• Anonym (Kaffedraken)

    Hon är galen i presenter

    Har problem med min tjej.

    Hon gillar att ge små presenter till mig och min mamma, även utanför födelsedagar, jul etc. Alltid har hon något att ge. Det kan vara att hon spontanshoppar en t-shirt till mig, erbjuder sig spontant att betala saker åt sina vänner, eller ger påsar med te, godis, krams, annat.

    Till min födelsedag köpte hon en apple watch, jag har knappt ens använt den, än mindre bett om den.

    Problemet jag har med det här är inte att jag inte uppskattar gåvor, men det skapar en spiral där jag känner mig tvungen att ge tillbaka grejer till henne. T.ex har jag köpt en ny mobil och en ny dator till henne. Men detta blir en oändlig cirkel av onödig konsumtion som också kostar. När vi är på marknader etc. så ber hon mig ofta också att köpa saker till henne, och då blir det svårt att stå emot. Hon handlar mössor till sin systers barn, allt möjligt..

    Jag tror att hon är en sk shop-aholic. Hur får jag detta att sluta?

  • Svar på tråden Hon är galen i presenter
  • Anonym (Kaffedraken)

    Som Embereyes skriver, börja med att prata. Kanske gillar hon små överraskningar och den där lilla omtanken, men då kan en gåva bytas ut mot att man gör den andres favoriträtt, dukar fint och tänder ljus en vanlig tisdag och överraskar flickvännen med det när hon kommer från jobbet osv.

  • Anonym (Kaffedraken)
    EmberEyes skrev 2019-03-16 04:10:33 följande:

    Första steget är väl att börja kommunicera med henne.


    Jag har försökt prata med henne och har även blivit arg vid tillfälle och sagt att det är onödigt. Det har i sin tur lett till att hon börjat fråga, ?är det här okej? hela tiden, villket blir lite som att hon tjatar i stället, så det känns inte som att problemet är löst.
Svar på tråden Hon är galen i presenter