• elina678

    Citalopram och alkohol?

    Hej!

    Jag äter citalopram orion 10 mg sen ungefär en månad tillbaka för min ångest/depression. Ikväll ska jag på en fest, en kompis fyller år. Går det att ta en cider eller två när man äter citalopram? (Tänker ju givetvis inte dricka mig stupfull).
    Någon som har några erfarenheter om citalopram kombinerat med alkohol?

  • Svar på tråden Citalopram och alkohol?
  • Linda2barnsmamma
    elina678 skrev 2019-03-16 17:54:15 följande:

    Hej!

    Jag äter citalopram orion 10 mg sen ungefär en månad tillbaka för min ångest/depression. Ikväll ska jag på en fest, en kompis fyller år. Går det att ta en cider eller två när man äter citalopram? (Tänker ju givetvis inte dricka mig stupfull).

    Någon som har några erfarenheter om citalopram kombinerat med alkohol?


    Har ätit det i olika omgångar. Nu har ja ätit det i över 2 år o klarar av att dricka med dom.

    Men... Om du bara ät en månad så skulle ja avråda dig att dricka då medicinen inte nått sin fullständiga effekt fören efter 6 månader. Risken är att du kommer må riktigt dåligt psykiskt, om det är därför du äter dom, om du dricker idag.

    Då upptrappning har en rad olika biverkningar så avråder man från alkohol. :)
  • Asfaltsfall

    Hej!

    Det är absolut inget problem att dricka alkohol när du går på SSRI, så länge du inte knaprar halva burken samtidigt som du sveper en halv vodka, men i det fallet är vanliga huvudvärkstabletter farligare. 10 mg är dessutom en låg dos, så skål. 
    (Men drick med måtta)

    Ha det fint!

Svar på tråden Citalopram och alkohol?