• Anonym (Codem­aster)
    Äldre 19 Mar 10:15
    443 visningar
    16 svar
    16
    443

    Vad ska man gå efter innan man visar intresse?

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.
    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.

  • Svar på tråden Vad ska man gå efter innan man visar intresse?
  • Anonym (Pinne­n)
    Äldre 19 Mar 10:28
    #1

    Är i samma situation (fast jag är tjej - men är intresserad av en annan tjej).

    Så jag följer din tråd.

  • Äldre 19 Mar 10:29
    #2
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:15:04 följande:

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.
    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.


    Förstår inte riktigt frågan? Vad man ska gå efter...?
    Menar du innan man är säker på sin sak att ta relationen till nästa (seriösa) nivå?
  • Anonym (Codem­aster) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 10:37
    #3
    Confused87 skrev 2019-03-19 10:29:11 följande:
    Förstår inte riktigt frågan? Vad man ska gå efter...?
    Menar du innan man är säker på sin sak att ta relationen till nästa (seriösa) nivå?
    Innan man ens gör ett försök, frågar om hon vill ses.
  • Äldre 19 Mar 10:40
    #4
    +1
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:15:04 följande:

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.
    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.


    Steg ett är att du måste inse att det sällan går direkt från första kontakt till seriöst. Det är en resa därimellan där man lär känna varandra, utbyter erfarenheter, ser om det finns djupare känslor och gemenskap, att man passar ihop och har liknande syn på livet mm.

    Har man kommit så pass långt att man känner varandra, gjort saker tillsammans, har roligt ihop mm så brukar detta med att bli seriös komma av sig själv.

    Att tro att man kan glida runt och plötsligt ska det stå en tjej där som är seriöst intresserad av dig och som kommer ge en hemlig signal så du förstår är rätt naivt och sällan framgångsrikt.


  • Äldre 19 Mar 10:42
    #5
    +1
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:37:03 följande:
    Innan man ens gör ett försök, frågar om hon vill ses.
    Är du intresserad, hon inte verkat totalt avig mot dig så fråga.

    Undantag - hon har som jobb att vara trevlig mot dig och det finns mycket att förlora på att fråga, t ex en vänskapsrelation eller en kollega.


  • Äldre 19 Mar 10:45
    #6
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:37:03 följande:
    Innan man ens gör ett försök, frågar om hon vill ses.
    Innan en första dejt alltså? Jag tar nog inte det så allvarligt, skulle räcka att vara nyfiken på personen och lära känna den mer. Ett visst mått av attraktion förstås, men sånt kan öka när man väl lära känna personen. Låter som att du är på god väg att veta om du vill ha en relation eller inte med tilltänkta person om du följer dina kriterier. Eller iallafall får en väldigt trevlig första dejt! Glad
  • Anonym (Codem­aster) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 11:12
    #7
    Confused87 skrev 2019-03-19 10:45:45 följande:
    Innan en första dejt alltså? Jag tar nog inte det så allvarligt, skulle räcka att vara nyfiken på personen och lära känna den mer. Ett visst mått av attraktion förstås, men sånt kan öka när man väl lära känna personen. Låter som att du är på god väg att veta om du vill ha en relation eller inte med tilltänkta person om du följer dina kriterier. Eller iallafall får en väldigt trevlig första dejt! Glad
    I mitt fall har det inte räckt. Det är som att nåt saknas hos mig. Jag verkar inte ha förståelse för vilka tjejer jag har chans på. Jag har varit attraherad, nyfiken på tjejen, känner henne. Och tror hon känner samma. Men jag har alltid fel.
  • Äldre 19 Mar 11:23
    #8
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 11:12:53 följande:
    I mitt fall har det inte räckt. Det är som att nåt saknas hos mig. Jag verkar inte ha förståelse för vilka tjejer jag har chans på. Jag har varit attraherad, nyfiken på tjejen, känner henne. Och tror hon känner samma. Men jag har alltid fel.
    Berätta om något fall men inte när det rör sig någon du jobbar med eller som har som jobb att vara trevlig mot dig?


  • Anonym (Maria­)
    Äldre 19 Mar 11:34
    #9
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:15:04 följande:

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.

    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.


    Jag vill ha raka puckar. Är du intresserad så visa det tydligt, kom med komplimanger, säg att du vill lära känna mig, säg att jag är snygg osv osv.

    Jag hatar gissningslekar och vill veta varför det plötsligt är en kille efter mig. Då blir det mycket lättare för mig att fundera på vad jag faktiskt känner eller inte.
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 19 Mar 11:34
    #10
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:15:04 följande:

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.

    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.


    Jag vill ha raka puckar. Är du intresserad så visa det tydligt, kom med komplimanger, säg att du vill lära känna mig, säg att jag är snygg osv osv.

    Jag hatar gissningslekar och vill veta varför det plötsligt är en kille efter mig. Då blir det mycket lättare för mig att fundera på vad jag faktiskt känner eller inte.
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 19 Mar 11:34
    #11
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 10:15:04 följande:

    Vill höra från tjejer vad ni tycker att en man ska gå efter, innan han visar intresse för en tjej han vill ha nåt seriöst med.

    För mig har det varit så att jag känt mig attraherad, sen att jag tyckt om henne som person. Känt att hon varit nån jag skulle vilja träffa oftare, prata med, uppleva saker tillsammans.


    Jag vill ha raka puckar. Är du intresserad så visa det tydligt, kom med komplimanger, säg att du vill lära känna mig, säg att jag är snygg osv osv.

    Jag hatar gissningslekar och vill veta varför det plötsligt är en kille efter mig. Då blir det mycket lättare för mig att fundera på vad jag faktiskt känner eller inte.
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 19 Mar 11:41
    #12
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 11:12:53 följande:

    I mitt fall har det inte räckt. Det är som att nåt saknas hos mig. Jag verkar inte ha förståelse för vilka tjejer jag hiar chans på. Jag har varit attraherad, nyfiken på tjejen, känner henne. Och tror hon känner samma. Men jag har alltid fel.


    Ibland kan det visst finnas intresse men ibland är det inte lämpligt att inleda något. Jag har ibland nekat killar på jobbet för att det varit klart olämpligt att dejta. Även om intresset varit ömsesidigt.
  • Anonym (Codem­aster) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 11:43
    #13
    Anonym (Pinnen) skrev 2019-03-19 10:28:27 följande:

    Är i samma situation (fast jag är tjej - men är intresserad av en annan tjej).

    Så jag följer din tråd.


    Jag tror det blir helt annorlunda om det är en kille som ska försöka med en tjej.
  • Anonym (Attra­ktion.­.)
    Äldre 19 Mar 13:02
    #14

    Håller med Maria. Jag uppskattat raka puckar och inget "gameplay".. det gör mig irriterad och trött.

    Är någon intresserad så visar den det tänker jag..

  • Äldre 19 Mar 14:44
    #15

    Om hon är trevlig, var trevlig tillbaka. Men förutsätt att hon är trevlig för att hon är trevlig, inget annat. Vill hon något mer kommer hon att låta dig få veta det.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Äldre 20 Mar 22:17
    #16

    Har hon visat intresse tillbaka?

    Jag håller med föregående talare, raka puckar.
    Jag är själv sämst på att ta hintar och det blir lättare om man bara kör rakt från början. 

    Fråga om hon vill ta en fika någon dag men ja komplimanger som gör att du sticker ut från övriga vänner. Sen avvakta och se hur hon svarar på dem Skrattande

Svar på tråden Vad ska man gå efter innan man visar intresse?