• Anonym (Undrande)

    Män 50-55, tror ni någon vill ha denna kvinna?

    Trivs som singel men börjar fundera på dejting men vet inte om jag vågar.... vill någon verkligen ha någon som mig..? Finns det någon chans tror ni? Jag är 50 år, frånskild och har tre skolbarn växelvis. Bor i hus, har sommarstuga och båt. Gillar sport och friluftsliv, slalom, segling mm. Har ett bra jobb. Smal med "normalt" utseende tror jag. Tycker humor är viktigt, vill att man har roligt tillsammans. Vill vara särbo. Bor i Stor-Stockholm.

  • Svar på tråden Män 50-55, tror ni någon vill ha denna kvinna?
  • Anonym (U)

    Har barnen samma pappa?

    Det är en fördel att det är ett ex man ska hantera när det gäller praktiska saker runt barnen och inte 3 olika...

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Ich) skrev 2019-03-16 08:48:38 följande:

    Särbo hade varit perfekt. Inte redo att flytta tillsammans med någon som har små barn. Du verkar vara en tänkande och bra kvinna. Så mycket som spelar roll. Vill träffa någon med stor sexlust och som inte kan få nog av njutning.


    Anonym (olika) skrev 2019-03-16 08:01:20 följande:

    Fast nu verkar du ha missuppfattat mitt inlägg helt.

    Du och jag hade varit en urdålig matchning. Att du har barn, villa, stuga, båt, bor i Stockholmsregionen (innerstaden hade varit ännu värre!), allt det kan vara super-positivt för någon annan. Just jag hade valt bort dessa saker.

    Dock finns det säkert massor av personer som finner alla dessa saker attraktivt, dessutom din aktiva och sportiga livsstil, och det är dem du ska rikta in dig på.


    Jodå, jag förstod, det gäller att hitta rätt... har du något förslag på dejtingsida som passar mer för sportfånar..? Tinder verkar fokusera på innerstad, alkohol och korta förbindelser....
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Ich) skrev 2019-03-16 08:48:38 följande:

    Särbo hade varit perfekt. Inte redo att flytta tillsammans med någon som har små barn. Du verkar vara en tänkande och bra kvinna. Så mycket som spelar roll. Vill träffa någon med stor sexlust och som inte kan få nog av njutning.


    Får jag fråga hur gammal du är? Jag har hög sexlust, det är en annan viktig sak faktiskt. Närhet och sex....
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (blondie) skrev 2019-03-16 09:18:41 följande:

    Det är min erfarenhet också, som mogen kvinna på nätdejting.

    Att äga hus betyder att man inte är flyttbar. God ekonomi betyder att man nog är rätt så självständig och inte "behöver" en man. Barnen är nog egentligen inte ett så stort problem, män ser ofta inte partners barn som deras ansvar (grov generalisering, jag vet, ursäkta).


    Tack för svar..... Vilka dejtappar har du provat? Bor du också i Stockholm?
  • Anonym (blondie)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-03-16 09:38:24 följande:
    Tack för svar..... Vilka dejtappar har du provat? Bor du också i Stockholm?
    Bor i ett annat nordiskt land. Har provat match och några andra, speciellt riktade till folk över 40. Jag fick till sist dålig smak i munnen av köttmarknaden och loggade in i verkligheten istället.
  • uhsumkat

    Du gör ett klassiskt fel, berättar bara om yta och saker du äger men säger inget om hur du är som person.
    Söker du någon som tycker om dina saker så hittar du säkert rätt många.

  • Anonym (Ich)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-03-16 09:36:58 följande:
    Får jag fråga hur gammal du är? Jag har hög sexlust, det är en annan viktig sak faktiskt. Närhet och sex....
    Mellan 40 och 50. Längtar efter en varm och välvårdad kvinnokropp. Långa samtal. Ben, bröst, fitta...
  • Anonym (Undrande)
    uhsumkat skrev 2019-03-16 09:54:40 följande:

    Du gör ett klassiskt fel, berättar bara om yta och saker du äger men säger inget om hur du är som person.

    Söker du någon som tycker om dina saker så hittar du säkert rätt många.


    Fast jag upplever att mina barn och mina prylar är problemet, alltså att man inte vill ha någon med allt detta med ?på köpet?.

    Men jag ska absolut tänka på att vara noga med att beskriva mig som person i första hand och inte från yttre förutsättningar. Om jag ger mig ut i dejtingcirkusen.
  • Anonym (yyylll)

    Givetvis är du intressant om du passar in på det mannen söker och du tycks ju dessutom ha ett stabilt liv.
    Jag kollar (kollade)  vid första dejt om det fanns risk för  alkoholproblem eller grava psykiska problem hos henne men annars finns inga hinder oavsett ålder.

    Att känna kärlek har ingen ålder. Jag trodde det när jag gav mig ut på dejting men tro mig - det är precis som när man var tonåring. Enda skillnaden att det inte pippas lika mycket.

  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Kiv (kille)) skrev 2019-03-15 23:55:37 följande:

    Varför skulle inte någon vilja ha dig? Du skriver inget negativ alls.


    Kanske för att män är extremt kräsna och hellre är singlar än tillsammans med en kvinna som är jämnårig eller något äldre.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Ich) skrev 2019-03-16 13:12:25 följande:

    Mellan 40 och 50. Längtar efter en varm och välvårdad kvinnokropp. Långa samtal. Ben, bröst, fitta...


    Har du själv en välvårdad manskropp? Om du verkligen är kritisk? Män tenderar att övervärdera sig själva.
  • Anonym (G)

    Ett tanke som slår mig är att du riskerar att träffa fel man här då du blottar din osäkerhet över dig själv. Många män dras till osäkra kvinnor. Håll huvudet högt, alltid.

  • Anonym (yyylll)

    Du ska vara den du är utan att föreställa dig. Min åsikt. 

  • Anonym (G)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-03-17 08:49:07 följande:

    Kanske för att män är extremt kräsna och hellre är singlar än tillsammans med en kvinna som är jämnårig eller något äldre.


    Detta gäller även kvinnor. Jag är i 40-årsåldern och ligger med killar i 20- årsåldern. Varför kanske ni undrar? Jo för att jag kan. Jag ser bra ut och får fortfarande visa leg på systemet. Killars kroppar och sexualitet i min ålder går inte att jämföra med 20- åringarnas. De kan komma massor med ggr på raken.

    Mitt tips till alla kvinnor: Fråga dig själv vad du vill ha, inte vad männen vill ha!
  • Anonym (G)

    De fördelen med att vara kvinna! Vi kan välja och vraka uppåt och neråt i åldrarna oavsett våt ålder. Män köper sex ovh relationer när ingen vill ha dem.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (G) skrev 2019-03-17 08:56:12 följande:

    Ett tanke som slår mig är att du riskerar att träffa fel man här då du blottar din osäkerhet över dig själv. Många män dras till osäkra kvinnor. Håll huvudet högt, alltid.


    Anonym (yyylll) skrev 2019-03-17 09:27:07 följande:

    Du ska vara den du är utan att föreställa dig. Min åsikt. 


    Så sant. Det som får mig att dra öronen åt mig gällande dejting är att råka ut för sexfixerade och oseriösa människor, bara på svaren i den här tråden ser man ju att många söker sex.
  • Bananböjaren
    Anonym (Undrande) skrev 2019-03-16 05:04:20 följande:
    Men tre barn, stuga och båt? Du ser inte det som negativt? Och att jag vill vara särbo.
    Du är femtio, de flesta tänkande människor borde väl väl förstå att chansen att en femtioåreing har barn sedan tidigare är ganska stor? Jag skulle tveka mera om en femtioåring inte hade barn och fundera på om det kan vara nått fel på denne.
  • Anonym (Kiv (kille))

    Om osäkerheten. Så har varje människa någon del som man är osäker på. Det kan vara kroppsligt,själigt, någon som sa i en känslig tid. När man är som känsligast. Har inte träffa någon som inte har något, att vara osäker på. Det gäller både män och kvinnor.

    Så jag tror att det är viktigare med moral och värderingar. Dom skiljer väldigt mycket istället. Skulle du kunna tänka dig uppfostra andra barn än dina egna? För personen som du är med, har troligen också barn. Förhållande handlar om att kompromissa. Så det är bara tänka. Vad du kan ändra på,och inte.

    Eller har du förefattande tankar att kvinnor är svarta i själen och män är svin.

Svar på tråden Män 50-55, tror ni någon vill ha denna kvinna?