• Anonym (Codemaster)

    Flesta män dumma i huvudet?

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.
    Rätt man.
    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 
    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.
    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.
    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?

  • Svar på tråden Flesta män dumma i huvudet?
  • Anonym (!)

    Nej om männen är normala tycker jag bara är trevligt, även om jag inte är intresserad. Också ger jag dem ett plus för att de är modiga. Och om man får en komplimang är det ju bara trevligt, tycker inte män ska vara så rädda. De flesta tjejer jag känner, känner samma sak. Bara mannen gör det på ett trevligt sätt så

  • Anonym (Romantisk)
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:08:40 följande:

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.
    Rätt man.
    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 
    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.
    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.
    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?


    Om en normal och trevlig man visar intresse för mig på ett diskret sätt, förstår jag ofta inte ens att det är intresse. Då tänker jag bara att han är normal och trevlig.

    Omdömen i stil med att "han måste vara idiot" orsakas av helt andra beteenden. 

    Om jag till sist fattar att han kanske är intresserad tycker jag mest att det är positivt. Den mest negativa känslan mot en trevlig kille som visar intresse är möjligtvis att man tycker lite synd om honom om man vet att det aldrig kan bli något.

    Är det en otrevlig snubbe som visar intresse så tycker man ju redan att han är en idiot. Då kanske man undrar hur kan inbilla sig något. 

    Men så länge som han är just normal och trevlig så tänker man inte sådär som du ger exempel på. 
  • Anonym (Codemaster)
    Anonym (Romantisk) skrev 2019-03-19 10:24:39 följande:
    Om jag till sist fattar att han kanske är intresserad tycker jag mest att det är positivt. Den mest negativa känslan mot en trevlig kille som visar intresse är möjligtvis att man tycker lite synd om honom om man vet att det aldrig kan bli något.
    Ja, hon jag försökte med senast tyckte nog synd om mig. Hon visade tydligt att hon inte tyckte det var jobbigt att vara ensam med mig. När jag erbjöd mig att göra en sak så hon kunde gå hem så stannade hon kvar. Men det var nog mest medlidande, att hon inte ville jag skulle känna att jag var obehaglig.
  • Anonym (-)
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:08:40 följande:

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.
    Rätt man.
    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 
    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.
    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.
    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?


    1. "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" skulle jag bara tänka om någon som upprepade gånger raggar på mig trots att han vet att jag har man.
    2. För att jag ska tänka: "han måste vara idiot" krävs det ju att han beter sig som en idiot. Där kvalar inte "bete sig trevligt och tar ett nej bra" in.

    Tror ingen normal kvinna skulle reagera så som du är orolig för. Det första låter lite som jag var orolig över att killar skulle tänka när jag var tonåring. Kanske att någon skulle kunna gjort det då, men väldigt få vuxna personer resonerar så.
  • Anonym (jorden är platt)

    Jag tänker ofta så. Vad som förvånar mig mest med män är deras brist på självkritik och förmåga att bedöma sannolikheter att en kvinna ska vara intresserad av honom.

    En enkel sak är utseende och klädstil som berättat väldigt mycket om en person, på samma sätt personlighet, livsval, umgängeskrets osv.
    Jag har alltid haft ett väldigt speciellt utseende, man kan kalla det åt alternativa hållet där min vänskapskrets huvudsakligen haft svarta kläder, tatueringar, piercings, färgat hår, hållit på med musik och konst osv, ändå har jag blivit uppraggad av finansmän i kostym, oansenliga män i t-shirt och stormarknadsjeans, skalliga män som kunnat vara min pappor, farfäder och alla typer däremellan. När jag förklarat situationen att vi nog inte har något gemensamt och att de inte är min typ av kille har jag bemötts av frågetecken och argument som att det är personlighet som räknas och att de också gillar rockmusik och har en liten tatuering på förra flickvännens namn eh???

    Mäns urskiljningsförmåga är obefintlig och det gör dem till idioter i mina ögon!

    Ofta vill jag bara SKRIKA "take a look at yourself" och bränna av dem ordentligt...men gör naturligtvis inte det.

  • Meriall

    Nä jag blir smickrad oavsett om det är irl. Ja kanske inte av 65åriga fyllot på busshållplatsen men annars.

    På dejtingsidor är det en annan sak.

  • Anonym (Romantisk)
    Anonym (jorden är platt) skrev 2019-03-19 10:45:06 följande:

    Jag tänker ofta så. Vad som förvånar mig mest med män är deras brist på självkritik och förmåga att bedöma sannolikheter att en kvinna ska vara intresserad av honom.

    En enkel sak är utseende och klädstil som berättat väldigt mycket om en person, på samma sätt personlighet, livsval, umgängeskrets osv.
    Jag har alltid haft ett väldigt speciellt utseende, man kan kalla det åt alternativa hållet där min vänskapskrets huvudsakligen haft svarta kläder, tatueringar, piercings, färgat hår, hållit på med musik och konst osv, ändå har jag blivit uppraggad av finansmän i kostym, oansenliga män i t-shirt och stormarknadsjeans, skalliga män som kunnat vara min pappor, farfäder och alla typer däremellan. När jag förklarat situationen att vi nog inte har något gemensamt och att de inte är min typ av kille har jag bemötts av frågetecken och argument som att det är personlighet som räknas och att de också gillar rockmusik och har en liten tatuering på förra flickvännens namn eh???

    Mäns urskiljningsförmåga är obefintlig och det gör dem till idioter i mina ögon!

    Ofta vill jag bara SKRIKA "take a look at yourself" och bränna av dem ordentligt...men gör naturligtvis inte det.


    Lite lustigt, jag tycker det t o m är aningen mer smickrande om män som har en helt annan stil än jag själv visar intresse. 

    Okej, ovårdade sluskar är ju aldrig trevligt. Men annars så. Jag har oftast enkla kvinnliga kläder med ganska mycket färg. Inga märkeskläder. Det kan vara en rosa blus och jeans eller en rak klänning med blommor. Enkel men kvinnlig frisyr. Måttligt med smink. Jag ser ut som the girl next door. 

    Desto roligare när mycket mer utstuderade killar visar intresse! Det är inte så vanligt. Det är mest killar som har lika vardaglig stil som jag själv som gör det. Men ibland kommer det fram en klassisk mc-snubbe med jätteskägg och piercingar eller en hantverkarkille full med tatueringar.

    Inte alls min stil rent utseendemässigt och vi lär inte passa så bra ihop men inte dömer jag ut dem för det! Då tycker jag de är öppensinnade och lite kaxiga som går utanför sin egen norm. 
  • Anonym (jorden är platt)
    Anonym (Romantisk) skrev 2019-03-19 19:25:16 följande:
    Lite lustigt, jag tycker det t o m är aningen mer smickrande om män som har en helt annan stil än jag själv visar intresse. 

    Okej, ovårdade sluskar är ju aldrig trevligt. Men annars så. Jag har oftast enkla kvinnliga kläder med ganska mycket färg. Inga märkeskläder. Det kan vara en rosa blus och jeans eller en rak klänning med blommor. Enkel men kvinnlig frisyr. Måttligt med smink. Jag ser ut som the girl next door. 

    Desto roligare när mycket mer utstuderade killar visar intresse! Det är inte så vanligt. Det är mest killar som har lika vardaglig stil som jag själv som gör det. Men ibland kommer det fram en klassisk mc-snubbe med jätteskägg och piercingar eller en hantverkarkille full med tatueringar.

    Inte alls min stil rent utseendemässigt och vi lär inte passa så bra ihop men inte dömer jag ut dem för det! Då tycker jag de är öppensinnade och lite kaxiga som går utanför sin egen norm. 
    Sannolikheten att man skulle ha något gemensamt att bygga på är 0. Så den kaxigheten ger jag inte mycket för. Kanske annorlunda om man möts i ett sammanhang där man lär känna varann först. Ibland kan ju oansenliga kläder dölja en diamant även om jag ändå skulle störa mig på kläderna och tacka nej.
  • Anonym (B24)
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:08:40 följande:

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.
    Rätt man.
    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 
    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.
    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.
    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?


    De flesta killar är dumma och nästan alla är puckade med alkohol i kroppen. Och de flesta är rasistiska, mer eller mindre. Så mycket smygrasism idag.

    Njuter av män som inte får knulla.
  • Mimosa86
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:08:40 följande:

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.

    Rätt man.

    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 

    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.

    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.

    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?


    Inte alls. Det är väldigt trevligt när någon visar intresse!

    Vem skulle inte tycka om det?

    Problemet blir ju om det uppkommer i samband med alkohol och ofrivilligt kladdande elller man känner sig trängd och obekväm. Eller att personen inte accepterar ett nej (vilket ofta händer). Då är man inte vänligt inställd.
  • Anonym (Raggari)
    Anonym (Romantisk) skrev 2019-03-19 19:25:16 följande:

    Lite lustigt, jag tycker det t o m är aningen mer smickrande om män som har en helt annan stil än jag själv visar intresse. 

    Okej, ovårdade sluskar är ju aldrig trevligt. Men annars så. Jag har oftast enkla kvinnliga kläder med ganska mycket färg. Inga märkeskläder. Det kan vara en rosa blus och jeans eller en rak klänning med blommor. Enkel men kvinnlig frisyr. Måttligt med smink. Jag ser ut som the girl next door. 

    Desto roligare när mycket mer utstuderade killar visar intresse! Det är inte så vanligt. Det är mest killar som har lika vardaglig stil som jag själv som gör det. Men ibland kommer det fram en klassisk mc-snubbe med jätteskägg och piercingar eller en hantverkarkille full med tatueringar.

    Inte alls min stil rent utseendemässigt och vi lär inte passa så bra ihop men inte dömer jag ut dem för det! Då tycker jag de är öppensinnade och lite kaxiga som går utanför sin egen norm. 


    Låter som om du blir uppraggad till hö o vä...

    Så är nog inte verkligheten. Rent hypotetiskt skulle din historia stämma men så ofta vågar sig inte män i Sverige fram till okända människor. Annat än på nätet för där finns inga hämningar.
  • Anonym (Svårt det där)

    När jag var 50kg lättare störde jag mig på det nu saknar jag det... att en aldrig kan bli nöjd :D En skulle kunna önska någon slags fördelning av den sortens uppmärksamhet...

  • riboflavin
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:08:40 följande:

    Jag tror att kvinnor gillar uppskattning från män.

    Rätt man.

    Men de män som försöker med er, som ni inte är intresserade av, vad tänker ni om dom? 

    Nu menar jag inte äckliga raggförsök.

    Utan en trevlig man som visar intresse, och kan ta ett nej.

    Tänker ni nån gång "hur fan kan han tro att han har nåt här att hämta" eller "han måste vara idiot"?


    Nej, en person som respekterar om jag inte är intresserad skulle jag aldrig tänka illa om, snarare skulle det kanske vara det som tippar vågen. Visst han kanske inte var 100% min typ men man ska inte förringa att den typen av respektfulla män inte växer på träd.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Romantisk)
    Anonym (Raggari) skrev 2019-03-20 08:42:49 följande:
    Låter som om du blir uppraggad till hö o vä...

    Så är nog inte verkligheten. Rent hypotetiskt skulle din historia stämma men så ofta vågar sig inte män i Sverige fram till okända människor. Annat än på nätet för där finns inga hämningar.
    Jag blir verkligen inte uppraggad till höger och vänster. Det har jag aldrig blivit . Jag är 45 år och de exempel jag beskriver han hänt kanske tre fyra gånger under min livstid. Men jag minns dem desto bättre.
  • Fjäril Vingad

    Jag får en del raggningsförsök och vissa är mer ok och vissa är bara... well, ruskiga. Jag är 45, 17-åringar intresserar mig liksom inte!

    Görs det med respekt och en ärlig vilja att vilja lära känna mig mm så är det trevligt.

  • Anonym (Glenn)

    Jag som man utgår från att de flesta kvinnor skulle tänka så om mig, därför jag aldrig försöker ragga eller visa intresse. Det blir bäst så för båda parter.

Svar på tråden Flesta män dumma i huvudet?