• Annars Karlos

    Min tonåring gillar transor?

    Hej all ni på familjeliv. Ett par dagar sen när min son (15 år) gick till skolan hade han glömt att loga utt från sin dator. Jag tog då denn chans för att se vad han håller på med när jag inte är hemma och kollade runt lite på hans dator. Då hittade jag helt plötsligt en map full med tecknad trans porr! 
    Jag har inte vågat konfrontera honom angående det och nu frågar jag er, vad ska jag göra?
  • Svar på tråden Min tonåring gillar transor?
  • Anonym (...)

    Du ska inte göra något, glöm det bara :) Sånt där går i perioder och risken att han som vuxen enbart kan ha relationer med transsexuella är typ noll.

    Jag tittade på enbart gayporr ett tag i tonåren (är kvinna). Har helt normal familj/man idag. Min killkompis tittade bara på catgirls dvs katt-människo-tjejer. Han har aldrig varit intresserad av ngt annat än vanliga tjejer i verkligheten.

    Släpp det bara :) Prata inte om det. Man funderar och experimenterar som tonåring.

  • 8airam8

    Du slutar att lägga dig i din tonårings sexuella preferenser. Det är vad du gör.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Julie)

    Så länge han inte knarkar eller kollar på grov våldsporr så tycker jag att han får vara ifred!!
    Vilken var anledningen till att du ville kolla igenom hans dator??
    Kan förstå att man gör det om man misstänker att hen håller på med något fuffens, men annars?

  • Anonym (Gaytjej)

    Jag är lesbisk och kollar enbart på kinky heteroporr.

    Tror inte att du behöver bekymra dig. Kanske har han transtendenser, kanske inte. Vad spelar det för roll egentligen? Du lär bli varse det i sinom tid iaf.

  • demokrati1995

    Fel.

    Det är dataintrång att smygkolla i andras datorer eller digitala inloggningar.

  • demokrati1995
    Anonym (...) skrev 2019-03-19 11:15:20 följande:

    Du ska inte göra något, glöm det bara :) Sånt där går i perioder och risken att han som vuxen enbart kan ha relationer med transsexuella är typ noll.

    Jag tittade på enbart gayporr ett tag i tonåren (är kvinna). Har helt normal familj/man idag. Min killkompis tittade bara på catgirls dvs katt-människo-tjejer. Han har aldrig varit intresserad av ngt annat än vanliga tjejer i verkligheten.

    Släpp det bara :) Prata inte om det. Man funderar och experimenterar som tonåring.


    Ni får ju ha en åsikt.

    Men vadå risken och att du är normal då du inte kollar på gayporr mer?

    Han får ju ha relationer enbart med transsexuella om han vill så...?
  • Anonym (Gaytjej)
    demokrati1995 skrev 2019-03-19 12:09:08 följande:

    Ni får ju ha en åsikt.

    Men vadå risken och att du är normal då du inte kollar på gayporr mer?

    Han får ju ha relationer enbart med transsexuella om han vill så...?


  • BurningDiamond

    Varför "tog du chansen" att kolla hans dator? Håller han på med droger eller är grovt kriminell, eller möjligtvis djupt deprimerad och suicid? Eller är du bara en usel förälder som inte kan respektera ditt barns integritet?

    Vad hade du gjort om du hittat "vanlig hetero cis" mjuk-porr,  vad hade du gjort då? Agera på exakt samma sätt nu.

  • Anonym (Hm)
    BurningDiamond skrev 2019-03-19 14:57:25 följande:

    Varför "tog du chansen" att kolla hans dator? Håller han på med droger eller är grovt kriminell, eller möjligtvis djupt deprimerad och suicid? Eller är du bara en usel förälder som inte kan respektera ditt barns integritet?

    Vad hade du gjort om du hittat "vanlig hetero cis" mjuk-porr,  vad hade du gjort då? Agera på exakt samma sätt nu.


    Visst att det är fel att snoka men jag tycker ändå att det är viktigt att ha lite koll vad ens barn gör online. Finns så mycket skit online nu för tiden!
  • BurningDiamond
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-19 15:18:17 följande:
    Visst att det är fel att snoka men jag tycker ändå att det är viktigt att ha lite koll vad ens barn gör online. Finns så mycket skit online nu för tiden!
    Jag har inte ord för hur vedervärdigt jag finner det, att du anser dig ha rätt att kränka ditt barns integritet istället för att ha en vettig kommunikation med honom.
Svar på tråden Min tonåring gillar transor?