• Anonym (Oroli­g bonusm­amma)
    Äldre 15 Mar 13:19
    1344 visningar
    22 svar
    22
    1344

    Mamman missköter barnet?

    Hej.

    Behöver skriva av mig och få bolla med några andra.

    Sambon har ett barn sen tidigare född 2014 som jag älskar lika mycket som mina egna.

    Men jag är orolig varje gång barnet kommer hit varannan helg.

    Mamman fick boendet när dom separera och efter det har hon betett sig som hon har ensam vårdnad fast dom har delad.

    Hon bestämmer allt umgänge.

    Hon sätter regler hur vi ska ha det hos oss.

    Barnet kommer hit med smutsiga och för små kläder.

    Nu under vintern har barnet haft för liten vinterjacka och inga vantar.

    Kläder vi köper får vi inte tillbaka och barnet har det aldrig på sig.

    Barnet kommer hit med extremt tovigt hår och ingrodd smuts.

    Barnet verkar inte duscha eller bada hos mamman då gnuggis tattos är kvar efter 2 veckor.

    Barnet har ibland blåmärken på armen.

    Naglarna klipps aldrig så barnet river upp fula sår när barnet kliar.

    Barnets båda glasögon är trasiga, mamman lämnar inte i på reperation för det är onödigt och vi får inte hit andra paret för laga dom.

    Det lilla pappan får se av hallen när han hämtar och lämnar så är det ostädat.

    Sista gången jag var i lägenheten efter dom separera var städningen på gränsen till misär.

    Vi misstänker barnet går i blöja hela tiden hos mamma, för vi måste börja från början vargen helg med pottträningen.

    Mamman skriker på pappan framför barnet.

    Pappan får inte veta något om sitt barn.

    På dagis och familjerätt säger mamman allt som låter bra och gör tvärtom efteråt.

    Barnet säger ofta mamma arg.

    Hon lämnar iväg barnet med magsjuka mm.

    När dom bodde ihop föredrog mamman att lämna barnet med pappan och sitta framför mobilen eller umgås med andra.

    Hon ljög på arbetet att hon behövde extra semester vecka för vara med sitt barn men lämnade barnet med pappan och träffa barnet knappt 5 timmar den veckan.

    När dom sepera skulle hon ha barnet på heltid bara för bråka med pappan.

    Är det jag som överreagerar eller är det som jag känner att det inte är för barnets bästa.

    Vad kan man göra då det inte går att prata med mamman?

    Mvh orolig bonus mamma

  • Svar på tråden Mamman missköter barnet?
  • Anonym (Soc?)
    Äldre 15 Mar 13:24
    #1
    +1

    Det du beskriver låter som skäl för en orosanmälan till socialtjänsten. Har inte förskolan reagerat på att barnet är smutsigt och har för små kläder?

  • Anonym (mmm)
    Äldre 15 Mar 13:28
    #2
    +1

    Ni gör orosanmälan till Soc. (allt det gamla är ingen ide ni tar upp, bara just det som gäller barnet) . Ring dit och berätta.

    Om det är så illa som du skriver så måste dagis ha sett det också. Har ni pratat med dagis i detalj? Frågat om de övervägt orosanmälan? 

    Familjerätten igen, är det vanliga, med förusättningen att skriva ett nytt avtal om umgänget och att hon inte kan bete sig som om hon har ensam vårdnad. Går hon inte med på detta går din man till advokat. 

    Vad har pappan ens gjort för att själv visa sitt ansvar iom att de faktiskt har gemensam vårdnad? Han kan få info från dagis lika väl som hon får tex. 

  • Anonym (Oroli­g bonusm­amma) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 13:29
    #3

    Dom har inte nämt något till pappan mer än att barnet inte vill gå på toa eller säger till vid kiss eller bajsning.

  • Anonym (123)
    Äldre 15 Mar 13:30
    #4
    +2

    Om det du skriver stämmer så förstår jag inte pappan. varför har han låtit det gå så långt?

    I vilket fall som helst, ni måste agera nu.

  • Äldre 15 Mar 13:38
    #5
    +1

    Vad säger dagis? De träffar väl barnet dagligen i princip?

  • Anonym (Oro)
    Äldre 15 Mar 13:43
    #6
    +1

    Du har fog för din oro. Det låter alls inte bra. Har barnet egna svårigheter i övrigt? (Funderade bla på att hen borde bli 5 i år och har blöja?)

    Jag tycker att man ska göra en orosanmälan till socialtjänsten och även ansöka om att barnets boende ska flyttas till er!

  • Anonym (TB)
    Äldre 15 Mar 13:53
    #7

    Orosanmälan är ett lotteri som kan sluta hur som helst, det bästa är att tala med någon sakkunnig exempelvis en jurist för att saker och ting inte ska få en vändning åt ett håll som inte blir bra.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 15 Mar 14:10
    #8
    +1

    Tycker att förskolan också borde reagera om det är så illa. Smutsig, för små kläder, blöja trots åldern o.s.v. Ser det som en självklarhet att göra en orosanmälan till socialtjänsten. Förskolan lär väl också bli kontaktad isf.

  • Anonym (Varfö­r???)
    Äldre 15 Mar 17:55
    #9
    +1

    Och ni har inte orosanmält till soc för att? Stackars lilla barn.

  • Anonym (L)
    Äldre 15 Mar 18:00
    #10
    +1

    Men varför ser ni inte till att få umgänge varannan vecka åtminstone? Då har ni ju koll på hälften av tiden. Och kom inte med ?hon bestämmer umgänge? för det ligger helt och hållet i pappans intresse att driva den frågan till rätten om det behövs. Är ni normala människor och bor på samma ort finns inget hinder för det.

Svar på tråden Mamman missköter barnet?