem än själva evt. otrohetsaspekten i ditt "parförhållande". Problem som om dom inte åtgärdas, kan förstöra ditt liv fullständigt.

    Du vill ha ett "parförhållande" med en man som skall sitta i en cell i 1,5 år ännu, om som du bara känner genom brevskriveri och sex i fängelsets besöksrum. Du vill frälsa honom med din kärlek så att han blir en fin och laglydig medborgare. 

    Ditt psyke är helt enkelt felprogrammerat, så att du dras till katastrofalt dåliga män. Det som andra kvinnor ser som fullt blinkande varningslampor om hotande ödesdiger fara, tycker du är attraktivt. Det som andra kvinnor söker hos män, dvs såna saker som stabilitet, närvaro, tryghet och respekt för andra, tycker du är tråkigt och oattraktivt. 

    Gör "slut" nu med erat reelt sett icke existerande "parförhållande" som bara finns i ditt felprogrammerade psyke och sök proffesionell hjälp.

  • Anonym (felix­)
    Äldre 15 Mar 14:31
    #15
    Anonym (Är jag hemsk?) skrev 2019-03-15 13:49:48 följande:
    Skulle väl inte säga att jag har stora psykiska problem, visst var det inte jättesmart att inleda någonting med honom men vi har också klickat väldigt bra nu senaste halvåret när vi setts under långa besök ca varje vecka.

    Men ja, jag dras till killar med problem.. vill väl ?laga? dom på något sätt...
    Om du inte som jag, tycker att du har stora psykiska problem,som du behöver professionell hjälp till för att lösa, så kan du ju börja med att läsa en bok som handlar om kvinnor som har samma problem som du, dvs kvinnor som blir attraherade av psykopater, misshandlare, missbrukare, kriminella och andra trasiga män som är urusla som livspartnere, men som kvinnorna ändå älskar och vill rädda och laga med sin kärlek. Dubbelt hopplöst projekt, både eftersom männen inte vill och kan förändras och eftersom kvinnorna vill tappa intresset och attraktionen till dem om dom faktiskt gjorde det. 

    Boken heter Kvinnor som älskar för mycket, och är mycket amerikansk och patetiskt självmedlidande genom att kvinnorna bara framställs som offer för sina alltför stora känslor, som inte har något ansvar för att själva söka sig till såna "förhållanden". Men du kan ju börja med att läsa den och se om du kan känna igen dig själv. 

    Det är lätt att klicka väldigt bra, men en man som sitter i ett tiokvadrat meter stort rum och väl inte har andra än dig (?) till sina behov. 
  • Anonym (felix­)
    Äldre 18 Mar 20:23
    #18
    Paulinen2019 skrev 2019-03-18 19:54:59 följande:
    Jag förstår vad du säger och du har till viss del rätt..

    Men jag skulle verkligen uppskatta o få svar på frågorna jag ställde framförallt
    Det är svårt att ge någon tips om hur vederbörande bäst skall fortsätta sitt självskadebeteende. Det finns inte någon gräns för hur illa det kan gå för dig om du fortsätter er "relation" och han kommer ut om 1,5 år. Jag gissar att han sitter för något brott som har med våldsamhet och manlig aggressivitet att göra och att det är därför du tycker han är attraktiv. Du är trygg när ni umgås i besöksrum och kommunikerar per brev, men när han kommer ut så kan alla hans dåliga egenskaper vändas mot dig och så kan det gå mycket mycket illa.

    Du skall göra slut nu utan att alls skriva eller säga något alls och hoppas att han glömt dig när han kommer ut. Ni har aldrig varit ett par annat än i din fantasi. Sluta kommunikera helt nu.

     
Svar på tråden Hjälp mig att döma mig själv? (Lite ovanlig situation)