• Anonym (Tjej3­7år)
    Äldre 15 Mar 00:28
    1474 visningar
    50 svar
    50
    1474

    Vilka dialekter blir ni extra tända av

    Det kan vara er partner eller någon på tv eller nätet eller någon ni träffar på krogen,jobbet eller annat. Om ni fattar tycke för någon kan åxå dialekten spela roll för er åxå? kan ni rent av bli mer kåta p.ga dialekten?Kan ni ge exempel på kommentarer er älskare har sagt i samband med sex på dialekt och skriva ner dessa meningar här på dialekt ?

    Jag själv är från sydvästra Värmland och jag pratar rätt bred dialekt och en del har gillat det enormt medans en del åxå inte uppskattat det. Ja kommer senare här om jag får fart i tråden gå in

    med kommentarer man minns från en del killar man haft från olika delar av landet.

  • Svar på tråden Vilka dialekter blir ni extra tända av
  • Anonym (50+ kv.)
    Äldre 15 Mar 13:16
    #11
    Anonym (Kvinna 40 plus) skrev 2019-03-15 03:50:52 följande:

    Göteborgska

    Värmländska

    Gotlänska


    Håller med på dom 3, + dalamål.  Samt en Norsk dialekt, möjligtvis Väst-Norsk.  Inte den vanliga Norsken, (typ som skidskytten Böe).
  • Anonym (Tjej3­7år) Trådstartaren
    Äldre 16 Mar 03:39
    #12
    Anonym (Man46) skrev 2019-03-15 11:41:30 följande:

    Kul att se ngn från dessa trakter...

    Jag pratar antagligen som du men har själv aldrig uppfattat värmländskan som sexig. Misstänker att man sällan tycker att sin egen dialekt är sexigare än andras.

    Men jag kan inte säga att någon dialekt är  bättre än andraMen kul att ngn tydligen gillar värmländskan


    Det här med värmländska är lite mer än så faktiskt. Den dialekten som du och jag har är tyvärr den dialekten som hela Sverige i övrigt tror att alla i Värmland har.

    Jag kallar det för TV värmländska för om ett tv program som exempel Bonde söker fru går på tv eller andra olika tv program så är det antingen Karlstad mål som typ Bengt Alsterlind eller västvärmländska från Säffle eller Arvika som kommer med. Och om nån komiker från Stockholm imiterar en värmlänning är det alltid just dessa dialekter som alltid imiterar.

    Det är synd för i mellanvärmland och östra Värmland och norra Värmland är det helt andra dialekter än dessa.

    min nuvarande kille är från nordvärmland och för att dra en snuskig mening så kan ja ta den på svenska först. Sen på min dialekt alltså tv värmländskan. Sen på min kille dialekt. Nordvärmländska.

    - Ska ja dra ut kuken och spruta dig i ansiktet min fina tjej.

    -Skä ja dra ut kuken å sprute dä i fejja mi fine jänte

    - Skä jä röck tur kukken å sprut dä i ansekt mi goo jänt

    Det sista där så pratar min kille och jag tycker hans dialekt är charmigare än min.
  • Anonym (H)
    Äldre 16 Mar 12:18
    #13

    Påverkas inte av dialekt.

  • Anonym (Man46­)
    Äldre 18 Mar 08:54
    #14
    Anonym (Tjej37år) skrev 2019-03-16 03:39:40 följande:
    Det här med värmländska är lite mer än så faktiskt. Den dialekten som du och jag har är tyvärr den dialekten som hela Sverige i övrigt tror att alla i Värmland har.
    Jag kallar det för TV värmländska för om ett tv program som exempel Bonde söker fru går på tv eller andra olika tv program så är det antingen Karlstad mål som typ Bengt Alsterlind eller västvärmländska från Säffle eller Arvika som kommer med. Och om nån komiker från Stockholm imiterar en värmlänning är det alltid just dessa dialekter som alltid imiterar.
    Det är synd för i mellanvärmland och östra Värmland och norra Värmland är det helt andra dialekter än dessa.
    min nuvarande kille är från nordvärmland och för att dra en snuskig mening så kan ja ta den på svenska först. Sen på min dialekt alltså tv värmländskan. Sen på min kille dialekt. Nordvärmländska.
    - Ska ja dra ut kuken och spruta dig i ansiktet min fina tjej.
    -Skä ja dra ut kuken å sprute dä i fejja mi fine jänte
    - Skä jä röck tur kukken å sprut dä i ansekt mi goo jänt

    Det sista där så pratar min kille och jag tycker hans dialekt är charmigare än min.
    Håller med om att det är stor skillnad på olika varianter på värmländska....men oavsett vilken variant jag hör så kan jag inte på ngt sätt känna att den är sexig eller ens charming
    Men som sagt, glad att i alla fall en del tycker annat
  • Anonym (Kille­snart3­7)
    Äldre 18 Mar 09:09
    #15

    Jag tycker norrländska låter charmigt men även värmländska! Hade jag kunnat välja så hade jag flyttat upp till de värmländska skogarna!

  • Anonym (J)
    Äldre 18 Mar 09:25
    #16
    -1
    Anonym (Killesnart37) skrev 2019-03-18 09:09:35 följande:

    Jag tycker norrländska låter charmigt men även värmländska! Hade jag kunnat välja så hade jag flyttat upp till de värmländska skogarna!


    Blir oerhört provocerad av folk som tror att norrländska är en dialekt. Norrland = halva sverige = massvis av olika dialekter.
  • Anonym (DD)
    Äldre 18 Mar 09:27
    #17

    Jag gillar Norrländska, det är en väldigt speciell och unik dialekt.

  • Anonym (Spela­r ingen roll)
    Äldre 18 Mar 09:32
    #18

    Jag är tillsammans med en östgöte, men han pratar inte alls östgötska. Han har sin egna dialekt med lite östgötska inslag, men jag vet inte alls vad han annars skulle klassa till! Men det finns ingen speciell dialekt jag tycker om, men såklart det är lite spännande att höra annat än sin egna! Jag är från Västernorrland och pratar ångermanländska med lite mål.. Det älskar min sambo, haha. Men man gillar väl allt man inte gör och har själv.

  • Äldre 26 Mar 17:59
    #19

    Aaaaaa dialekter och vissa språk är ju grymt sexigt. Favorit är helt klart Danska och sen göterborska ligger högt upp på listan, sen Jönköping.. Sen har jag börjat tycka finska är lite tändande...

  • Anonym (MsApp­le)
    Mon 1 Apr 2019 21:01
    #20

    Jag tänder på värmländska, när jag hör den dialekten pirrar det i mig. Om ändå kategorin värmländsk porr hade funnits...

Svar på tråden Vilka dialekter blir ni extra tända av