• Anonym (Paff)

    Hjälp! Han tänder inte på min kropp!

    Är helt ny här på familjeliv och hoppas ni kloka själar där ute kan hjälpa mig att besvara min fråga. Jag träffar en kille sedan ett ganska bra tag tillbaka. Häromdagen när vi var på väg att bli intima så kläcker han plötsligt ur sig att han inte tänder på min kropp! Jag blev iskall, kände mig förnedrad och så otroligt sårad!

    Jag har alltid varit sams med min kropp och tycker (eller just nu vet jag inte längre) att min kropp är helt ok, jag har alltid tränat har känt mig fin och i bra form.

    Han sa inte varför han inte tänder på den så nu står jag här och vet varken ut eller in längre! Jag är inte beredd att ändra mig för hans skull, jag förtjänar bättre än så, det vet jag. Men jag kan inte låta bli att undra vad han menar? Jag vill gärna ha er objektiva åsikt. Vad tycker ni om min kropp? Är det något som är uppenbart oattraktivt? Isåfall vad?

    35 år

    164cm. 52kg. Inga barn ännu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-15 19:48
    Jag vill gärna tillägga att jag uppskattar ärlighet men önskar att det hålls en god ton!

  • Svar på tråden Hjälp! Han tänder inte på min kropp!
  • Anonym (20)
    Anonym (Paff) skrev 2019-03-15 20:31:05 följande:

    [quote=79507975][quote-nick]Anonym (20) skrev 2019-03-15 20:25:05 följande:[/quote-nick]Jag tycker du har en fantastiskt snygg och sexig kropp. Precis vad jag tänder på!

    Men smaken är ju som baken...[/

    Helt rätt, smaken är som baken. Tack för fina ord!


    Oavsett smak, så säger man inte så. Det är inte ok. Hade jag varit du hade jag sett mig om efter en ny kille.
  • jrockyracoon

    Hans syfte med att säga så kan också vara ett led att manipulera dig. Många män har lärt sig att spela på kvinnors dåliga självkänsla för att få dem att göra vad de önskar.

    Det kan också bottna i en osäkerhet, och han säger det (trots att han mycket väl ser hur sexig du är) för att han inte hanterar situationen.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Paff) skrev 2019-03-15 20:28:09 följande:

    Ja kanske har du rätt, just nu är jag bara paff, ledsen och förbannad rent ut sagt! Och att känna sig avslappnad är nog uteslutet i nuläget. Får se om jag vågar ta upp det om och när vi hörs eller ses.


    Men vad har ni för relationshistorik?
  • Anonym (H)

    Jag tror att du vet att du har en fin kropp så gör inte det här till en orsak att tvivla på det.

    Jag tycker att du ska fokusera på hans agerande i stället. Jag menar vem i hela friden säger sådant och varför? Det är knappast ett sätt att "slippa" ha sex med dig för det verkar han ju inte ha problem med.

    Jag skulle tolka det som ett sätt att trycka ned en person. Det kan handla om osäkerhet - om han trycker ned dig så börjar du tvivla på din attraktionskraft och söker därför inte andra mäns bekräftelse.

    Jag skulle se det som ett varningstecken. I bästa fall är han bara obetänksam, i värsta fall vill han såra dig medvetet. Inget av alternativen är särskilt attraktivt, eller hur?

    Jag har varit tillsammans med män som inte har haft konventionellt sett snygga kroppar och det spelade ingen roll för mig eftersom jag var förälskad. Det skulle aldrig någonsin falla mig in att säga så till en man för det är så förbannat elakt.

    Mig har det hänt en gång och då konstaterade jag att det inte blir mer sex mellan oss, ever. Det ville han förstås inte men min attraktion för honom var som bortblåst.

    Jag vet att jag inte ser ut som en toppmodell och det är ok att en man kanske tänker att jag kunde ha varit snyggare men inte f-n säger man det till sin partner.

    Du är superfin men det handlar inte om det. Han fick dig att tvivla på dig själv och må dåligt. Då anser jag att det är dags att gå.

  • Pierott

    Dont mind me, just fishing for attention.....

    Hur många kroppstrådar har de inte varit dom senaste månaderna? Nån har anorexia, andra är överviktiga. Men alla har en sak gemensamt.... jakt på bekräftelse.

  • Anonym (Paff)

    Tack för peppen alla som skrivit! Jag är i grund och botten ganska trygg i mig själv och som jag nämnt tidigare, bekväm i min kropp. Jag har bara aldrig fått en sån kommentar rakt upp och ner och särskilt inte i den sårbara situationen! Visste inte hur jag skulle hantera det utan tog i princip mina saker och gick därifrån. Historiken är sporadiskt dejtande i ca ett års tid med intimt umgänge flera gånger utan några problem, tvärtom. Han har alltid varit underbar, artig och en riktig gentleman när vi setts. När han slängde ur sig detta så var det som om han skrattade lite. Trodde han jag skulle tycka det var kul?! Jag fattar ingenting...

  • Anonym (Paff)

    Han är en otroligt karismatisk person som jag dras till väldigt mycket. Skämtar mycket och så men om nu detta var ett skämt så gick det över alla gränser. Suck

  • Anonym (Paff)
    Pierott skrev 2019-03-15 20:57:25 följande:

    Dont mind me, just fishing for attention.....

    Hur många kroppstrådar har de inte varit dom senaste månaderna? Nån har anorexia, andra är överviktiga. Men alla har en sak gemensamt.... jakt på bekräftelse.


    Du får dra vilka slutsatser du vill men har du inget att tillföra så behöver du inte besvära dig med att kommentera heller.
  • Anonym (H)

    Fast du kanske inte känner honom så bra som du tror. När man dejtar sporadiskt hinner man inte alltid se en persons osympatiska sidor.

  • Dragonkiller
    Anonym (Paff) skrev 2019-03-15 19:37:21 följande:

    Är helt ny här på familjeliv och hoppas ni kloka själar där ute kan hjälpa mig att besvara min fråga. Jag träffar en kille sedan ett ganska bra tag tillbaka. Häromdagen när vi var på väg att bli intima så kläcker han plötsligt ur sig att han inte tänder på min kropp! Jag blev iskall, kände mig förnedrad och så otroligt sårad!

    Jag har alltid varit sams med min kropp och tycker (eller just nu vet jag inte längre) att min kropp är helt ok, jag har alltid tränat har känt mig fin och i bra form.

    Han sa inte varför han inte tänder på den så nu står jag här och vet varken ut eller in längre! Jag är inte beredd att ändra mig för hans skull, jag förtjänar bättre än så, det vet jag. Men jag kan inte låta bli att undra vad han menar? Jag vill gärna ha er objektiva åsikt. Vad tycker ni om min kropp? Är det något som är uppenbart oattraktivt? Isåfall vad?

    35 år

    164cm. 52kg. Inga barn ännu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-15 19:48

    Jag vill gärna tillägga att jag uppskattar ärlighet men önskar att det hålls en god ton!


    Jag kan bara säga såhär att det är inget fel på den kroppen du har! Jag tycker du har en väldigt fin och attraktiv kropp.
  • Anonym (Paff)
    Anonym (H) skrev 2019-03-15 21:06:47 följande:

    Fast du kanske inte känner honom så bra som du tror. När man dejtar sporadiskt hinner man inte alltid se en persons osympatiska sidor.


    Nej jag antar att du har rätt. Jag trodde det var en toppenkille och hade väl nånstans i hemlighet hoppats på att han kanske kunde vara The One. Men förnedringen han fick mig att känna gör att han är struken nu totalt. Ändå gör det så ont alltihop och självförtroendet har tyvärr fått sig en rejäl törn.
  • EnAnonumius
    jrockyracoon skrev 2019-03-15 20:40:24 följande:

    För det första - din kropp är väldigt sexig och fin.

    För det andra - du behöver kanske jobba lite med din självkänsla så att du inte i alltför stor grad låter andra definiera vem du är och vad du är. Jag fattar att man kanske blir bestört av en sådan oempatisk kommentar, men det säger ändå något om dig att du reagerar så starkt.

    Och även om du hade haft en mindre sexig kropp så hade du varit fantastisk ändå. Bara för att du var du. Livet är för kort för att gå omkring och försöka göra andra till lags.

    Vad gäller mannen, så är det bara att leta vidare. Såna där stolpskott ska man ju behöva träffa några innan man hittar den rätta!


    jrockyracoon skrev 2019-03-15 20:45:44 följande:

    Hans syfte med att säga så kan också vara ett led att manipulera dig. Många män har lärt sig att spela på kvinnors dåliga självkänsla för att få dem att göra vad de önskar.

    Det kan också bottna i en osäkerhet, och han säger det (trots att han mycket väl ser hur sexig du är) för att han inte hanterar situationen.


    Jag håller med, han kunde uttryckt sig bättre.. Med lite mer finess.
    Med det sagt.

    Vem är DU att bestämma den generella smaken hos killar baserat på din subjektiva tyckande om TS kropp?

    Män (och kvinnor) har olika smak på vad som räknas som sexig på en kropp. Trist att du bevisar att du inte kan se detta, att smaken är olika,  med dina inlägg i tråden.

    Nej jag försvar INTE killens sätt att uttrycka sig. Dock så kan du ju inte heller utgå från att killen tyckte den är sexig och ville bara egentligen "spela på kvinnors dåliga självkänsla" och komma med en negativ kommentar om en kvinnas kropp.
    Det finns faktiskt killar som tycker en sådan kropp som TS har är osexiga, medan det finns då killar som tycker en sådan kropp som TS har är sexiga. Smaken är faktiskt som baken, tudelad.

    Men som sagt.
    Vem är DU att bestämma den generella smaken hos killar baserat på din subjektiva tyckande om TS kropp?

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • jrockyracoon
    EnAnonumius skrev 2019-03-16 02:30:25 följande:
    jrockyracoon skrev 2019-03-15 20:45:44 följande:

    Hans syfte med att säga så kan också vara ett led att manipulera dig. Många män har lärt sig att spela på kvinnors dåliga självkänsla för att få dem att göra vad de önskar.

    Det kan också bottna i en osäkerhet, och han säger det (trots att han mycket väl ser hur sexig du är) för att han inte hanterar situationen.


    Jag håller med, han kunde uttryckt sig bättre.. Med lite mer finess.
    Med det sagt.

    Vem är DU att bestämma den generella smaken hos killar baserat på din subjektiva tyckande om TS kropp?

    Män (och kvinnor) har olika smak på vad som räknas som sexig på en kropp. Trist att du bevisar att du inte kan se detta, att smaken är olika,  med dina inlägg i tråden.

    Nej jag försvar INTE killens sätt att uttrycka sig. Dock så kan du ju inte heller utgå från att killen tyckte den är sexig och ville bara egentligen "spela på kvinnors dåliga självkänsla" och komma med en negativ kommentar om en kvinnas kropp.
    Det finns faktiskt killar som tycker en sådan kropp som TS har är osexiga, medan det finns då killar som tycker en sådan kropp som TS har är sexiga. Smaken är faktiskt som baken, tudelad.

    Men som sagt.
    Vem är DU att bestämma den generella smaken hos killar baserat på din subjektiva tyckande om TS kropp?
    Haha, du är väldigt löjlig nu...

    I det första citatet du nämner gav jag min egen åsikt av TS kropp. Jag uttalade mig inte alls för andra män än mig själv. TS efterlyste mäns åsikt av hennes kropp, och jag uttalade mig därför om min. 

    I det andra citatet målade jag upp ett möjligt scenario där TS man tyckte att hon var sexig, men försökte manipulera och styra henne genom att säga att hon inte var det. Visst, det är inte säkert det var så, men det har jag inte heller sagt (fast jag tror min tolkning är betydligt mer sannolik).

    Jag håller med om att det finns killar som har smak som avviker från normen. För egen del gillar jag t.ex. tjejer som har stora munnar, gärna lite skelögda, längre än mig och kortklippta, etc. Men det betyder inte att jag beter mig som en skitstövel mot de kvinnor som inte uppfyller mina ideal.
  • Anonym (moffa)

    Hur kom det upp i samtalet? Helt apropå? Eller som någon sorts förklaring till varför han inte fick upp den..?

    Överlag ganska onödig sak att säga även om det vore sanningen. Bättre att bara göra slut. Om han då inte är psykopat och sa det bara för att såra dig.

  • Anonym (whaat)

    Du har ju sjukt fin kropp! Riktigt avis! Den killen måste ju vara dum i huvet. Dumpa honom.


    Hade jag varit man hade jag ätit dig med hull å hår :)

  • Brian W

    Människan är uppenbart dum i huvudet. Dels för att man inte säger så och dels för att du har en jävla kropp.

  • Anonym (40+ kvinna)

    Du ser bra ut.

    Sen finns det män som föredrar mulligare kvinnor.

    Men hur som haver så säger man inte så.

Svar på tråden Hjälp! Han tänder inte på min kropp!