• Anonym (onemanwoman)

    Kan ni vara intresserade av mer än 1 i taget?

    Efter mycket dejtande och snackande med hundratals på olika dejtsidor har jag insett att jag endast kan vara intresserad av en person åt gången och lägger på så sätt ner alla andra som visar intresse. Kanske inte så praktiskt men det är så jag funkar. Vet att det minskar mina chanser betydligt men min känslor kan bara fokusera på en åt gången...

    Hur är det för er? T ex om ni är på en dejtingsida- Hur många brukar ni vara intresserade av samtidigt? Känner ni lika mycket för alla eller har en favorit?

    Verkar som det är vanligt att ha flera kk´s och variera mellan?

  • Svar på tråden Kan ni vara intresserade av mer än 1 i taget?
  • elin1989

    Jag kan definitivt vara intresserad av mer än en person åt gången. Alla mina relationer har varit monogama, men egentligen skulle jag nog kunna ha mer än ett förhållande åt gången. Är  inte intresserad av kk-relationer men träffar ofta flera män samtidigt för att se hur det utvecklas typ. 

  • Dragonkiller
    elin1989 skrev 2019-03-18 22:39:09 följande:

    Jag kan definitivt vara intresserad av mer än en person åt gången. Alla mina relationer har varit monogama, men egentligen skulle jag nog kunna ha mer än ett förhållande åt gången. Är  inte intresserad av kk-relationer men träffar ofta flera män samtidigt för att se hur det utvecklas typ. 


    Skulle du kunna tänka dig att s-chatta med?
  • Anonym (H)

    Jag är likadan. Jag fokuserar på en person i taget och börjar med den som jag har bäst magkänsla för och som jag är mest intresserad av! Brukar ta en paus med nätdejtandet då tills han har bevisat att han inte är nåt att ha.. Då tar jag upp dejtandet med andra igen! Så vill jag själv bli behandlad och gör därför så mot andra.

  • Xzx

    Om jag är Väldigt intresserad så brukar det bli en åt gången. Är det mer måttligt finns det utrymme för fler!

    Har tidigare haft en öppen relation, för att man blir attraherad av andra, trots att man har en partner man älskar, är ingen hemlighet! Så attraktion kan jag uppleva oavsett, men intresse, nja. Det är det lite annat med för min del =)

  • Tom Araya
    Anonym (onemanwoman) skrev 2019-03-18 22:21:53 följande:

    Efter mycket dejtande och snackande med hundratals på olika dejtsidor har jag insett att jag endast kan vara intresserad av en person åt gången och lägger på så sätt ner alla andra som visar intresse. Kanske inte så praktiskt men det är så jag funkar. Vet att det minskar mina chanser betydligt men min känslor kan bara fokusera på en åt gången...

    Hur är det för er? T ex om ni är på en dejtingsida- Hur många brukar ni vara intresserade av samtidigt? Känner ni lika mycket för alla eller har en favorit?

    Verkar som det är vanligt att ha flera kk´s och variera mellan?


    Jag har inga problem att ha intresse av och kontakt med flera samtidigt.

    Jag måste ha starka känslor och känna att det är något att satsa på, för att kunna fokusera på endast en.
  • Anonym (Enda)

    Jag är rätt hypermonogam och kan definitivt bara vara intresserad av en person åt gången. Har varit tillsammans med min pojkvän i drygt ett år och under hela den tiden har jag aldrig ens fantiserat om att vara med någon annan, blotta tanken på det känns motbjudande! Om jag är intresserad av någon så är det som att jag helst stänger av alla känslor för andra personer (både romantiskt och sexuellt), den personen är allt jag vill ha.

  • Anonym (Kvinna35)

    Jag kan vara intresserad av flera personer på en gång. Det har inte alltid varit på det viset utan det är något som ändrat för mig när jag blivit äldre. För mig är det inte ett problem att dejta flera på en gång men jag gör det sällan för jag tycker det är svårt att få tiden att räcka till. Om jag på riktigt blir kär i någon slutar jag vara intresserad av andra. Det sker vanligtvis gradvis och jag märker hur jag sakta tappar intresser för de andra och mina tankar och dagdrömmar börjar kretsa kring en person.

  • Anonym (Även)
    Anonym (onemanwoman) skrev 2019-03-18 22:21:53 följande:

    Verkar som det är vanligt att ha flera kk´s och variera mellan?


    Även bland tjejer?
  • Anonym (Även)
    Anonym (onemanwoman) skrev 2019-03-18 22:21:53 följande:

    Verkar som det är vanligt att ha flera kk´s och variera mellan?


    Även bland tjejer?
  • Anonym (onemanwoman)
    Anonym (Även) skrev 2019-03-19 10:23:53 följande:
    Även bland tjejer?
    Ja speciellt bland de yngre.
  • Anonym (Även)
    Anonym (onemanwoman) skrev 2019-03-19 10:49:20 följande:
    Ja speciellt bland de yngre.
    Har du har diskuterat det med tjejerna annars hur märker du att det är så 
  • Anonym (onemanwoman)
    Anonym (Även) skrev 2019-03-19 10:53:12 följande:
    Har du har diskuterat det med tjejerna annars hur märker du att det är så 
    Ja jag har många kvinnliga vänner och tonåringar i mitt liv. Följer också många bloggar och poddar där detta diskuteras frekvent.
  • Anonym (Även)
    Anonym (onemanwoman) skrev 2019-03-19 11:19:34 följande:
    Ja jag har många kvinnliga vänner och tonåringar i mitt liv. Följer också många bloggar och poddar där detta diskuteras frekvent.
    vilka poddar är det. Så  många tjejer tycker att din åsikt är intressant diskuterar du en del om detta 
Svar på tråden Kan ni vara intresserade av mer än 1 i taget?