• Anonym (Badankan)

    Hur har ny partner reagerat på era tatueringar?

    Är nyfiken på vilka reaktioner ni fått.

    Dejtar själv och vi hamnar troligen i säng snart, jag har en tatuering och funderar lite på vad reaktionen på den kommer bli.

  • Svar på tråden Hur har ny partner reagerat på era tatueringar?
  • Anonym (negativa)

    Jag har ett par tatueringar, inklusive en som är lite provokativ. De icke-provokativa är vanliga fornnordiska motiv. Har fått en del negativa reaktioner på den lite provokativa. Den sitter på bröstet, så den syns inte förrän tröjan åker av.

  • Fjäril kär

    Min tatuering syns när jag har typ linne och liknande eftersom den sitter på skulderbladet. Det har aldrig stört någon eftersom den har synts tidigt och på så sätt är avdramatiserad. Motivet är en grodprins så den ger oftast bara ett leende.

  • Anonym (Badankan)

    Tack för svar. Min syns inte förrän kläderna åker av så den kommer ju synas där och då. Jag skulle inte säga att motivet är provocerande, men en del verkar ju bli provocerade av tatueringar generellt så lite spännande blir det ju...

  • Anonym (..)

    Har aldrig fått negativa kommentarer av någon om mina tatueringar och då har jag en halv sleeve på ena armen. Sen om du skulle få kritik för din tatuering är det inget som den personen har något att göra med. Det är din kropp, du bestämmer och är du nöjd med din tatuering ska du absolut inte bry dig.

  • Anonym (Badankan)
    Anonym (..) skrev 2019-03-17 20:32:06 följande:

    Har aldrig fått negativa kommentarer av någon om mina tatueringar och då har jag en halv sleeve på ena armen. Sen om du skulle få kritik för din tatuering är det inget som den personen har något att göra med. Det är din kropp, du bestämmer och är du nöjd med din tatuering ska du absolut inte bry dig.


    Så är det ju, sant. Men jag kommer bli besviken om jag får negativa kommentar för då har jag missbedömt denna potentiella partner.
  • Anonym (Flower)

    Kan du inte fråga innan bara vad personen tycker om tatueringar?

  • Anonym (Öhh)

    Tattisar är rent allmänt jävligt avtändande då det tyder på mindre förstånd.
    Att göra en permanent förändring på kroppen är rent obegåvat.
    Dessutom görs en stor del i rent mode-syfte. Vilka vet ens vad de fornnordiska symbolerna betyder?? Men - de ser kanske frän ut.???
    Kommer att få skit för detta men - låt folk vara korkade! Blir mer luft åt oss andra ...

  • Anonym (juju)
    Anonym (Badankan) skrev 2019-03-17 18:33:39 följande:

    Är nyfiken på vilka reaktioner ni fått.

    Dejtar själv och vi hamnar troligen i säng snart, jag har en tatuering och funderar lite på vad reaktionen på den kommer bli.


    Hos mig hade det aldrig funkat med tatuering då jag allmänt tycker att svaga människor tatuerar sig.
  • Anonym (nad)

    Ingen som reagerar direkt, fast har en del inklusive händer och hals så blir väl inte en överraskning.

  • Anonym (Badankan)
    Anonym (Flower) skrev 2019-03-17 20:43:03 följande:

    Kan du inte fråga innan bara vad personen tycker om tatueringar?


    Anonym (Öhh) skrev 2019-03-17 21:00:22 följande:

    Tattisar är rent allmänt jävligt avtändande då det tyder på mindre förstånd.

    Att göra en permanent förändring på kroppen är rent obegåvat.

    Dessutom görs en stor del i rent mode-syfte. Vilka vet ens vad de fornnordiska symbolerna betyder?? Men - de ser kanske frän ut.???

    Kommer att få skit för detta men - låt folk vara korkade! Blir mer luft åt oss andra ...


    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 21:11:08 följande:

    Hos mig hade det aldrig funkat med tatuering då jag allmänt tycker att svaga människor tatuerar sig.


    Jag inser att det kan vara en dealbreaker, är det det så är vi fel för varandra. As simple as that. Jag gissar att det inte är många som tror att jag är tatuerad. Så det ska bli intressant.
  • Anonym (juju)
    Anonym (Badankan) skrev 2019-03-17 21:36:44 följande:
    Anonym (Öhh) skrev 2019-03-17 21:00:22 följande:

    Tattisar är rent allmänt jävligt avtändande då det tyder på mindre förstånd.

    Att göra en permanent förändring på kroppen är rent obegåvat.

    Dessutom görs en stor del i rent mode-syfte. Vilka vet ens vad de fornnordiska symbolerna betyder?? Men - de ser kanske frän ut.???

    Kommer att få skit för detta men - låt folk vara korkade! Blir mer luft åt oss andra ...


    Jag inser att det kan vara en dealbreaker, är det det så är vi fel för varandra. As simple as that. Jag gissar att det inte är många som tror att jag är tatuerad. Så det ska bli intressant.
    Vad ska bli intressant? 
  • Anonym (juju)
    Anonym (Öhh) skrev 2019-03-17 21:00:22 följande:

    Tattisar är rent allmänt jävligt avtändande då det tyder på mindre förstånd.
    Att göra en permanent förändring på kroppen är rent obegåvat.
    Dessutom görs en stor del i rent mode-syfte. Vilka vet ens vad de fornnordiska symbolerna betyder?? Men - de ser kanske frän ut.???
    Kommer att få skit för detta men - låt folk vara korkade! Blir mer luft åt oss andra ...


    Håller med dig!
  • Dragonkiller
    Fjäril kär skrev 2019-03-17 19:00:23 följande:

    Min tatuering syns när jag har typ linne och liknande eftersom den sitter på skulderbladet. Det har aldrig stört någon eftersom den har synts tidigt och på så sätt är avdramatiserad. Motivet är en grodprins så den ger oftast bara ett leende.


    Låter trevligt!
  • Anonym (Hp)

    Mina syndes på bilderna jag hade på dejtingsidan. Han skrev att det var sexigt med tatueringar och när vi sågs sa han att det var snyggt. Idag är vi sambos och han ska tatuera sig snart med. :)

  • Anonym (Badankan)
    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 21:53:14 följande:

    Vad ska bli intressant? 


    Att se om det blir någon reaktion på min tatuering. Min gissning är att det inte blir någon särskild reaktion alls då jag dejtar en person med öppet sinnelag, men jag vet ju inte hur jag bedömt personligheten.
  • Dragonkiller
    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 21:11:08 följande:
    Hos mig hade det aldrig funkat med tatuering då jag allmänt tycker att svaga människor tatuerar sig.
    Varför tycker du att människor är svaga för att de tatuerar sig? Jag är tatuerad och jag är ingen svag människa tro mig! Min fru gillar inte tatueringar men jag gör det och jag ska ha fler!
  • Anonym (juju)
    Anonym (Badankan) skrev 2019-03-18 05:39:58 följande:
    Att se om det blir någon reaktion på min tatuering. Min gissning är att det inte blir någon särskild reaktion alls då jag dejtar en person med öppet sinnelag, men jag vet ju inte hur jag bedömt personligheten.
    jaha berätta gärna hur det gick men jag tror det kommer gå jätte bra lycka till :)
  • Anonym (juju)
    Dragonkiller skrev 2019-03-18 09:25:06 följande:
    Varför tycker du att människor är svaga för att de tatuerar sig? Jag är tatuerad och jag är ingen svag människa tro mig! Min fru gillar inte tatueringar men jag gör det och jag ska ha fler!
    För att tatuera sig är en mode och man följer andras destruktiva spår.
    Jag är tyvärr inte troende så jag kan inte tro dig.
    Hade jag varit troende hade gått till kyrkan istället.
    vilken stark fru du har.
    Lycka till med flera tatueringar. 
  • Anonym (Jones)

    Det jag finner avtändande med tatueringar är om de är för stora , är upprörande motiv eller sitter i ansiktet, på händerna eller liknande. Upprörande motiv kan tex vara något fornnordiskt i kombination med extrema politiska åsikter. Jag vill inte bli förknippad med sånt.

    Om nån är så korkad och tatuerar en kuk, en ekivok mening eller pinupbrud så får det stå för den personen. Men det stör inte mig.

  • Fjäril Vingad

    Han har ju självklart noterat att de finns. Inget vi direkt diskuterar. De har inte varit något hinder för vårt sexliv.

Svar på tråden Hur har ny partner reagerat på era tatueringar?