• Anonym (ska jag våga?)
    Äldre 17 Mar 12:50
    304 visningar
    8 svar
    -1
    8
    304

    När dejten blir ett luftslott

    Behöver akut råd angående en lite udda situation jag hamnat i.

    Har sedan ca 3 månader skrivit med en kille på en dejtsida. Vi har haft otroligt mycket och intensiv kontakt. Pratat om allt, anförtrott varann känsliga saker, inspirerat varann, haft väldigt lika intressen  och tankar generellt. Vi har även skickat sexiga bilder vid flera tillfällen och sexchattat flera gånger. Men ingen av oss har känt oss redo att gå in i en ny seriös relation eftersom vi båda är nyseparerade och kände ganska snabbt att vi skulle ta det lugnt.

    Tror båda av oss bara velat fördriva tiden lite eller ha en sexfling med nån. Men mellan oss har det blivit så mycket mer än bara sex. Problemet är att han nu för första gången har sagt att han känner sig redo för att träffa mig. Att han längtar..

    Under den här tiden har det blivit som ett vackert "luftslott"där vi skapat förväntningar och föreställningar om varann. Skickat fina bilder, fantiserat och uttryckt mycket passion osv.

    Nu har jag blivit så rädd för att han ska bli besviken. Att jag inte ska kunna vara denna sexiga, spännande, perfekta kvinna i verkligheten som han förmodligen föreställt sig att jag är?!  Han antyder ofta att jag är just det och ger mig fina komplimanger. Jag är en bra bit äldre än honom och rädd att han inte ska finna mig lika attraktiv i verkligheten. Bilderna visar ju inte allt liksom!

    Har tidigare blivit besviken på dejter när vi väl träffats och det har blivit så tomt efteråt. Men jag har tänkt på denna kille dag och natt i 3 månader...Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden När dejten blir ett luftslott
  • Äldre 17 Mar 13:00
    #1

    Är du orolig just för utseendet eller något annat? Är det utseendet så skoja lite med honom om det och att hoppas ni inte blir besvikna på varandra och kanske vore bra om ni skickade era fulaste bilder till varann så ni är beredda :P

    Eller så väntar du med sex tills han är kär, då ser han inte det du orkar dig för.

  • Äldre 17 Mar 13:06
    #2

    Avdramatisera, ta ett snack och gör det enkelt. Inget är som i fantasin, men mycket kan bli bättre och såklart sämre för den delen.. ses och ha inställningen på att ni ska se hur trista ni faktiskt är i rätt ljus. Antingen blir ni båda positivt överraskade eller också går ni skilda vägar och slottet kan åtminstone släppas.

  • Anonym (ska jag våga?) Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 13:10
    #3
    Meriall skrev 2019-03-17 13:00:43 följande:

    Är du orolig just för utseendet eller något annat? Är det utseendet så skoja lite med honom om det och att hoppas ni inte blir besvikna på varandra och kanske vore bra om ni skickade era fulaste bilder till varann så ni är beredda :P

    Eller så väntar du med sex tills han är kär, då ser han inte det du orkar dig för.


    Tack för rådet:) Jag är nog orolig både för utseendet och att inte vara så fantastisk i verkligheten. Jag har nog framstått som ganska sexig och framåt på nätet. Något jag kan vara när jag känner mig bekväm med någon. Har så klart bara skickat snygga bilder men han har sett en god variation och inga redigerade.

    Tror jag är lite rädd för tomheten som kan uppstå om vi inte klickar. Är ju inte helt säker på att jag kommer att finna honom lika sexig och spännande som han är i min fantasi heller självklart. Det är en risk. Men jag har aldrig väntat så länge innan första dejt förut.
  • Äldre 17 Mar 14:39
    #4

    Du har rätt i att det finns en fara i att bygga upp förväntningar, det blir nästan aldrig som man tänkt då. Men om ni bägge är medvetna om detta kan ni hantera det. För du har inget alternativ, du MÅSTE träffa honom och få klarhet om var ni står. Tänk om han är lika underbar som du tror och du missar honom på grund av din feghet! 
    Inget kan vara värre än det...

  • Anonym (Samma för honom)
    Äldre 17 Mar 17:43
    #6

    Kom ihåg att han troligen är lika osäker och orolig att leva upp till förväntningarna. Ta det lugnt, sänk förväntningarna, prata om det innan, och chansa..

    Vad är det värsta som kan hända om ni ses?

    Vad är det värsta om ni inte träffas..?

  • Äldre 17 Mar 23:15
    #6

    Jag hade börjat samla hundbajs om jag vore i din situation. Det är märkligt hur mycket det kan (för vissa skall väl tilläggas) förbättra både ens chanser och självförtroende på en och samma gång.

  • Anonym (Tjej5­4)
    Äldre 18 Mar 00:50
    #7

    Det gäller bpda hållen. Killen kanske inte lever upp till dina förväntningar?

    3 månader är lång tid och det är lätt att trycka in vackra känslor som inspireras av drömmar. Min erfarenhet är att ett möte IRL ger en annan känsla men alla är ju olika. För vissa funkar detta..

  • Anonym (kfne)
    Äldre 18 Mar 08:28
    #8

    När jag träffade min numera man för första gången hade vi pratat i ett halvår online. Vi spelade samma spel.

    Vi gjorde helt enkelt så att vi sa att vi lägger allt vi byggt upp åt sidan och träffas som vänner och ser vad som händer. Det kändes skönt för båda visade förståelse till att delar av det man kände kunde vara byggt på fantasier.

Svar på tråden När dejten blir ett luftslott